Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

I když se snažíte zhubnout, jsou objektivní důvody, kdy můžete vynechat pravidelný trénink, aniž by vás musely trápit výčitky.

5 situací, kdy se nemusíte cítit PROVINILE, když vynecháte cvičení

Únava
zdroj: Thinkstockphotos Únava
aktualizováno 21.11.2017, 00:03 | 21.11.2017, 00:03 | doma.cz / lk

I když se snažíte zhubnout, jsou objektivní důvody, kdy můžete vynechat pravidelný trénink, aniž by vás musely trápit výčitky.

Když chceme zhubnout nebo se udržet ve formě, musíme pravidelně cvičit. Právě pravidelnost je důležitá, protože dopřát si pohyb jen jednou za čas nestačí. Tělo se svých zásob nechce vzdát dobrovolně a platí na něj jen dřina. Přesto existují objektivní důvody, kdy se svého tréninku můžete zříct bez výčitek svědomí.

Velice logické je vynechat trénink, pokud jste zraněná. jestli totiž vaše zranění nedostate čas potřebný k uzdravení a zotavení se, může se i z malého problému stát velký, vleklý problém, který budete léčit mnohonásobně déle. Došlo-li ke zranění, je nutné se poradit s lékařem, který doporučí minimální čas potřebný k odpočinku.

 

Zranění
Bolest při cvičení znamená problém. (Foto: Thinkstockphotos)

 

V případě menšího problému bude možná stačit změna pohybu. Ale i s tímhle by měl poradit lékař, protože je důležité vědět, co vám vlastně je a při jakém sportu dochází k namáhání postiženého místa. Například pokud vás bolí koleno, můžete vyzkoušet cvičení, při kterých se tolik nenamáhají klouby, jako je jóga či pilates.

Mějte na paměti, že většina zranění se uzdraví lépe s náležitou péčí, takže nemusíte trpět výčitkami, když vynecháte trénink. Zdravá se do toho zase pustíte naplno.

ČTĚTE TAKÉ:
Bojíte se jít do posilovny? Nemusíte, sestaví vám program na míru!
Zhubněte pomocí wellness procedur! Která je nejlepší?
Co platí na špeky nad pasem a jak jim předejít?

Druhým logickým důvodem je nemoc. V tomto případě je ale nutné rozlišit, co vám vlastně je. Zadýcháváte se, kýcháte, kašlete a ucpává se vám nos? Pokud se vaše příznaky projevují od krku výše, jste pravděpodobně nachlazená a v tom případě si můžete dovolit jít cvičit, přestože to asi bude trošku nepříjemné.

 

Nemocná
Máte-li teplotu, na cvičení se vykašlete. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Nicméně pokud máte horečku, tlak v hrudníku a plicích, nebo jste celá rozbolavělá, zřejmě na vás leze chřipka, bronchitida či jiné vážnější onemocnění. To byste měla trénink rozhodně vynechat, odpočívat a dopřát si čas na zotavení. Při cvičení s horečkou budete náchylnější k dehydrataci, což vám může ublížit. Pokud vám opravdu není dobře, je v pořádku strávit pár dní na gauči místo v posilovně, takže se vaše tělo může naplno věnovat boji s nemocí. 

Právě jste skončila vrcholnou sportovní akci

Předevčírem jste doběhla maraton? Byla jste na víkendovém zumba pobytu? Ujela jste na lyžích Jizerskou padesátku? Gratulujeme, můžete být právem hrdá na své úspěchy a na své tělo. Ale právě to si teď zaslouží velký odpočinek, aby se mohlo po velkém výkonu pořádně zregenerovat. Jestli nevydržíte bez pohybu úplně, nevadí, ale chvilku netrénujte naplno. Věnujte se spíš chůzi, plavání nebo si zajděte na masáž.

 

Týden jste se pořádně nevyspala

Když se nevyspíte jednu noc a ráno se cítíte unavená, cvičení vás může nakopnout. Ale pokud jste nespala dobře více dní, je v pořádku, když vypustíte trénink. Výzkumy sice ukazují, že nedostatek spánku může zvýšit chuť na vysoce kalorické potraviny , které vám ztíží udržení váhy, ale v případě, že jste skutečně unavená, riskujete různá zranění.

 

Nespavost
Pokud jste se týden nevyspala, můžete se zranit. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Opět platí, že když se nechcete úplně vzdát cvičení, věnujte se něčemu méně náročnému, jako je chůze na čerstvém vzduchu či plavání.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Krasna.cz píše: 
Pět nejlepších sportů na hubnutí. A pozor, tyhle nefungují!
Najdi si sport, který tě přes zimu udrží ve formě

Bolest ve starých zraněních

Jistě to znáte. Kdysi jste si zlomila ruku a při změnách počasí vás v ní stále trošku pobolívá. To je normální. Není ale v pořádku, když vás ruka začne bolet při sportu. Dokonce i mírné píchnutí v daném místě by mohlo znamenat něco vážného, takže pokud se staré zranění ozve, dejte si pauzu. Bude-li se bolest opakovat, zajděte za lékařem. A pamatujte na to, že vyléčit staré zranění může být složitější než léčit nové, takže to nepodceňujte.

5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře