Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Máte rande v restauraci, ale snažíte se hubnout? Poradíme vám, jak to chytře zvládnout.

Dieta a rande: Jak ušetřit kalorie v restauracích

Jídlo v restauraci
zdroj: Thinkstockphotos Jídlo v restauraci
aktualizováno 03.07.2013, 00:00 | 03.07.2013, 00:00 | doma.cz/ina

Máte rande v restauraci, ale snažíte se hubnout? Poradíme vám, jak to chytře zvládnout.

Nemusíte hned odmítat pozvání do restaurace, na večírek nebo jiný večerní program. To ovšem neznamená, že byste na tu chvíli měla nad vaším redukčním jídelníčkem a veškerou snahou mávnout rukou, a nacpat se k prasknutí!

 

Jak se na večeři připravit? Nejdříve si zjistěte, kam vás chce partner pozvat. Předem můžete na internetu prozkoumat nabízené menu restaurace a najít nejdietnější varianty. V italské restauraci zkuste lehké těstoviny se zeleninou (zapomeňte na smetanové a sýrové omáčky), v indické kuře se zeleninou (brambory nejsou nejdietnější příloha). Nebo zkuste nějaké vegetariánské jídlo (ne ale smažené), tím rozhodně nic nepokazíte. Pokud můžete mluvit do výběru restaurace, zkuste navrhnout řeckou, indickou, vegetariánskou nebo mexickou – tam by o lehká a zdravá jídla neměla být nouze.


Česká kuchyně (raději ne)

Možná milujete českou kuchyni, ale většina českých pokrmů není příliš dietní. Smetanové omáčky, pečená masa s tučnou kůži, smažený sýr... Nic z toho by rozhodně nemělo přistát na vašem talíři, natož v pozdní večerní hodinu.

 

Zázračný salát

Možná si říkáte, že salát je ideální volba, kterou nemůžete nic pokazit. Není to tak úplně pravda. Pokud by šlo jen o nakrájené kousky zeleniny, potom ano. Salát může ale obsahovat spoustu kalorických překvápek - smažené krutony, tučné sýry, majonéza nebo krémový dressing. Chceš salát dochutit? Ideální je balzamiko a olivový olej, citrónová šťáva, bylinky nebo směs čerstvého koření.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Perfektní stehna? Zformujte vnitřní strany TŘEMI NEJLEPŠÍMI cviky!

Jak shodit 6 kilo do plavek: Co jíst před a po sportu pro lepší spalování

Letní hubnutí: Nejlepší osvěžující dietní nápoje

 

Nebojte se předkrmů
Ale pozor, ne, že si dáte předkrm a ještě hlavní jídlo. Předkrm v tomto případě bude sloužit místo hlavního chodu. K němu si pak můžete zvolit ještě polévku, nebo malý salát. Budete tak mít oběd, který bude bohatý a nasytí vás. Přesto se nebudete přejídat.

 

 

Pozor na smažené
Nikdy nevíte, na čem v restauracích smaží. Když se vyhnete smaženému jídlu, nebudete přijímat "zbytečné" kalorie. Vhodnější je zvolit pokrm, který je připravovaný na páře, nebo v grilu. Jídlo vám pak navíc nebude plavat v omastku, což neprospívá ani postavě, ani chuti. Můžete zkusit i grilovanou drůbež nebo rybu a jako přílohu grilovanou zeleninu.

 

Hlídejte si drinky

Tučné a kalorické jídlo poznáme celkem bezpečně, ale jak je to s pitím? Na první pohled vypadají koktejly nevinně, ale ve skutečnosti mohou být větší kalorickou bombou než hlavní chod. Spíše než po koktejlu sáhněte po víně, nebo ještě lépe po vinném střiku.

 


Nedojídejte

Ano, hladovějící děti v Africe vám dýchají na záda, když na talíři něco necháte… ale ve skutečnosti tím, že dojíte všechno do posledního zbytku, nikomu nepomůžete. Pokud už budete mít pocit, že jste plná, a bude vám líto jídlo na talíři opustit, nechte si zbytek zabalit.



Nespěchejte

Pokud jste na večírku s přáteli, nemusíte do sebe jídlo naházet v rychlosti a neužít si ho. Když budete jíst pomalu, užijete si ho lépe a navíc dáte svému tělu čas, aby se přirozeně dostavil pocit sytosti – tento okamžik nastává většinou až dvacet minut poté, co jsme dostatečně najedeni. Na party, kde jsou různé mísy s občerstvením přítomné neustále, je to trochu jiný problém. Tak zkuste počítat – stanovte si předem, kolik chlebíčků nebo jednohubek chcete sníst, a počet nepřekračujte.
 

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře