Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Řídíte se jimi také? Bohužel vám pomohou další kila spíše přibrat než shodit.

9 dietních lží, kterým věříme

Žena - 3
zdroj: Thinkstockphotos Žena - 3
aktualizováno 08.02.2018, 00:01 | 08.02.2018, 00:00 | doma.cz

Řídíte se jimi také? Bohužel vám pomohou další kila spíše přibrat než shodit.

Prokoukněte nejčastější omyly při hubnutí, ušetříte si tak čas i námahu! V některých případech dokonce i zdraví. Někdy si nalháváme určité věci z pohodlnosti a lenosti, jindy je na vině neznalost, či lajdáctví.

 

„Chůze do schodů zabírá příliš mnoho času“


Samozřejmě, že to je jen čistá lenost. Nejenže je chůze rychlejší – nečekáte, až výtah přijede, ale hlavně je efektivnější. Každý schod zlepšuje vaši výkonnost. Proto nejenže na výtah zapomeňte, ale choďte i na eskalátorech. Podle americké studie lidé, kteří pravidelně chodí do schodů lépe spalují a mají o 15 procent lepší fyzičku.

 

„Shodit 4 kila stačí“


Záleží na výchozí váze, pokud ale máte nadváhu, první čtyři kila jsou teprve začátek vašeho hubnutí. Shazují se poměrně snadno a rychle, každopádně by neměly představovat cíl, ale startovní čáru vašeho hubnutí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

DESET rad, jak nepřibrat v práci

ČTYŘI velké věci, které můžete změnit na svém těle

 

„Doktor mi řekne až budu mít problém s nadváhou“


Nečekejte na doktora, až vám řekne, že byste měli se svou váhou něco dělat. To bývá totiž dost pozdě. Doktoři vycházejí z konkrétních zhoršených hodnot, abyste jim předešli musíte na svojí váhu dbát sami a nečekat, jestli se doktor nějak zmíní!

 

 

„Zdravé jídlo je příliš drahé“


Omyl! Zelenina, celozrnné pečivo, hnědá rýže a další zdravé přílohy vyjdou v celkové součtu laciněji než tučné sýry, maso a pochoutky k televizi. Dokonce ani recepty nejsou časově náročnější. Jen to chce ty správné informace a kuchařky. To vše ale musí vycházet z vašeho zájmu a nadšení pro věc.

 

„Malá dobrůtka neublíží“


To sice může být pravda, ale záleží na tom, jakou dobrůtkou své chutě uspokojíte, a předně jde o vaši psychiku. Ta si totiž velice snadno zvykne, že když není energie, nálada, nebo čas, tak přijde na řadu rychlá zásobárna tuku a cukru – tedy prázdné kalorie!

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nejčastější chyby při cvičení – proč nehubnete
Shoďte 5 kilo za měsíc díky snídani

 

Proto bychom neměli zvykat sebe ani naše děti na systém odměň, sladkých teček a rychlých dobíječů. Na sladké zkrátka úplně zapomeňte, volte raději ovoce, či bílý jogurt s medem, nebo jablka se skořicí.

 

“Nejíst nic smaženého a tučného“

 

Rozhodně se tím nepřejídejte. Určité množství tuků ale potřebujete! Pomáhají vám udržovat tělesnou teplotu a celkovou energii.

Tip: Místo přísných zákazů jen omezte jejich spotřebu.


“Snížit svůj celkový příjem kalorií“

 

Pokud se dostatečně nenajíte, nešikovně omezíte účinnost svého spalování. To se totiž bude držet zuby nehty každé kalorie ve strachu, že žádná další už dlouho nepřibude.

Tip: Každou chvíli něco snězte, ale pouze v malých porcích. Pokud neucítíte během dne hlad, vyhráli jste!

 

 

“Pokud se jeden den přejíme, druhý den bychom neměli jíst“

 

Tím se ale připravíte nejen o veškerou energii, ale i o zdraví. Váš metabolismus se zastaví, vy budete umírat hlady a přitom nezhubnete ani deko.

Tip: Místo hladovění si zajděte zaběhat nebo zaplavat.

 

“Abychom rychleji zhubli, stačí, když vynecháme snídani nebo večeři“

 

Tímto krokem vyvoláte ve svém žaludku touhu po cukru. A až se pak konečně pustíte do jídla, sníte dvakrát tolik.

Tip: Nejenže jídlo nevynechávejte, ale rovnou se na něj těšte. Vaše tělo tak začne spalovat ještě dříve, než vezmete do úst první kousek.
 

 
7 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Majinka 13:27 02.02.2012
Sohlasim. Hlavně nedržet diety, z toho nemůže nikdy vzniknout nic dobrýho. Já sama sem uplně ukázkovej příklad. držela jsem diety dohromady s nějakýma přestávkama tak 6 let.. a výsledek byl jedinej - obrovskej jojo efekt a ve finále o 8 kg víc, než sem měla na začátku .. pak sem se zaměřila na to jaký dělám chyby.. a začala sem uplně od znova, prostě sem začala jíst zdravější potraviny, který mi nezatěžovaly organismus a nebyly tučný, začala sem se více hýbat.. místo tv sem se šla projít nebo si zacvičila- klidně i u toho oblíbenýhop seriálu. No a začala jsem hodně pít, to byl základ, jelikož sem předtím pila tak cca 1 litr vody denně a to do toho počítám i polévky a ovoce a zeleninu. teď piju tři litry vody minimálně- abych odplavovala škodliviny z těla. protože tady byl taky problém s mýma ledvinama, několikrát sem měla ledvinovou koliku a trpěla sem na záněty močových cest. Zpočátku jsem pila pouze balenou vodu, ale pak mi lékař říkal, že není třeba pít jen vodu, ale můžu si dopřávat i bublinky a džusy. Takže sem se opět vrátila k oblíbené mattonce a teď is ujíždím na akvila čajích tea.m :-)