Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

„Tohle já snídat nebudu!“ Která maminka kdy neslyšela podobné protesty z úst svého potomka?

Nechtějí vaše děti snídat? Natrénujte to během prázdnin s našimi triky

Zábavná snídaně pro děti - 4
zdroj: Oficiální zdroj Zábavná snídaně pro děti - 4
aktualizováno 27.07.2018, 00:00 | 27.07.2018, 00:00 | doma.cz

„Tohle já snídat nebudu!“ Která maminka kdy neslyšela podobné protesty z úst svého potomka?

To, že zdravá a vyvážená strava u dětí moc neboduje, dokazuje i výzkum agentury NMS Research pro českou společnost Emco. Podle výsledků si čeští rodiče často nevědí rady s diktátem jídelníčku svých dětí, a tak raději snídaně přizpůsobují jejich požadavkům. Přitom i samotní malí vzbouřenci dobře vědí, že se vystavují riziku obezity nebo zkaženým zoubkům. Vysněná dobrota je však velkým lákadlem.

 

Výživa dětí je velmi důležitá, připomeňte si několik základních pravidel:

 

Vedou sladké chutě a hravá forma


„Myslím, že vím, jak by zdravá a vyvážená snídaně měla vypadat. Snažím se ji i různě zpestřovat. Problémem však je, že ne všechno moje dcera má ráda a také sní,“ uvedla v rámci výzkumu jedna z maminek. A kdo z nás to nezná? Se zdravou a vyváženou stravou moc u svých ratolestí obvykle nepochodíme.
 

Z výzkumu vyplynulo, že české děti mají ve složení svých snídaní poměrně jasno. Ráno preferují sladké - například koláče, čokoládové kuličky, sladké jogurty, pudinky, sušenky či piškoty. Slané varianty se objevují jen zřídka a když už, převážně si slanou snídani vyberou chlapci.

 

Zábavná snídaně pro děti - 2
(Foto: Oficiální zdroj)


Čemu však děti z těch zdravějších produktů neodolají, jsou cereálie. Čím hravější mají provedení, tím lépe. Z průzkumu totiž vyplynulo, že děti baví si se snídaní hrát – míchat ji, různě skládají do tvarů, cereálie jedí klidně jednu kuličku po druhé.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Dítě a zdravý životní styl: 10 tipů, jak na ně
Nejhorší snídaně všech dob: Těmto jídlům se vyhněte
Vydatná snídaně hubnutí nepomáhá. Musí být vyvážená

 

Velmi důležitý je čas


Rodiče by velmi rádi připravovali snídaně čerstvé - kupříkladu míchaná vajíčka, zeleninu, ovoce. Dostanou se k nim však povětšinou jen o víkendech. Přes týden - právě kvůli času - volí variantu kupovaných kaší, jogurtů a cereálií, které jsou na přípravu rychlejší. Nemusí to být chyba, ty vhodně zvolené obsahují vše, co děti po ránu dokáže správně nastartovat.
 

Čas je důležitý i pro děti, ale v trochu jiném smyslu. Přestože si rády rozhodují o tom, co by chtěly snídat, chtějí si přispat a přípravu snídaně tak nechávají především na mamince. Z výzkumu vyplynulo, že samy si snídani připravují povětšinou děti starší až devíti let.

 

Zábavná snídaně pro děti - 1
(Foto: Oficiální zdroj)

 

Ovoce a zelenina je pro děti symbolem zdraví


O tom, co je a není zdravé, mají překvapivě i děti celkem přehled. Jako zdravé určily zeleninu a ovoce, a dále také produkty, které mají viditelné obrázky ovoce na obalu. Za symbol nezdravých potravin pak považují především čokoládu, kterou však zároveň označily za nesmírně atraktivní.


Problémům spojeným s nadměrnou konzumací sladkého jsou si sice děti vědomy, dobrotám však jen těžko odolávají. Mezi ovocem a zeleninou vítězí u dětí také pouze sladké varianty. Potěšíte je proto jakýmkoliv ovocem či sladkou mrkví, s brokolicí, kedlubnou či salátem příliš slávy však nesklidíte.


Naučit děti zdravě snídat, není nemožné


Možné to opravdu je. Jen musíte vycházet z výše uvedených informací a toho, že děti preferují především sladké chutě a chtějí se bavit.

 

Zábavná snídaně pro děti - 7
(Foto: Oficiální zdroj)


Dopřejte dětem vždy ke snídani něco sladkého. Neznamená to ale kupované lupínky plné cukru. Snídaňový talíř může být pestrým mixem: dejte jim kousek vajíčka, šunku, sýr, k tomu nakrájenou zeleninu, kousek ovoce, malou sušenku, nebo kaši ozdobenou ovocem a klidně kouskem čokolády. Sladká mlska chybět nebude, ale bude součástí pestřejšího a výživově vyváženého mixu. Dítě se tak naučí, že nemůže být živo jen z koblih, že je potřeba jít komplexně.


Můžete ho také naučit, že sladká sušenka je až nakonec, za odměnu, a nejdřív musí sníst výživnější část snídaně. Aby neskončilo jen u ní.


Vás možná maminka učila, že s jídlem se hrát nemá, ale proč ne? Podporuje to fantazii, dítě se při jídle zabaví a spíš zkonzumuje to, co mu předložíte. Vykrajujte z ovoce a zeleniny, ale i ze sýra nebo šunky vtipné tvary, „nudnou“ ovesnou kaši nebo zdravou pohankovou palačinku ozdobte ovocem a tvarohem – nebo zdobte s dětmi společně. Klidně přidejte trochu kakaa nebo čokoládu, v malém množství neublíží. A místo chleba s máslem si klidně obložte plátek okurky, ředkve nebo slaný keks. Změna a hravost děti baví.


Na snídaňovém stole se neztratí:

 

Snídaně
(Foto: Archiv firem)

 

* Ovesné sušenky pro děti Emco Biskiti Čokoláda a kokos, 16,90 Kč. Mají tvar usměvavých smajlíků a jsou skvělé jak samotné, tak i v kombinaci s mlékem.


* Obložený „chlebíček“, na který potřebujete krekry Tuc rajčata & bylinky (19,90 Kč), a pomazánku, kterou připravíte rozmixováním 300 g hrášku (čerstvý nebo rozmražený), 100 ml 33 % smetany, 10 ml olivového oleje, 11 g máty, 11 g parmazánu, 30 g citronové šťávy + sůl a pepř na dochucení a hoblinky parmazánu, kuličky hrášku a hráškové výhonky na ozdobu.


* Knäckebrot Racio se skořicí, 42,90 Kč. Ocení ho všichni, kteří mají chuť na něco sladkého, ale hledají přijatelnější variantu plnou vlákniny a minerálních látek.


* Mixit drinky s ovocem a proteinem, degustační set v tubusu obsahující shaker a po jednom kusu od tří různých příchutí, 199 Kč. Drinky jsou plné proteinu, nedoslazovaného lyofilizovaného ovoce (nebo kakaa) a vlákniny. Stačí zalít vodou nebo mlékem a máte nadupané smoothie, ať už jste kdekoliv.

 

Nejdůležitější však je – snídat! Snídaně je opravdu velmi důležitým jídlem. Jídlem, které nastartuje celý organizmus pro další jeho fungování během celého dne. A kdo jiný, než děti ji potřebuje nejvíce? Pokud se vám pak nepodařilo je naučit snídat přes hektický školní rok, právě dva měsíce prázdnin vám poskytnout dostatek času je na to pomalu zvykat.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře