Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Kolotoč práce, troška spánku, ale zato pořádné porce jídla má za výsledek přibírání na váze. Zabraňte tomu!

DESET rad, jak nepřibrat v práci

aktualizováno 27.01.2012, 00:00 | 27.01.2012, 00:00 | doma.cz/ina

Kolotoč práce, troška spánku, ale zato pořádné porce jídla má za výsledek přibírání na váze. Zabraňte tomu!

Známe to všichni, s nástupem do práce se mění životní rytmus a kvůli práci začneme tloustnout, nebo to na přílišné vytížení minimálně svádíme. Začarovaný kruh, kdy málo spíme, více jíme a nemáme čas se hýbat, může být opravdu těžké narušit. Ideální je do něj vůbec nespadnout, ale když se tak stane, poradíme vám, jak z toho ven...


1. Soustřeďte se na ráno

 

Vstaňte o čtvrthodinky dříve a tento čas věnujte snídani a přípravě zdravé svačiny. Nevíte, co připravit? Inspirujte se: TOP DIETNÍ svačiny do kanceláře. Malá teplá snídaně je v zimě skvělý start. Zasytí, probudí spalování organismu a dodá vám energii.

 

Ve zbylém čase se protáhněte, úklony do strany, uvolněte krk a páteř, udělejte si 15 dřepů s výskokem a 20 sedů lehů.

 

2. Dopoledne v práci: první svačinka a čaj!

 

Po nadějném začátku nedělejte dietní chyby v práci. První svačinku si dejte po dvou hodinách od snídaně. Postačí ovoce, nebo troška oříšků. Zvykněte si na rituál pití čaje – ten vám pomůže dodržet pitný režim, ale i nechá zapomenout na přílišné mlsání.

 

3. Oběd – 3 základní pravidla

 

Choďte na oběd s kolegy. Důvod? V přítomnosti mužů sníme méně. Druhé pravidlo, snažte si dát vždy trošku „vodové“ polévky (ideálně zeleninové vývary apod.) Do třetice: hlavní jídlo volte jen v polovičních porcích.

 

 

4. Nejezte u pracovního stolu!


Naučte se disciplíně i estetice. Navíc tím prospějete i své postavě! Vědci dokázali, že stravování během práce je nezdravé. Buď hltáme, nebo nemáme míru a paradoxně toho sami u stolu sníme víc, než v restauraci. Jídlo neprožíváme a nesoustředíme se na něj, jen mechanicky otevíráme pusu, což se neblaze projeví na váze.

 

5. Kafe nahraďte zeleným čajem!

 

Namísto několika odpoledních kafé latté dejte přednost zelenému čaji – příjemně osvěží, probere a navíc urychluje metabolismus.


6. Čas na odpolední svačinu

 

Nebo raději salát, který jste si přinesla z domova? Kolem čtvrté nás v práci často přepadne mlsná, proto mějte připravený okurkový salát, bílý jogurt či na příklad grilovanou zeleninu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nejlepší fitness VIDEA internetu pro božské tělo!

6 super cviků proti celulitidě

Celebrity v tlusté podobě: takhle by vypadaly se 30 kily navíc!

 

 

Pokud po celý den budete jíst vyvážený dietnější jídelníček, chutě by se měly zmírnit. Nízký glykemický index potravin během dne pomáhá držet hladinu cukru stabilní, tudíž mlsnou snadněji dokážeme kočírovat.


7. Vztyk!

 

Každou hodinu aspoň na chvilku vstaňte. Ideálně se proběhněte po schodech, či se projděte.


8. Procházka po práci!

 

Než abyste se po práci unaveně ploužila domů a po celém sezení v práci usedla do autobusu, naopak nasaďte tempo a projděte se. Čerstvý vzduch a pohyb vás rozproudí.


9.
Hned, ať přijdete domu, navečeřte se, ať nejíte zbytečně pozdě. Co k večeři? Teplá polévka (hráškový, brokolicový, či špenátový krém), nebo naopak obložený talíř, kde by neměla chybět čerstvá zelenina (saláty, ředkvičky), ryby nebo cottage, či zeleninová pomazánka.

 

Nemáte čas na dojíždění za sportem? Zhubněte u televize! Účinná sestava na 10 minut


10. Motivujte se skupinově!

 

Dodržujte jednotlivá pravidla s vašemi kolegyněmi, lépe vám půjdou jednotlivé body dodržet. Předhání v lepších domácích zákuscích, nahraďte cenou za originální dietní pochoutky – zapékanou zeleninu, plněný lilek atd.
 

 
5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře