Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Hlavním cílem letní dovolené je si odpočinout. V těsném závěsu za tím se drží chtíč hebké a krásně opálené pokožky. Zatím jste moc bronzu nenachytala a léto je skoro pryč? Sepsali jsme pro vás návod, jak se z dovolené vrátit se se svůdným opálením...

Jak dosáhnout hebké a zdravě opálené pokožky? Myslete i na JÍDELNÍČEK!

Čokoláda
zdroj: Thinkstockphotos Čokoláda
aktualizováno 17.08.2017, 16:31 | 17.08.2017, 16:31 | doma.cz

Hlavním cílem letní dovolené je si odpočinout. V těsném závěsu za tím se drží chtíč hebké a krásně opálené pokožky. Zatím jste moc bronzu nenachytala a léto je skoro pryč? Sepsali jsme pro vás návod, jak se z dovolené vrátit se se svůdným opálením. Pomoci vám k tomu dokáže dokonce i čokoláda!

Pokožku můžete na opalování připravovat průběžně přes celý rok. Stačí, když budete jíst potraviny, které obsahují flavonoidy, beta-karoten, lutein, sulforafan a vitamín C. Jakkoliv to zní složitě, není tomu tak. Prohlédněte si seznam potravin, ve kterých jsou tyto látky nejvíce zastoupeny.

 

Flavonoidy

Flavonoidy zlepšují prokrvení kůže. Kvalitní čokoláda s vysokým podílem kakaa je na ně více jak bohatá. Vysoký podíl kakaa kolem sedmdesáti procent i vyšší navíc zvyšuje i ochranu vaší pokožky před slunečním zářením a napomáhá její hydrataci.

 

Betakaroten

Beta-karoten, nazývaný také provitamin A, zvyšuje přirozenou ochranu proti slunci, a navíc dodá vaší pokožce zdravě nahnědlou barvu. Jeho hlavním úkolem je napravit neplechu, kterou na kůži zanechalo sluneční záření. Najdete ho zejména v červených, žlutých a naoranžovělých potravinách jako jsou mrkev, paprika, rajčata, batáty či mango.

 

 

Vitamín C
Vitamín C v těle tvoří protein kolagen, který zvyšuje elasticitu pleti, a tím udržuje mladistvý vzhled pokožky. Céčko je tedy prevencí proti vráskám, a díky redukci melaninu obsaženému v kůži, napomáhá i k odstranění pigmentace. Obsahuje ho brokolice, červená a žlutá paprika nebo rajčata.

 

Lutein, sulforafan
Lutein i sulforafan fungují podobně jako betakaroten, tedy tak, že chrání pokožku proti poškození sluncem. Zabraňují vysušování a vrásčité pleti. Nejčastěji je najdete v rajčatech a brokolici.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Na TATO jídla se dejte pozor! Tváří se zdravě, ale častá konzumace může být škodlivá
Okamžité opálení: Jak použít samoopalovák a vyhnout se flekům
40 NEJ potravin pro zdravé tělo

 

Jak se správně opalovat
Zdravé opalování podpoříte tím, že budete jíst potraviny, které vaši pokožku připraví na příjem slunečního záření. Nezapomeňte však používat i opalovací krémy s vysokým UV faktorem ochrany a bronz chytejte postupně. Po opalování tělo mažte mlékem, pro tento účel speciálně určeným (může obsahovat výtažky z aloe vera nebo panthenol). V neposlední řadě použijte 1x týdně jemný peeling, který odstraní odumřelé buňky a nechá vyniknout vaše sexy opálení.

 

Po této přípravě už nezbývá nic jiného, než roztáhnout deku nebo rozložit lehátko a užívat tepla a vitamínu D, který vaše pokožka prostě miluje!

 

Nákupní sezam:

 

Dobroty
(Foto: Archiv firem)


* Bageta Caprese, Bageterie Boulevard, s šťavnatou mozzarelou a zdravými rajčaty.

* Hořká čokoláda 70 %, Carla, 30 Kč.
* Smoothie mango s banánem, Cross Cafe. Antioxidanty ve formě vitamínů A, B, C a E pak napomáhají regeneraci organismu. Ve spojení s banánem bohatým na minerály tvoří ideální porci plnou energie.
* Přírodní kávový peeling MARK Coffee Watermelon, 459 Kč.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře