Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

V moderní době člověk často jí mimo domov. Dieta se potom hůře dodržuje, ale jde to.

Jak dodržet dietu při obědě v restauraci?

aktualizováno 07.10.2010, 11:04 | 07.10.2010, 00:00 | doma.cz / kor

V moderní době člověk často jí mimo domov. Dieta se potom hůře dodržuje, ale jde to.

Jíte-li doma, dobře víte, co si na talíř naložit, abyste dietu dodrželi. Moderní život však nutí lidi jíst často v restauracích, ať už jsou to obědy v práci, nebo večeře s přáteli. Venku je ale jaksi obtížnější se uhlídat, a tak si častěji dopřejeme víc, než se při dietě hodí.

I v restauracích však můžeme jíst tak, aby kila šla dolů. Je jen potřeba vědět jak na to.

Zaprvé si uvědomte, že vaši přátelé mohou jíst, co chtějí, ale vy držíte dietu. Nepodléhejte tedy všeobecné náladě. Pokud si vaši přátelé chtějí dopřát tři chody dobře, ale vy si dejte jen jeden. Vaši přátelé si dají dezeret? No, tak vy ne.

ČTĚTE TAKÉ:
S třídenní dietou zhubnete 2 kila
Chcete ploché břicho? TIPY, jak na to
Ploché bříško s Hankou Kynychovou. VIDEOLEKCE

Obzvlášť v pizzeriích dostanete na stůl před jídlem ještě chléb a pomazánku. Tomu se vyhněte, jsou to "zbytečné" kalorie navíc. Pokud nemůžete odolat, vemte si jen kousíček a snězte ho co nejpomaleji.

Jako nápoj si objednejte vodu. Pokud jde o večerní posezení s přáteli, dejte si víno. Rozhodně se vyhněte míchaným nápojům a tvrdému alkoholu, které obsahují příliš mnoho cukrů.



Zásady, které byste měli v restauraci dodržet:

Nechoďte jíst úplne hladoví

Zní to sice divně, ale stejně jako nemáte úplně hladoví chodit nakupovat, nechoďte tak ani do restaurace. Hladový člověk má velké oči a často si objedná daleko víc, než by na zahnání hladu potřeboval, třeba oběd o třech chodech. Pokud před odchodem do restaurace vypijete sklenici vody, hrnek zeleného čaje nebo sníte kousek ovoce a zeleniny, vyhnete se následnému zbytečnému přejídání.

Nebojte se předkrmů
Ale pozor, ne, že si dáte předkrm a ještě hlavní jídlo. Předkrm v tomto případě bude sloužit místo hlavního chodu. K němu si pak můžete zvolit ještě polévku, nebo malý salát. Budete tak mít oběd, který bude bohatý a nasytí vás. Přesto se nebudete přejídat.

Pozor na smažené

Nikdy nevíte, na čem v restauracích smaží. Když se vyhnete smaženému jídlu, nebudete přijímat "zbytečné" kalorie. Vhodnější je zvolit pokrm, který je připravovaný na páře, nebo v grilu. Jídlo vám pak navíc nebude plavat v omastku, což neprospívá ani postavě, ani chuti.

Saláty bez dresingů
Je to tak, musíte si zvyknout jíst saláty, které nebudou zalité dresingy. Proč? Protože takový dresing má často větší energetickou hodnotu než celý salát dohromady. V dobrých restauracích vám salát bez dresingu bez problémů připraví. Pozor též na různé omáčky (bešamelová, holandská) či například velké množství tučného sýra v salátu.

Zabalte mi to, prosím
Přinesli vám příliš velkou porci a vám je líto jídlo v restauraci nechat? Nechte si polovinu zabalit k večeři. Za krabičku si možná připlatíte, ale pro skvělou postavu byste ochotně obětovali víc než desetikorunu, tak se nestyďte.

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

hubnutí 19:43 08.10.2010
Zhubněte, aniž byste se vzdali jídel, které máte rádi. www.zijwellness.info
restaurace 10:37 07.10.2010
My říkáme dejte si v restauraci to na co máte chuť, snídani a večeři nahraďte kvalitními proteiny, svačina dopoledne a odpoledne např. sýr Cottage nebo jakoukoliv zeleninu a hubnete 3,5 kg měsíčně! Nehubněte ZHUBNETE.COM