Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Každý věk přináší určité nástrahy! Na co si dát pozor, když vám je přes dvacet, třicet, či přes čtyřicet? Uzpůsobte hubnutí vašemu věku. Poradíme, jak na to!

Čtvrtek 18. září | svátek má Kryštof

Jak hubnout ve dvaceti, třiceti a po čtyřicítce

aktualizováno 15.09.2011, 14:02 | 15.09.2011, 00:01 | doma.cz/ina

Každý věk přináší určité nástrahy! Na co si dát pozor, když vám je přes dvacet, třicet, či přes čtyřicet? Uzpůsobte hubnutí vašemu věku. Poradíme, jak na to!

Obecné rady, jak shodit pár kilo někdy nemusí zabírat, protože hubnutí je vysoce individuální záležitost. Jeden z nejdůležitějších faktorů je právě věk. Tělu jsme snadno poroučeli na střední škole, teď už to jde o něco hůře… Jak se vypořádat s přibývajícími léty a zdravě shodit jsme se zeptali známé dietoložky Moniky Novolové.


Po dvaceti

 

„Ve dvaceti se ženám začíná pomalu, ale jistě zaoblovat postava, můžou za to částečně hormony, které nás připravují na mateřství,“ vysvětluje na úvod Monika Nevolová. Doba, kdy jsou děvčata jedno jak druhé vytáhlé a hubené, je po dvacátém roce radikálně pryč. Hormonům neporučíte, ale to ještě neznamená že byste se měla zakulatit víc než je nezbytně nutné.

 

- Pozor si dejte hlavně na sladkosti! Ze školy jste byla zvyklá si dát každý den tyčinku, sušenky, nebo bonbóny? Teď už by se tyhle neřesti mohly brzo projevit nejen na váze, ale také vzniku celulitidy.

 

 

- „Pohyb my vám v tomto věku neměl chybět. Tělu nehrozí žádné omezení, proto zapomeňte na hubnutí podle diet, ale upřednostňujte raději sporty,“ vyzývá dietoložka.

 

ČTĚTE TAKÉ:

8 nejlepších spalovačů tuku!
7 tipů, jak být štíhlá i na podzim!
VIDEONÁVOD: sexy bříško snadno a rychle!

 

- Abyste shodili nějaké to kilo, hlídejte si příjem a výdej energie. Také začněte více myslet na to,co jíte. Fastfoody, pizzerie a stravování v jídelnách vyměňte za „syrové zdroje“ (tj. přírodní zdravé produkty bez dalších úprav, konzervantů apod.)

 

- Omezte klasické problémové potraviny (chipsy, bílé pečivo, smetanu, koblihy atd) a začleňte do svého jídelníčku více ovoce a zeleniny.

 

- Největším problém v tomto věku bývá pohodlnost! Nečekejte až bude za 5 minut dvanáct a věnujte se svému zdraví už nyní.

 

 

Po třiceti

 

Život většiny žen se v tomto období točí kolem dětí, s tím souvisí méně pohybu a nepravidelnost stravování, obzvlášť snaží-li se žena stíhat domácnost, děti i práci. S přibývajícími léty nám zpomaluje metabolismus a více se ukládají tuky. Jak proti nim bojovat?

 

- Přeorientujte se na dlouhodobě zdravější jídelníček a pro vaše fyzické dispozice optimální, zdravý pohyb. Po třicítce ještě není takový problém vybudovat si svalovou hmotu, stačí pravidelně alespoň dvakrát do týdne přidat aerobní cvičení.

 


- Neodbývejte se v jídle! Důležitá je pravidelnost menších dávek, jen tak předejdete tukovým zásobám „ z hladu“.


- Nedojídejte po dětech a pozor si dejte i na klasické nástrahy stravování v rodině! Dětem dopřejte koláče, ale na sebe buďte přísná!


- Pozor na časté popíjení kafé latté a dalších „povzbuzovačů“ v práci – jsou to šikovně skryté kalorie!


- V hubnutí se nezaměřujte jen na problémové partie, ideálně se vrhněte do kurzu, jen tak docílíte pravidelnosti!

 


Po čtyřiceti

 

 

Pohybové aktivity jsou důležitější než kdykoliv předtím, protože žijeme méně aktivním životem a hůře naše tělo spaluje, dbejte proto na pravidelnost jak jídla, tak cvičení. Vhodná je jóga, plavání a procházky ve svižném tempu či jogging.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Shoďte 3 kila do konce týdne!
9 cest, jak zrychlit metabolismus
Sexy postava nebo vychrtlina? Megan Fox zná recept


- Během dne byste měli sníst dva kusy ovoce ( jablka, švestky, hrušky) a tři kusy zeleniny. Pochutnat si můžete na brokolici, bramborech.

 

- „V tomto věku už nemusíme jíst tolik masa, které úspěšně nahradíte bílkovinami,“ vysvětluje Nevolová. Ty obsahují důležitou vlákninu, která snižuje apetit, zasytí, je zdravá a v trávicím traktu zamezí zvýšenému vstřebávání tuků a cukrů!

 

- Cukry a bílá mouka jsou nepřítelem číslo jedna! Proto neobejdete-li se bez nich úplně, snažte se je konzumovat pouze během dopoledne.


- Dvakrát do týdne si naservírujte luštěniny a těstoviny. Ideálně si zvykněte na vícezrnné pečivo, neloupanou rýži, či špaldovou mouku. Sója, ořechy a pšeničné otruby vám taky prospějí. S potravinami bohatými na vlákninu byste měli přirozeně pocítit větší žízeň a snadněji dodržíte pitný režim.

 

- Nejezte u televize! Tento nešvar si zakažte, pokud se nedokážete přinutit mlsejte alespoň zdravě – různé typy oříšků a semínek!

 

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ideální hubnutí 18:36 16.09.2011
Stačí snížit příjem kalorii a změnit stravovací návyky a zhubnete. Poradenství v hubnutí www.hubnete.cz/bezobtizi