Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Patříte mezi ty, kterým je nepříjemné s někým cízím sdílet osobní záležitosti? Honí se Vám hlavou všechno možné a nevíte za jaký konec zatáhnout, abyste myšlenky začali postupně rozplétat? Máme pro Vás 5 setkání, při kterých rozmotáte co potřebuje...

Toto je reklamní sdělení. Redakce Doma.cz neovlivňuje jeho obsah.

PĚT ZARUČENÝCH KROKŮ KE SPOKOJENOSTI

Vložit video na:

aktualizováno 08.02.2016, 00:00 | 08.02.2016, 00:00 | Komerční článek
Reklamní sdělení

Patříte mezi ty, kterým je nepříjemné s někým cízím sdílet osobní záležitosti? Honí se Vám hlavou všechno možné a nevíte za jaký konec zatáhnout, abyste myšlenky začali postupně rozplétat? Máme pro Vás 5 setkání, při kterých rozmotáte co potřebujete, aniž byste řekli slovo, pokud nebudete chtít.

Ú - KLID V HLAVĚ

Sebekoučování je skvělý způsob, jak si uspořádat myšlenky a nemluvit, pokud nechcete. Stačí přítomnost zkušeného kouče, který klade otázky a Vám pouze papír a tužka.
 

1) NEJVĚTŠÍ MOUDROST HLEDEJME UVNITŘ

Ikdyž je to k nevíře, většinu odpovědí na otázky najdeme uvnitř sebe sama. Je ale zapotřebí správně si definovat co řešíme a skutečně začít hledat odpovědi. Často se setkávám s klienty, kteří sice chtějí, ale nekonají. Důvodů je hned několik. Špatně stanovený cíl, nedůležitost cíle, neměřitelnost výsledku, nechuť cokoliv měnit nebo jen únava. Pokud chcete udělat krok kupředu, musíte si zvědomit co se děje a co chcete. K tomu je určen první workshop z cyklus sebekoučování.Nebo si vyzkoušejte sebekoučování sami a odpovezte si na tyto otázky.
 

2) SNADNÉ UČENÍ NOVÝM DOVEDNOSTEM

Ikdyž se nám to líbí nebo ne, každý den se učíme mnoho nového. Každou vteřinu náš mozek ukládá nové a nové informace. Jiné zanikají. Pro naši celkovou spokojenost je důležité učit se přítomným okamžikem. Být teď a tady! Proč? Stává se Vám, že jste doma, ale nevíte co se tam děje? Nevíte, co jste delal/la v práci, co ve volném čase nebo co bylo k večeři? Není to mrhání životem? Probuďte znovu mechanismus přirozeného učení a žijte naplno každý den. Inspirací může být video Timothy Gallweye, zakladatele metody Inner Game a řešením druhý workshop. Nač tedy čekat?
 

3) SEBEDŮVĚRA

U řady lidí je spokojenost spojena s tím, jak je vnímají druzí. Co si o nich myslí, jak je hodnotí. Často ale zpětnou vazbu od okolí nemáme a “domníváme se”. Dobrá zpráva je, že se většinou netrefíme. Druhá dobrá zpráva je, že je na nás, zda se rozhodneme být těmi, které vidí druzí a nebo sami sebou. Zkuste si vypsat s čím vším máte spojenou nízkou sebedůvěru. Např. nejsem dobrý lyžař. A víte, jakým lyžařem byste chtěli být, abyste byli sami se sebou spokojeni? Na jaké úrovni a k čemu ji potřebujete? Posilněte zdravou sebedůvěřu na třetím workshopu.
 

4) PROČ MI DRUZÍ NEROZMĚJÍ

Každodenní spokojenost ubíjí nedorozumění, hádky a konflikty. Často kůli malichernostem jsou narušené vztahy řadu let nebo lidé dělají pod vlivem emocí ukvapená rozhodnutí. Zvyšte svou odolnost vůdči konfliktům a zůstaňte v klidu, ikdyž ostatní kolem budou soptit. Existuje řada cvičení, které můžete při konfliktu použít a zůstat v rovnováze nebo obrátit konflikt k obousměrné diskuzi. Máte pod kontrolou víc než si myslíte. Prvním krokem může být sledování, zda jdete od problému nebo k jeho řešení. Pokud od problému a k ničemu to nevede, obraťte diskuzi správným směrem. Stačí věta: o co tedy vlastně jde? Nebo využít čtvrtý workshop a naučit se pracovat s re-definicí a transpozicí.
 

5) STRES - DOBRÝ SLUHA, ŠPATNÝ PÁN

Jsem ve stresu. Věta dnešní doby, která může být jen záminkou nebo vážným signálem. Jak se vymotat z chronického stresu? Jak poznat, že jsem ve stresu a stav je vážný od jiného problému, který mě tíží. Pátým krokem ke spokojenosti je naučit se se stresem pracovat. Využít ho ve svůj prospěch. Napište si, co se s vámi děje pokud jste ve stresu. Popište co se vám honí hlavou, jak se cítíte a jak to vnímá okolí. Pak můžete kdykoliv hodnotit, jestli se stres prohlubuje nebo snižuje. Pátý workshop Jak na stres posílí budování vaší vnitřní stability.

 

Staňte se koučem ostatním nebo sami sobě. Možno hradit z prostředků Úřadů práce, podpora v nezaměstnanosti. 

 
3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře