Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Snažíte se, ale váha se ani nehne nebo dokonce stoupá? Tady zjistíte, kde může být chyba.

Deset věcí, kvůli nimž tloustnete! Pozor na vitamíny nebo kávu

deset chyb 1
zdroj: Thinkstockphotos deset chyb 1
aktualizováno 15.09.2017, 00:02 | 15.09.2017, 00:02 | doma.cz/raw

Snažíte se, ale váha se ani nehne nebo dokonce stoupá? Tady zjistíte, kde může být chyba.

Za neúspěchem při hubnutí se někdy skrývají záludnosti, které nás hned nenapadnou. Které to mohou být? 

 

1. Nízký příjem vitamínů
Ženy, které mají dostatek vitamínů, mívají nižší chuť k jídlu a tolik se nepřejídají. Tvrdí to alespoň výzkumníci z kanadské Laval University. Expertka na výživu Lorraine Perrettová na webu Allaboutyou com uvedla, že pokud se tělu nedostává živin, může mít podvědomou snahu, aby je získalo, a proto nás nutí jíst.

 

Lepší, než začít jíst bez rozmyslu multivitamínové přípravky je nechat si udělat testy, aby se ukázalo, co nám nejvíce chybí a to dohnat cíleně stravou nebo potravinovými doplňky. Častý je nedostatek vitamínu B.

 

 

 

2. Tlustí přátelé
Pokud váš partner nebo blízcí přátelé přiberou, budete na tom nejspíše stejně. Vědci z Harvardské univerzity v USA to vysvětlují tím, že v takovém případě člověk nemá pocit, že by se měl v jídle nějak omezovat a když se s obézními známý sejde třeba v restauraci, bez výčitek si dá a sní velkou porci.

 

Funguje to i naopak, přátelství se štíhlými lidmi člověka motivuje k tomu, aby sám zhubnul. Pokud máte například silnějšího partnera, který však nechce o hubnutí ani slyšet, navrhněte mu například, že omezíte používání obilovin a příloh a že budete pro oba vařit jinak, protože po nich trpíte bolestmi břicha a chcete zkusit jíst lehčí stravu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Malé svačinky, které ničí figuru!
Zrádný alkohol! Nemůže za tvé špeky právě on?
"Jste to, co jíte": 40 NEJ potravin pro zdravé tělo


3. Zmatek v kilojoulech
Možná počítáte kilojouly, které sníte, ale pokud všechno automaticky zaokrouhlíte směrem dolů, na konci dne můžete mít klidně v břiše i o tisíc kilojoulů více než jste původně plánovali.

 

Je také potřeba dobře studovat obaly, protože podobná jídla mívají někdy překvapivě odlišnou energetickou hodnotu. Výrobci také například ubírají na soli nebo cukru, což je v pořádku, ale kvůli zachování chuti přidávají tuk.

 

 


4. Příliš mnoho fluoridů
Tohle v Česku moc nehrozí, protože se tu už od 90. let minulého století voda hromadně nefluoriduje, ale je prokázáno, že nadměrné množství fluoridu ovlivňuje činnost štítné žlázy. Pokud ji zpomalí, můžete přibírat na váze V některých oblastech je přitom voda bohatá na fluor sama o sobě, pozor také na polykání zubné pasty s fluoridem.

 


5. Káva, káva a zase káva
Kdo za den vypije více než dva šálky, zvláště pokud si ji dává s mlékem, může zmást svůj žaludek – cítíte se pak stále trochu sytí a trochu hladoví, což vede k tomu, že snadno opomenete na nutnost pětkrát denně pravidelně jíst. Zvláště to svádí k vynechávání svačin, což se pak negativně projeví velkým hladem navečer a večer, kdy už byste tolik jíst neměli.

 

ČTĚTE TAKÉ:

 

Naučte se ovládat své chutě, zhubnete za pět dní!

15 potravin, po kterých zhubnete! Vejce, fazole a skořice!

TEST PÁRKŮ PRO DĚTI: Jsou plné tuků a soli! Raději je ani nekupujte!


6. Light nápoje
Vypadá to jako zázrak – můžete pít oblíbenou sladkou limonádu, která chutná skoro stejně dobře jako originál a přitom nepřiberete. Teoreticky. Protože ve skutečnosti riziko, že vaše váha půjde nahoru, stoupne kvůli jednomu takovému pití denně, téměř o třetinu.

 

K tomuto závěru dospěli vědci ze zámořské Harvard Medical School, kteří to vysvětlují tím, že když budete konzumovat umělá sladidla, jako je sacharin nebo aspartam, připravíte své tělo na velký příjem kalorií. Když je nedostane, budete hladoví a o to více se najíte nebo se tělo začne chovat úsporně a začne si všechno schovávat na horší časy.

 


7. Zpomalená játra
Tenhle orgán pomáhá spalovat tělesné tuky, ale bývá zatížen toxiny nebo následky pití alkoholu, kterému mu brání v plné výkonnosti. To se může projevit dokonce mírným vzestupem váhy. Odhaduje se, že podobným problémem trpí asi patnáct procent lidí. Omezte proto alkohol, tučná jídla a dejte si očistnou jaterní bylinnou kůru.

 

 
8. Porce jsou stále větší
Mnoho lidí už neví, jak mají vypadat běžné porce. Třeba proto, že se řídíme porcemi v restauracích, ty však může bez následků na váze jíst leda fyzicky středně nebo těžce pracující muž. Ženám s kancelářskými profesemi by stačila asi tak polovina. Dobře je to vidět třeba na porcích těstovin, které se běžně podávají o váze 450 gramů, přijatelná je přitom půlka.

 
9. Bakterie v trávicím traktu
Aby vaše trávení správně fungovalo, potřebujete vyrovnanou střevní mikroflóru. Vědci už přitom považují za jisté, že lidé, kteří ji nemají v pořádku, mají sklon k nadváze nebo obezitě. Nejlepší cestou k nápravě je užívání kvalitních probiotik a zároveň konzumace potravin, které působ jako přírodní antibiotika, patří sem í pórek, cibule, česnek a banán.

 
10. Spíte dost?
Pokud denně naspíte méně než šest hodin, zpomalí se vám metabolismus a krom toho si tím oslabujete imunitu. Nevyspalí lidé mívají navíc tendenci únavu zajídat především sladkým a tučným jídlem.

 
A ještě jedna věc: nejste náhodou škarohlídi? Chcete zhubnout a předem o svém úspěchu pochybujete? Pak nejspíše skutečně neuspějete, protože bude hledat výmluvy, proč se vám nedaří. Váš mozek se tomu přizpůsobí. Aby se vám to konečně podařilo, změňte své myšlení a hlavně si najdete co nejlepší vlastní motivaci.

2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

ellie 18:55 17.09.2013
V tomhle clanku jsou smysluplne rady. Mne se osvedcila lehka detoxikace (zadne hladoveni) a pak uz stacilo naslouchat svemu telu.
http://on.fb.me/1d7lrET