Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Zpevněné svaly pánevního dna mají význam v každém životní fázi: ať už chcete zažít mnohonásobný orgasmus, připravit se na porod či zkrátka předejít ochabování této svalové skupiny a minimalizovat tak riziko inkontinence nebo poklesu orgánů v dutin...

Aktivujte ženské svaly lásky aneb Jak na posílení pánevního dna

Pár v posteli
zdroj: Thinkstockphotos Pár v posteli
aktualizováno 20.12.2017, 00:44 | 20.12.2017, 00:44 | doma.cz

Zpevněné svaly pánevního dna mají význam v každém životní fázi: ať už chcete zažít mnohonásobný orgasmus, připravit se na porod či zkrátka předejít ochabování této svalové skupiny a minimalizovat tak riziko inkontinence nebo poklesu orgánů v dutině břišní.

Svaly pánevního dna tvoří pomyslný střed těla, nesou vnitřní orgány, podílí se na správném postavení pánve a ovlivňují celkové držení těla. Posilování svalů pánevního dna je časově nenáročné a pokud jej provádíte správně, tak si první výsledky můžete užívat už v prvních týdnech cvičení.

 

„Barometrem stavu pánevního dna může být únik moči při zátěži – například při běhu, skákání a podobně – tedy ochablé svaly pánevního dna, anebo bolesti v oblasti podbřišku či kostrče, které mohou naopak značit stažené svaly. Stav pánevního dna nejlépe posoudí fyzioterapeut nebo pracoviště, kde se pánevnímu dnu věnují. Těhotenství rozhodně není dobou, kdy by se mělo s pánevním dnem intenzivně pracovat. Spíše cvičit vnímání, naučit se izolované cviky k posílení a ochraně pánevního dna a s blížícím se porodem je vhodná převážně relaxace pánevního dna,“ vysvětluje Eva Kašíková, lektorka cvičení pro těhotné a maminky z tělocvičen Monkey´s Gym.


Svaly pánevního dna ochabují nejen v důsledku těhotenství a porodu, nesvědčí jim ani sedavé zaměstnání, nedostatek pohybu či pravidelné nošení obuvi s vysokým podpatkem. Povolené pánevní dno tak mohou mít i mladé ženy a dívky. Na posílení tohoto svalového komplexu existuje celá řada cviků, díky kterým si užijte intenzivnější prožitek vy i váš partner.

 

Intimní partie
(Foto: Profimedia)

 

1. Cvičení s balančními pomůckami

 

Pro efektivní posílení pánevního dna jsou skvělou metodou cviky s balančními pomůckami. Mezi ně patří cvičení na bosu, s overballem nebo na různých podložkách sloužících k udržení stability a zapojení hlubšího stabilizačního systému těla. Existuje celá řada cviků, pomocí nichž mimovolně aktivujete svaly pánevního dna. Kýženou oblast zapojíte například i při posilování vnitřní i vnější strany stehen nebo příčných břišních svalů.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kdy a jak je nejlepší začít po porodu cvičit?
Žena si může užít 3 druhy orgasmů! Víte jaké?
Šest největších mýtů o inkontinenci


2. Pilates a práce s dechem


Další metodou pro posilování pánevního dna je pilates. Při tomto cvičení dochází k vědomému stahování pánevního dna, které přichází vždy s výdechem. Výsledkem by mělo být zapojení svalů pánevního dna do dýchacího procesu. Než ale pilates vyzkoušíte doma, je nutné naučit se precizně provádět jeho techniky, aby bylo cvičení efektivní a bezpečné.

 

 

3. Kegelova pánevní gymnastika


Asi nejznámějším typem cvičení, které lze praktikovat bez jakýchkoli pomůcek, jsou takzvané Kegelovy cviky. Tato metoda zahrnuje sérii jednotlivých cviků, které spočívají v rytmickém zatínání svalstva a následném uvolňování, obdobně jako při zadržování močení. Jde o nenáročné cvičení, se kterým můžete začít právě teď.

 

4. Venušiny kuličky


Venušiny kuličky jsou diskrétní erotickou pomůckou vyvinutou pro ženy, výrazně pomáhají zlepšit kondici a tonus svalů pánevního dna. Po zavedení kuliček dojde při každém pohybu k nepatrné stimulační vibraci, jež prokrví poševní stěnu a způsobí její příjemnou masáž, kterou lze kontrakcemi svalů pánevního dna ovlivňovat a zároveň tak mimochodem svaly posílit. Pokročilejší mohou zkusit praktikovat s kuličkami Kegelovy cviky. Pro dosažení kýženého efektu kuličky používejte 2 – 3x týdně po dobu 2 – 3 hodin.

 

Náš tip:

 

Bude se hodit
(Foto: Archiv firem)


* Venušiny kuličky Whoop.de.doo (2290 Kč, pořídíte na whoopdedoo.cz).

* Aerobní míč Overball (20 cm, 69 Kč, prodává kasa.cz).

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Gertrůda 16:55 28.12.2017
Já posiluji panevni dno kudy chodím.Dokonce i při cestě metrem do práce a to tak intezivně,že mi jednou uběhlo.Noo všichni se divali na mně jako bych byla větší zločinec než Kalous strašnééé.
Jakub 13:39 20.12.2017
Kdyz chcete aktivovat sve svaly , tak nechte sviho pritele najit tenhle oblibeny bod http://www.intimniporadna.cz/bod-g-najit-bod-g/ , pak se uz jenom uvolnete