Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Hledáte jídelníček, díky němuž byste zhubli, ale děsí vás slovo dieta? Máme pro vás několik tipů na hubnutí!

5 tipů, jak zhubnout i bez diety!

Těstoviny
zdroj: Thinkstockphotos Těstoviny
aktualizováno 18.01.2017, 00:52 | 18.01.2017, 00:52 | doma.cz

Hledáte jídelníček, díky němuž byste zhubli, ale děsí vás slovo dieta? Máme pro vás několik tipů na hubnutí!

Odlehčený jídelníček, který ovšem není dietní, nedeprimuje, příliš neomezuje, přesto s ním můžete zhubnout. Tipy, jak si takovou stravu naordinovat právě přinášíme.

 

Tipy z jižních krajů

 

Studie dokazují, že stravovací návyky z oblasti středozemí nejenže působí ozdravně na náš organismus a prodlužují věk, ale také díky potravinám bohaté na antioxidanty můžete zhubnout. Které to jsou? Dosavadní večerní mlsání, či svačiny nahraďte olivami, brokolicí, mandlemi. Příležitostně si můžete dát i sklenku červeného. Nebudete se cítit tak omezováni jako při běžné dietě a hubnutí půjde o to snadněji.

 

Mějte míru

 

Můžete sníst hodně, ale nízkokalorických jídel. Která to jsou? Například různé druhy rizota, salátů, luštěnin, celozrnných příloh se zeleninou a podobně.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Lednové hubnutí: Hanka (38) bojuje o ploché bříško

Nejvýkonnější TUKOŽROUTI: Spalujte o sto šest!

 

Správné načasování

 

Kromě pravidelného příjmu potravi, byste měli věnovat pozornost i tomu, kdy jaké jídlo jíte. Dopoledne vyhraďte pro ovoce a jednoduché přílohy (pečivo, těstoviny, brambory, rýži atd. Pokud bude vše v celozrnné kvalitě, tím lépe pro vás). Naopak potraviny živočišného původu (hlavně ty tučnější) nechejte na oběd až odpoledne. Večery se vyplatí zeleninové. Dušená mrkev, brokolice, celer, lusky, či luštěniny se vaší linii vyplatí nejvíce.

 

Nezpracované potraviny

 

Jednoduché pravidlo, které vám ušetří i několik kilo za rok. Čím jednodušší jídlo, tím lépe pro váš organismus. Na černé listině se tedy ocitnou veškeré polotovary – mražená jídla, předpřipravované omáčky. Připravujte si co nejvíce jídel doma a jídla co nejvíce zjednodušte!

 


Vyváženost a pestrost je základ

 

Pokud budete jíst pouze zeleninu, je dost pravděpodobné, že vás to brzy otráví, a vy se vrátíte k původní stravě ještě s dvěmi kily navíc. Proto se snažte o vyvážený poměr mezi zeleninou, mléčnými a živočišnými výrobky, luštěninami a nízkokalorickými přílohami (jáhly, polenta, pohanka, bulgur, cizrna atd.).

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

midllen 08:59 28.01.2013
náhled je dobrý ,ale hlavně to co tady nabízí je nutnost soustavně něco hlídat O:((
nehledě na to,že bychom pokud možno jako vnitrozemci neměli konzumovat v přemíře středozemní stravu.
jana 10:30 16.01.2013
asi tam vypadlo písmeno mělo tam být nejspíš potravin :-))
17:27 08.01.2013
"Kromě pravidelného příjmu potravi, byste měli věnovat pozornost....."

potravi - proboha, vraťte se na základku s touhle češtinou. Děsný.