Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Úpravou jídelníčku snižte hladinu krevního cukru. Kila začnou ubývat, ani nebudete vědět jak.

Dieta, při které rozhodně hladovět nesmíte

aktualizováno 11.12.2010, 06:19 | 11.12.2010, 00:00 | doma.cz / kor

Úpravou jídelníčku snižte hladinu krevního cukru. Kila začnou ubývat, ani nebudete vědět jak.

Glyxdieta je velkým hitem v Německu i jinde ve světě, ale i u nás už si získala příznivce. "Je to skvělý způsob, jak udržet v normě přijímané cukry a tuky. Stačí mít po ruce soupis vhodných potravin, budete se cítit lépe a podaří se vám bez hladovění zhubnout nadbytečné kilogramy," radí Marcela, která tuto dietu vyzkoušela.

Velkou příznivkyní této dieta je také herečka Renée Zellweger, měl ji rád i zpěvák Michael Jackson.

Na jakém principu dieta funguje?

Tato dieta je založena na předpokladu, že je nezbytné omezit nebo zcela vyloučit potraviny s vysokým glykemickým indexem. Podstatou této teorie je zjištění, že některé sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru více, jiné méně.

ČTĚTE TAKÉ:
Shoďte kilo za den, vyzkoušejte očistnou dietu
Tajná zbraň proti zimním kilům. Nezapomínejte na ovoce
Nejlepší dieta? Jezte co chcete a nepočítejte kalorie

Čím vyšší hodnotu glykemického indexu potravina má, tím více se po jejím požití zvedne hladinu cukru v krvi a tím hůře pro hubnutí. Naopak potraviny s nízkým GI zvyšují hladinu krevního cukru pozvolna, bez velkých výkyvů, popisuje server zijemenaplno.cz.

Ideální jsou potraviny bohaté na složené cukry, které se pomalu přeměňují na glukózu, takže organismus zásobí spoustou energie po delší dobu. Obecně platí, že bílkoviny a tuky mají nízký GI, ale vždy je však nutné brát v úvahu celkový energetický příjem a navíc omezit nevhodnou kombinaci živočišného tuku a sacharidů s vysokým GI.

Výhodou této diety je skutečnost, že hladovět je přímo zakázáno, na druhou stranu ani přejídání samozřejmě není vhodně, byť by se jednalo o zeleninu.

Co tedy jíst? Potraviny s nízkým glykemickým indexem:

celozrnný žitný chléb, celozrnné těstoviny, ovesné vločky, neslazené müsli, neloupaná rýže, blumy

ovoce - citrony, grapefruit, hrušky, jablka, jahody, meruňky a ostružiny, neslazená čerstvá ovocná šťáva

vařená zelenina – bílé a červené zelí, brokolice, kedlubna, okurky, chřest, cibule, cuketa, lilek, celer, hlávková a růžičková kapusta, květák, papriky, pórek, špenát, zelené fazolky

syrová zelenina – saláty a čerstvá zelenina, brokolice, pórek, rajčata, mrkev, všechny druhy listových salátů, výhonky

sladkosti a další potraviny - ovocný cukr (fruktóza), čokoláda s vysokým obsahem kakaa (nejméně 60%), mléčné výrobky bez přidaného cukru

 
11 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

dieta v pohodě Praha 14:51 14.02.2011
Dobrý den. Hodnota glykemického indexu v potravinách je velmi dlouho známa. Bohužel neexistuje jiná dieta, než pravidelná vyvážená strava. Jakékoliv pilulky, koktejly, dělené stravy vedou jen a pouze k jojo efektu. Jezte pravidelně 5x denně. Pomůže Vám tým odborníků I Feel Well.
www. dietavpohode.cz
zdraví a výživa 10:21 20.12.2010
Při dietě je důležité dodat do těla potřebné množství živin. Většinou lidé s omezením jídla omezí i přísun živin. Což způsobuje následný jo-jo efekt. Zhubněte i bez omezovaní v jídle www.hubnete.cz/zdraviavyziva
hubnutí 12:42 12.12.2010
Všechno se točí kolem stravovacích návyků, jestli je nezměníte, tak nezhubnete. Otázka tedy je - jste opravdu odhodlaní zhubnout? Je Vaše odpověď ano, tak my Vám rádi pomůžeme. Získáte osobního vyškoleného poradce, který s Vámi bude po celou dobu hubnutí, ale i potom což je klíčové proto, aby jste,váhu nenabrali zpět. Kontaktujte nás nezávazně na www.tukydolu.cz
GI 17:52 11.12.2010
GI potravin nebili glykemická dieta je velmi efektivní, ale chce to určitou dávku pozornosti, znalostí a mít možnost si potraviny a vše co jíme vybírat. Pokud sháníte kvalitní informace o glykemickém indexu potravin, kterí jsou vhodné a které méně neváhejte navštívit sekci glykemický index na stránkách studia wellness www.nadvaha-obezita.cz