Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Mysleli jste, že všechna bříška jsou stejná? Nejsou. Najděte si v našem přehledu, jaké máte vy a jak se ho nejlépe zbavit.

Chcete zhubnout břicho? Nejdřív zjistěte, jaký TYP máte

Typy bříška
zdroj: Tn.cz/ thinkstockphotos.com Typy bříška
aktualizováno 05.03.2016, 00:51 | 05.03.2016, 00:51 | TN.cz / hel

Mysleli jste, že všechna bříška jsou stejná? Nejsou. Najděte si v našem přehledu, jaké máte vy a jak se ho nejlépe zbavit.

Také se na vás podepsaly vánoční svátky, dali jste si novoroční předsevzetí, že nadbytečná kila zase shodíte, a zatím se vám to nějak nedaří? Nejste samy. Najděte si, který z následujících šesti typů bříška máte, a přečtěte si, jak se ho zbavit.


Typy bříška
(Foto: TN.cz)

 

Bříško z vína
Bříško je vypouklé hlavně dopředu, méně nadbytečných tuků se usadilo na zadku a bocích. Tento typ vzniká přílišným pitím alkoholu a také velkým přísunem uhlovodanů. Podle nové studie mají ženy, které vypijí nejméně jednou za měsíc víc než 6 sklenic vína na posezení, v pase o deset centimetrů víc než ostatní. Alkohol také 0 70 procent zpomaluje metabolismus, a tedy i spalování tuků. Sice dočasně, ale při pravidelném pití to vede k tloustnutí.

 

Jak na něj
Hlídejte si kalorie v pití stejně jako ty v jídle. Sklenice vína obsahuje kolem 220 kalorií, stejně jako velká porce zmrzliny. Alkohol navíc podporuje chuť k jídlu a zároveň, když vypijete pár skleniček, je to jako byste snědla čtyři čokoládové tyčinky, akorát vám to tak nepřipadá.

 

Nafouklé bříško
Bříško je vypouklé a na pohmat tvrdé, ráno ho přitom máte ploché. V průběhu dne, hlavně po jídle roste. Hlavní příčinou jeho nafukování je hromadění plynů vznikajících zpracováním potravy. Vznikne jich 6 až 8 litrů.

 

Jak na něj
Snažte se vyhýbat potravinám, které nadýmají, patří mezi ně například umělá sladidla, pšenice, česnek, cibule, houby, třešně, švestky, artyčoky nebo řepa, uvedl Daily Mail.

 

Bříško ze stresu
Vypadá podobně jako to vinné, je ale měkčí a povislejší, často přepadá přes pásek. Vzniká tak, že se při přílišném stresu uvolňuje hormon kortizol a ten pomáhá dostat do krve cukr, aby mělo tělo sílu se bránit nebo utéct. Pokud ale není následně tato energie využita pro fyzickou aktivitu, přemění se v tuk. a ten se potom hromadí dole v břiše.

 

Jak na něj
Vyhýbejte se přílišnému stresu, naučte se relaxovat, meditovat, osvojte si techniku správného dýchání, častěji odpočívejte.

 

 

Bříško hruška
I když máte štíhlý pas, nemůžete se zbavit pneumatiky kolem boků a většího pozadí. Důvodem je dominance hormonu estrogenu, jehož množství může být dáno geneticky nebo také celkovou hormonální nerovnováhou.

 

Jak na něj
Vyhýbejte se tučným jídlům a naopak jezte hodně potravin bohatých na vlákninu, jako jsou semínka, nebo listovou zeleninu, jako je špenát, u kterého je prokázané, že na sebe přebytečný estrogen dokáže vázat.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Povislé břicho: 7 nejrychlejších cest, jak se ho zbavit
Zbavte se břicha za pouhý týden! Tohle cvičení zabere!
Jak na sexy bříško bez sklapovaček?

 

Maminkovské bříško
Jste přes tři měsíce po porodu, ale pořád se vám nepovedlo shodit těhotenská kila a vaše bříško nemá žádný tvar. Je to proto, že jak miminko rostlo, došlo k roztažení břišních svalů a u některých žen se nakonec svaly rozpojí.

 

Jak na něj
K sblížení svalů zpátky může dojít samovolně, pomoci si ale můžete speciálními cviky. Větší rozestup se musí řešit chirurgicky.

 

Štítné bříško
Nemáte jen velké břicho ale i ruce, nohy a celé tělo a vypadáte, jako by vás někdo nafouknul. Za vašimi potížemi je špatná funkce štítné žlázy, která produkuje hormon tyroxin zodpovědný za rychlost zpracování kalorií. Některé ženy ho mají málo a nezpracované kalorie se pak hromadí v podobě tuku.

 

Jak na něj
Pro mnoho žen je důležitá správná diagnóza, hypotyreóza je totiž často zaměňována s obecným přibíráním na váze ve středním věku. Podle některých studií potom trpí nedostatkem tyroxinu až čtvrtina žen nad 60 let. Pomůžete si zvýšením příjmu jódu, ten se nachází například v mořských plodech a tmavě zelené listové zelenině, například špenátu.

 
15 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Lidka 11:19 14.03.2018
Já něco shodila a se zbytkem mi pomohlo přečíst si info tady https://www.medicomclinic.cz/liposukce, měla jsem bříško po porodu ale vypadalo spíš jako to "ze stresu" a objednala jsem se na konzultaci a doporučili mi kryolipolýzu a teď si užívám
vojhta ad 17:24 02.01.2017
namate videa
Iva 09:51 15.03.2016
Děkuji za článek. Koukejte, jaký jsem našla já: http://ona.idnes.cz/sklenka-cerveneho-vina-nahradi... Co na to říkáte? :). Dále mám dotaz na kalhoty na cvičení. Co myslíte, budou tyhle dobré: http://www.teamstore.cz/leginy-puma-ess.html? Případně, jaké máte vy? Děkuji, už musím začít něco dělat, abych svoje bříško shodila! :)