Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Zbavte své tělo škodlivin a kilogramů! Zároveň je to i skvělá prevence proti svátečnímu přejídání!

Čisticí dieta: Předvánoční půst na 3 dny!

Hubnutí
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí
aktualizováno 03.12.2018, 00:00 | 03.12.2018, 00:00 | doma.cz/ina

Zbavte své tělo škodlivin a kilogramů! Zároveň je to i skvělá prevence proti svátečnímu přejídání!

Blíží se vánoční svátky, a pokud se už teď děsíte kil navíc a projedených večerů, máme pro vás tip, který prospěje vašemu zdraví i štíhlé linii. Předvánoční půst patřil dřív k tradici, kterou naši předci ctili z náboženských i zdravotních důvodů. Před zimním slunovratem je ideální čas, kdy vaše tělo může nabrat sílu a energii na dlouhou zimu. Navíc pouhé tři dny postního režimu se dají leckdy zvládnout snáze a lépe než diety.

 

Kladných důsledků, které vám třídenní půst přinese, zaznamenáte hned několik. Zregenerujete tělo, posilníte imunitní systém a navíc snížíte váhu, už jen pro tyto tři velké plusy byste měly o půstu uvažovat. Dobrý pocit, který ze sebe budete mít, se dostaví v zápětí!

 

ČTĚTE TAKÉ:

Sexy zadeček s co nejmenší námahou

TROJKOVÁ DIETA: 35 kilo dole díky třem velkým změnám!

Levná dieta: Vyzkoušejte 10 čajů pro štíhlou linii


Chcete držet půst, ale netrápit se hlady? Jde to. Klasická forma půstů se může zdát zejména na začátku nepřekonatelná, proto zkuste půst jako "ozdravný den“, kdy se vaše strava bude skládat výhradně z ovoce a zeleniny (případně chleba, rýže, těstoviny) v malých dávkách! Uvidíte, jak málo stačí, abyste se cítila skvěle a postupně zhubla!

 

Tip na knihu: Jason Fung: Kompletní průvodce půstem - Jak léčit své tělo pomocí jednodenního i dlouhodobějšího vynechání jídla (Jan Melvil Publishing)

Po celé dlouhé dějiny se lidé postili. Ať z kulturních a náboženských důvodů, nebo jen kvůli neúspěšnému lovu, občasné hladovění bylo tisíce let přirozenou součástí života – až do nedávna. Naše těla se evolučně nezměnila, ale hlad už nemáme nikdy: každý den snídáme, svačíme, obědváme, zase svačíme, večeříme. Má současná epidemie obezity a dalších civilizačních chorob kořeny v této radikální stravovací změně? Přibývá vědeckých důkazů, že ano.
 

Kompletní průvodce půstem
(Foto: Archiv firem)


Lékař Jason Fung vyzkoušel s více než tisícovkou pacientů různé postní režimy a dosáhl přitom skvělých výsledků. V knize popisuje vše, co by vás mohlo v souvislosti s tímto tématem zajímat: vysvětluje, jak můžeme využít půstu v boji s nadváhou, s pomocí vědeckých studií také dokazuje, že půst zpomaluje stárnutí, má potenciál pro léčbu cukrovky 2. typu, vysokého krevního tlaku nebo metabolického syndromu a efektivně pomáhá tam, kde selhávají jiné postupy.


Radí, jak nejlépe využít účinků vynechání jídla ve svůj prospěch a představuje různé druhy půstů – krátkodobé, přerušované i ty dlouhodobé. Díky jejich variabilitě si každý může pro sebe zvolit vyhovující režim. Zaměřuje se i na vyvrácení mýtů, které ohledně půstu kolují.


V závěru knihy nabízí přehled několika základních postních režimů, včetně vzorových jídelníčků a receptů na pokrmy, které můžete během přerušovaného půstu využít.

 

V knize se mimo jiné dozvíte:
• Komu půst může pomoci a proč je účinnější metodou hubnutí než tradiční nízkokalorické diety.
• Proč vás půst připraví o tuk, ale nikoliv o svalovou hmotu.
• Proč je dodržování půstu vlastně jednodušší než klasické diety a jak pracovat s pocitem hladu.
• Jaké jsou druhy půstů a že si můžete zvolit postní režim na míru.
• Že i několikahodinové vynechání jídla může sloužit jako účinný půst.
• Jaké (překvapivě chutné!) zdroje výživy si můžete při půstu dopřát.
• Jak půst správně přerušit a kdo by ho vůbec neměl držet.
 

 

Co jíst?

 

První den

K snídani si připravte zelený čaj a půlku grepu. Během dne pijte hodně vody (ochutit jí můžete citrónem), připravte si také mošt z jablek, celeru a mrkve (jednu skleničku). K obědu si připravte trošku rýže s cherry rajčátky a avokádem. Večeřet byste téměř neměli a když tak jen zeleninový vývar.

 

 

Druhý den

Začněte s teplou citronádou se lžičkou medu. Oběd zvládněte o zeleninové polévce a večer smíte zeleninovou šťávu, nebo kousek celozrnného chlebu s petrželkou. Nezapomínejte hodně pít, ale jen čistou neperlivou vodu!

 

Třetí den

Posnídejte banánovo, jablečno pomerančový koktejl (ovoce důkladně rozmixujte). Na dopoledne si připravte teplý zázvor s medem. K obědu si dejte buď to sladkou variantu – ovesné vločky s kousky ovoce, oříšků a semínek, zalité čajem, nebo na slano - kuskusový salát s mrkví, cuketou, hráškem a brokolicí. Místo večeře si připravte zeleninovou šťávu z jablka a červené řepy.


Kdy půst naplánovat

 

Se západem slunce nadejde chvíle největšího pokušení, ať už u televize, nebo ve společnosti. Pokud víte, že máte večer nějakou společenskou akci, bylo by čiré bláznovství si na ty dny naplánovat půst. I když odoláte všem nástrahám jídelníčku, jedna sklenička vína nebo piva s vámi pořádně zatočí! Proto zvolte takový den, kdy můžete jít dříve spát a neplánujete žádné pohybové aktivity.

 

 

Na co si dát pozor

 

Půst sice prospívá našemu organismu, ale přísná hladovka trvající více jak tři dny je však zcela nevhodná a může být i zdraví nebezpečná! Vyhněte se také kombinaci hladovění s projímadly, klystýry nebo dnes oblíbeným výplachem střev. Obecně platí, že v žádném případě by se k postním dietním opatřením neměli uchylovat těhotné ženy, nemocní a oslabení lidé.

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

gertruda 20:22 30.11.2012
chcete si přivydělat? zkuste:
http://www.penizezaemail.cz/?ref=34776

...