Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Skvělé cvičení na zpevnění bříška! Ucítíte i ty svaly, o kterých jste do teď nevěděli, že je máte!

Pátek 24. října | svátek má Nina

Cvičení Bosu: Zpevněte se díky rovnováze!

Cvičení Bosu
zdroj: Oficiální zdroj Cvičení Bosu
aktualizováno 26.06.2012, 00:00 | 26.06.2012, 00:00 | FITHALL.cz / doma.cz/ina

Skvělé cvičení na zpevnění bříška! Ucítíte i ty svaly, o kterých jste do teď nevěděli, že je máte!

Bosu je poměrně nové cvičení, které na prvni pohled může vypadat spíše jako cvičení pro provazochodce. Člověk se neubrání pocitu, že největší důraz je kladen na rovnováhu. Stačí se jen podívat na nafukovací kopuli, která je základem pro toto cvičení. 



Celý systém cvičení bosu má za cíl zpevnit svaly celého těla. Má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku. Základem cvičení je speciální polokoule - Bosu Balance Trainer. Na ní se provádí různé druhy balančních, rehabilitačních, relaxačních a posilovacích cvičení.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Postavička hamham díky 8 nejlepším cvikům

Zabijáci celulitidy: Pořiďte si zadeček k zulíbání

Posilujte ve vodě, zpevněte bříško

"Samozřejmě, že se to zdá být poměrně nenáročné cvičení rovnováhy, ale zkuste to. Pokud jste to nikdy nedělali, určitě vás překvapí už nejjednodušší cvik - stání oběma nohama na bublině. Ani zdaleka to není taková legrace jak to vypadá. Naopak. Zpočátku mohou po cvičení na bosu pořádně bolet lýtka, je to opravdu nezvyklý pohyb. Ale po pár lekcích si zvyknete,“ pobízí trenérka Veronika Staňková.

 

Cvičení Bosu
(Foto: Oficiální zdroj)


Cvičení na bosu vypracuje břišní svaly jako žádný jiný přístroj. Posiluje hluboký stabilizační systém těla, zdokonaluje rovnováhu. "Nutí vás po celou dobu cvičení mít zapojenou celou řadu svalů na celém těle, když cvičíte na bosu, nemůžete to šidit, jinak spadnete! Bosu umožňuje, aby si každý určil vlastní úroveň obtížnosti, proto je vhodné takřka pro všechny věkové kategorie.“

Jak lekce bosu vypadá?

Výjimečné na tomto cvičení je, že posilujete i hluboké kosterní svaly, které zajišťují správné držení těla. Ochablost těchto svalů pak zapříčiňuje velmi časté bolesti zad a kloubů. Bosu také zpevňuje šlachy a vazy, zajistí lepší koordinaci pohybu a jako každá fyzická aktivita má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a redukci tuku.

Každá lekce trvá přibližně hodinu. "Stejně jako u každé jiné aerobní aktivity, i zde je třeba myslet na to, že na počátku lekce se musí svaly zahřát a končit se musí důkladným protažením těla,“ připomíná trenérka.

 

Bosu
(Foto: FITHALL.cz)


Jak vypadá typická hodina se popsat nedá, protože Bosu Balance Trainer lze využít k několika typům tréninků. Ty se navíc v jednotlivých hodinách prolínají. Liší se náročností a intenzitou. Pro spalování tuku je nejlepší kardio trénink, který se cvičí při vyšší tepové frekvenci. Na posílení svalů a jejich zpevnění je zaměřen trénink posilovací, třetím typem jsou cvičení rehabilitační, které slouží k uvolnění a protažení svalů. Existuje ale také využití Bosu Balance Traineru při jiných cvičeních – oblíbený je třeba bosu pilates.

Kde se dá cvičit?

Bosu se dá cvičit v podstatě kdekoli. "Není to cvičení náročné na prostor. Podmínkou je ale investice do Bosu Balance Traineru. Jeho cena se pohybuje kolem 4 tisíc korun. Pak už vám stačí jen pohodlné sportovní oblečení, “ radí Staňková.

 

Vyzkoušejte nové metody hubnutí nyní v úžasné 82% slevě!

Pokud se cvičení na bosu kombinuje s jinou aerobní aktivitou – například rotoped, běh, švihadlo - je vhodné cvičit v teniskách. Pak si ale musíte při cvičení dát pozor, abyste si nezvrtli kotník přes hranu tenisky! Jinak je vhodné cvičit naboso, protože pak má chodidlo možnost kopírovat povrch bosu a využít všechny drobné svaly v plosce nohy i v kotníku pro stabilizaci těla.

Velkou výhodou cvičení je, že se mu může věnovat takřka kdokoli - série cviků se najdou i pro seniory či děti. Využijí ho jak amatéři, tak vrcholoví sportovci. "Bosu se využívá například při práci s hyperaktivními dětmi. Na bosu se totiž musí koncentrovat a tím se zklidní,“ doplňuje Staňková.

 

Salátový týden: Odlehčete se bez hladu! »

Zbývá týden do letních prázdnin a vy máte poslední šanci stihnout shodit pár kilo do začátku dovolenkové sezóny! ... více»

Dieta postavená na hlavu? Funguje! »

Budete se divit, ale zažitá dietní tabu padla! Nesnídat, jíst jen třikrát denně a na brokolici pozor! ... více»

Crudités

6 nových způsobů, jak shodit 2 kila za víkend »

Začněte už dnes a v pondělí se probudíte lehčí a o dvě kila. Jak na to? ... více»

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře