Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

I když hubnete, smíte jíst čokoládu. To je dobrá zpráva. Ta horší zní, že jí musí být opravdu málo.

Čokolády se nevzdám! Aneb jak jíst sladké a zbavit se přitom kil navíc.

čokoláda 1
zdroj: Thinkstockphotos čokoláda 1
aktualizováno 20.10.2013, 00:00 | 20.10.2013, 00:00 | doma.cz/raw

I když hubnete, smíte jíst čokoládu. To je dobrá zpráva. Ta horší zní, že jí musí být opravdu málo.

Alespoň čtvereček! Nebo dva, možná tři? Klidně celou tabulku! Pokud je váš vztah k čokoládě takový, že jakmile se do ní dáte, nedokáže zastavit dřív, než jí celou sníte, je vaše hubnutí v ohrožení, i kdybyste jinak drželi vzornou dietu.

 


Abyste uspěli, musíte se naučit své chutě na čokoládu - stejně jako na ostatní sladkosti - ovládat. A také si mezi nimi naučit vybírat, protože některé vaši snahu bojkotují více než jiné. Dalo by se říci, že čím méně kakaa a čím vice cukru a tuku, tím hůře.

 

 


Když se to vezme z opačné strany,je správnou volbou kvalitní hořká čokoláda s vysokým obsahem kakaa. Dobrou volbou však není proto, že by snad měla méně energie, to bohužel nemá, protože jako každá správná čokoláda obsahuje tuk a cukr, jen v jiném poměru.

 

Proč je čokoláda s vysokým obsahem kakaa nejlepší
Její předností je intenzivní chuť, která by vás po počátečním nezvyku měla uspokojit už po malém kousku, zatímco obyčejné mléčné čokolády musíte kvůli takovému pocitu sníst nejméně polovinu.

 

V tom případě by vás nemusela mrzet ani její vyšší cena. A už vůbec se vyhněte výrobkům, které se sice nacházejí v regálech s čokoládami nebo hned vedle nich, ale v názvu mají slovo „pochoutka“.

 

Obsah kakaa v nich je mizivý, přitom právě kakao se spolu s cukrem podílí na tom, proč je chuť čokolády tak slastná. Pochoutky bohužel kromě cukru obsahují zejména tuk, navíc nevhodného složení, který škodí srdci.

 

 

Složitější to mají ti, kdo milují dorty a zákusky, protože vybrat si mezi nimi je obtížné. Nezbude, než držet se tří doporučení: vyberte si nejmenší kousek z nabídky, vyberte si něco s ovocem a zapomeňte na cokoli, na čem je šlehačka. Ta totiž většinou korunuje ty největší kalorické bomby z cukrárny.

 

Výjimkou jsou snad jedině rakvičky se šlehačkou – v těch žádný jiný tuk není, a proto se dají považovat za přijatelnou alternativu. Každopádně, zůstaňte u jedné. Vhodnější volbou než dorty a zákusky může být zmrzlina – pokud si dokážete třeba místo laskonky dát jeden kopeček, máte vyhráno.

 


Naopak navždy byste měli zapomenout na sušenky a oplatky – přínosného v nich není vůbec nic a přiznejte si, že žádný extra chuťový zážitek také nenabízejí. Pokud se například rozhodnete, že si něco skutečně malého sladkého dáte jednou denně, což vám odkývou i dietologové, dejte si raději jednu vynikající belgickou pralinku.

 

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

 

Miluju uzeniny! Dá se s nimi zhubnout?

DIETA: Proč je bramborová kaše lepší než brambory? Víme to!

Potřebuji shodit tři kila aneb tři opravdu osvědčené tipy!

 

Pozor na takzvané zdravé sladkosti
Nejhorší jsou ty sladkosti, které se tváří dietně a člověk tak může mít mylný pocit, že jich může sníst libovolné množství a ještě svému zdraví nebo linii spíše prospěje. Králem takových pokušitelů jsou müsli tyčinky, zvláště ty s polevou.

 

Samotná tyčinka má zhruba tolik energie jako rohlík, složením je přece je vhodnější, ale dietní jídlo to zkrátka není. Poleva na ní je většinou větší průšvih, ostatně patří mezi ty, kterým se říká tuková – z toho je jasné, co je jejím základem. Energetickou hodnotu zdánlivě nevinné tyčinky zvyšuje zhruba na dvojnásobek.

 

Zapomeňte také na light sušenky nebo sušenky, které se pyšní tím, že je v nich nižší obsah cukru. Schválně se podívejte na jejich složení uvedené na obale a porovnejte ho s běžným výrobkem, patrně zjistíte, že rozdíl skoro nestojí za řeč.

 

Light sušenky vám zaplácnou žaludek stejně jako nedietní, na chvíli zasytí, za chvíli vás zase bude honit mlsná.

 

 


Pracujte se svou psychikou

Úspěch však záleží nejen na tom co, ale také kdy jíte. Pokud je váš problém v tom, že vás sužuje stres nebo napětí a vy relaxujete sladkostmi, nepomůže vám vědět, že byste neměli.

 

Musíte se naučit podobným situacím předcházet nebo si vytrénovat vůli k tomu, abyste se v ten moment zvedli a šli se třeba projít. Do lesa. Ne k obchodu, kde mají otevřeno do noci a za výlohou pět druhů čokolád.

 

Na druhou stranu nemá smysl slibovat si, že si už nikdy nedáte ani kousek čokolády. Je zbytečné, abyste se trestali sliby, které nepůjdou dodržet a pak si to ještě vyčítali. 

 
45 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

janca.kralovcova@seznam.c 14:33 21.10.2013
Ahoj, pomohla vám holky někdy nějaká rychlo dieta, ale i tak, aby vám to za dva týdny neskočilo zase nahoru? Já bych chtěla vyzkoušet jednu novou dietu podle časopisu „Moje šťastná hvězda“, tak bych ráda zjistila, jestli už má někdo zkušenosti?