Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pohyb, strava, estetika. Tři jednoduché recepty na okouzlující dekolt.

Odborníci radí, jak na krásný ženský dekolt!

Prsa
zdroj: Thinkstockphotos Prsa
aktualizováno 11.08.2015, 16:46 | 11.08.2015, 16:46 | doma.cz

Pohyb, strava, estetika. Tři jednoduché recepty na okouzlující dekolt.

Mít siluetu, které dominuje krásné poprsí, je snem náctiletých dívek i žen po přechodu. Protože ňadra netvoří svaly, nelze je vysportovat do ideálního tvaru jako tomu je například u plochého břicha. Přesto mají ženy krásu svých prsou ve svých rukou – klíčem k ní je správná kombinace jídla, sportu a další péče včetně moderních omlazujících metod.


Sice nejsou sval, ale výživu potřebují

 

Tvar ženských prsou udržují Cooperovy vazivové pruhy, tuková tkáň a pokožka. Jejich mladistvý vzhled a pružnost ovlivňuje genetika, ale také to, jak o svá prsa žena pečuje – počínaje vhodně zvolenou stravou bohatou na vitamíny, antioxidanty, čerstvé ovoce a zeleninu, zdravé tuky a kvalitní bílkoviny přes dostatek každodenního pohybu a pitný režim až po masáže a jiná odborná ošetření.


Dejte svým ňadrům oporu jídlem

 

„Nejen pro krásné, ale především zdravé poprsí, bych doporučila zařadit do jídelníčku brokolici, která obsahuje velké množství vitamínu C a E a má silné antioxidační účinky. Navíc je bohatým zdrojem kyseliny listové a železa, jež jsou pro ženy zásadní,“ uvádí specialistka Světa zdraví na výživu Eva Kuhnová. Dále ženám toužícím po krásných prsou doporučuje jíst tučné ryby jako jsou losos, makrela nebo sledě a mleté lněné semínko (zdroje omega 3 nenasycených mastných kyselin), kvalitní ořechy a luštěniny (proteiny, vitamíny, antioxidanty, vláknina a látka inositol, která chrání před rakovinou prsu a střev).

 

 

Zázračný kolagen – doplňujte ho želatinou nebo řasami

 

Pro kvalitu a pružnost pokožky prsou je zásadní kolagen. „Problémem je, že zhruba od 25 let produkují buňky kolagenu méně. Aby se v těle tvořil, potřebujeme dostatečné množství kolagenních aminokyselin,“ říká výživová poradkyně Kuhnová. To zajistíme nejlépe potravinářskou želatinou vyrobenou ze zvířecího kolagenu.

 

Zdroje kolagenu v rostlinné říši představují například ruduchy (červené řasy) nebo pupečník asijský (gotu kola). Naopak nepřítelem kolagenu je cukr, sladkosti a potraviny, které cukr obsahují, protože v těle vytvářejí zánětlivou reakci kolagenu.

 

Využijte možnosti, které naše babičky neměly

 

K malým „podvůdkům“ na přírodě ženám pomáhá také estetická medicína. „Například ošetřením radiofrekvenčním přístrojem umíme téměř vrátit čas. Dokáže totiž viditelně omladit pleť až o pět let,“ prozrazuje wellness koučka a zakladatelka kliniky estetické medicíny Petra Clinic Petra Řehořková. „Při tomto zákroku se pomocí tepelné energie vyslané do podkoží malými jehličkami zahřívají a napínají kolagenní a elastinová vlákna. Tím se napne i kůže a nastartuje tvorba nového kolagenu,“ upřesňuje omlazovací proces Řehořková.

 

 

Přístrojů a ošetření, které umí hotové zázraky, je dnes mnoho, ať už se jedná o zmíněnou mikrojehličkovou radiofrekvenci, kolagenárium nebo radiofrekvenční vlnu. Krátkodobé a méně intenzivní úspěchy přináší i masáž dekoltu v masážním studiu či u kosmetičky.

 

Mažte jednou denně, v těhotenství dvakrát

 

Už od mládí je vhodné pokožku prsou pravidelně jednou denně mazat zvlhčujícím nebo výživným mlékem. Těhotné ženy by měly mazat prsa dvakrát denně (ráno a večer) olivovým olejem nebo mastným krémem, aby kůži při zvětšujícím se objemu prsou dostatečně zvláčnily a předešly tak tvorbě nevzhledných prasklinek (strií).

 

strie
(Foto: instagram.com)

 

Co dále miluje kůže na prsou?

 

● Střídání chladné a teplé vody ve sprše.
● Potírání kostkami ledu.
● Postupné odstavování kojení (platí pro kojící matky).
● Ochranu krémy a mléky s UV filtrem při slunění (dekolt bez dostatečné UV ochrany si říká o předčasné vrásky a pigmentové skvrny).
● Spánek na zádech (ne na břiše ani na boku).
● Nošení správné velikosti podprsenky (a podprsenky na sport).

 

ČTĚTE TAKÉ:

Přeměřte se! Nevhodná podprsenka může za bolest hlavy i průjem
5 vitamínů, po kterých rostou prsa! Na chirurga zapomeňte
Větší prsa díky vlastnímu tuku? Jde to, ale nic není zadarmo

 

Posilujte zádové a prsní svaly

 

„Přestože prsa netvoří svaly, jsou svalové skupiny, které vzhled ňader přímo ovlivňují. Těmi jsou hlavně zádové svaly a v menší míře také prsní svaly umístěné pod prsy,“ říká trenérka Kateřina Ebrová z Contours, fitness pro ženy ve 30 minutách. Cvičit pro krásné poprsí je ideální každý den, ať už doma v soukromí, v bazénu plaváním nebo ve fitness centru. Oblíbená jsou například fitness centra přímo pro ženy, která se zaměřují na specifika ženského těla zátěží i rozsahem cvičení na strojích.

 

Tyto cviky zvládnete kdekoli

 

Závěrem se podívejme na velmi jednoduché cviky, které jsou na provedení, nenáročné na fyzickou kondici a věk a lze je provádět takřka kdekoli – doma, v práci, v tramvaji nebo při čekání ve frontě. Pomohou poprsí zůstat v kondici a plné kráse. Připravila je fitness trenérka Kateřina Ebrová.

 

1. Postavte nebo posaďte se rovně a spojte dlaně před hrudníkem. Deset vteřin tlačte, poté povolte. Opakujte minimálně čtyřikrát.


2. Opět se rovně posaďte nebo postavte. Dejte ruce v bok, jako byste chtěla někomu odporovat v diskuzi. Dlaně nechte na bocích a lokty přibližte co nejvíc k sobě a v této poloze vydržte alespoň deset vteřin. Opakujte desetkrát.

 
13 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Sona 16:00 21.08.2015
ale i tak asi jednou na plastiku půjdu, z malých velké jinak neudělám :-)