Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Není potřeba, abyste chroupali jen salát. Pomoci vám mohou vajíčka, fazole nebo třeba libové maso.

15 potravin, po kterých zhubnete! Vejce, fazole a skořice!

patnáct potravin
zdroj: Thinkstockphotos patnáct potravin
aktualizováno 11.09.2013, 00:01 | 11.09.2013, 00:00 | doma.cz/raw

Není potřeba, abyste chroupali jen salát. Pomoci vám mohou vajíčka, fazole nebo třeba libové maso.

Začínáte hubnout? Vezměte si na pomoc potraviny, které zaženou vlčí hlad, zbaví vás závislosti na sladkostech a ještě zrychlí vaše spalování. Výsledkem bude nižší váha a vyšší kondice. 
 

Patnáct osvědčených potravin, u nichž vás možná spojitost s hubnutím překvapí, jsme pro vás našli na webu Goodhousekeeping.com. Hlady trpět nebudete a navíc by vás měly přejít nezvladatelné záchvaty chuti na různá zcela nevhodná jídla, ať už to budou chipsy nebo čokoláda.


 

 


1. Vejce
Začněte den vajíčky. Je to vhodnější snídaně, než ta, založená hlavně na pečivu. Vejce jsou plná bílkovin a dokáží člověka zasytit na dlouhou dobu. Studie provedená mezi ženami s nadváhou nebo obezitou ukázala, že když si daly k snídani dvě míchaná vejce s malým toastem a trochou ovoce a zeleniny, jedly následující den podstatně méně než ty, které u snídaně vsadily hlavně na pečivo. Cítily se totiž sytější. Bílkoviny navíc zabraňují výkyvům hladiny krevního cukru, což jinak vede k záchvatům hladu a chutí.

 

 

 

2. Fazole
Luštěniny vás také zasytí. Fazole navíc podle vědců z Kalifornské univerzity podporují tvorbu hormonu zvaného cholecystokinin, který přispívá k pocitu nasycenosti, protože potlačuje chuť k jídlu. Navíc také drží hladinu krevního cukru v rovnováze. Za zdravotní bonus můžete považovat to, že fazole obsahují množství vlákniny.


 

3. Salát
Nemusíte jíst jen saláty, ale učiňte z něj běžnou součást vašich hlavních jídel, nebude vás to nutit zaplnit si žaludek třeba přílohami. Jde samozřejmě o salát bez smetanového dresingu, jako příloha se ideálně hodí pokrájená zelenina s trochou olivového oleje. Studie Pennsylvánské univerzity jasně ukázala souvislost mezi množstvím zkonzumovaného salátu, těstovin a úbytkem váhy. Navíc je to díky množství vitamínů a dalších látek zdravé.


 


ČTĚTE TAKÉ:

Kdy (a co) večer naposledy jíst?
Zkus jídlo, které HUBNE ZA TEBE
Bojuj proti celulitidě - jídlem

 

4. Zelený čaj
Obsahuje antioxidanty zvané katechiny, které urychlují metabolismus a spalování tuků. Některé studie navíc ukazují, že pravidelné pití zeleného čaje vede ke snižování hladiny škodlivého LDL cholesterolu.


 

5. Hrušky 
Jejich předností je vysoký obsah vlákniny, mnohem vyšší než u jablek – z jediné hrušky jí získáte kolem šesti gramů, z jablka tři. Oboje ovoce nicméně obsahují pektin, který snižuje hladinu krevního cukru, takže by vás díky nim neměla honit mlsná. Brazilská studie ukázala, že ženy, které do svého denního jídelníčku zařadily tři hrušky denně, zhubly více než ty, které místo toho jedly tři ovesné sušenky ve stejné kalorické hodnotě.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jíst méně nestačí! Vždycky budete muset cvičit.

Nová hollywoodská dieta! 5 dní jezte, co chcete, 2 držte půst!

Tipy a diety celebrit, které skutečně fungují

 


6. Polévka
Pozor, nemáme na mysli že byste si před hlavním jídlem měli dát ještě talíř hutné polévky. Trik je v tom, že například talíř kuřecí polévky vás dokáže nasytit tak, že se budete cítit stejně, jako kdybyste si dali kus kuřete s přílohou. A to se počítá.

 

7. Libové maso
Ideální večeře, alespoň pokud se snažíte zhubnout. Maso obsahuje aminokyselinu leucin, podobně jako mléčné výrobky, díky čemuž ani při skromnějším jídelníčku nepřicházíte o svaly. Je známo, že dieta, která obsahuje více bílkovin při stejné kalorické hodnotě, vede k většímu úbytku váhy.

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

Vychrtlá Agáta Hanychová má další šílený tip na hubnutí

Nejznámější anorektička světa: Valeria Levitina váží jen 25 kilo a umírá

Šokující foto: Jak to vypadá, když dítě čeká anorektička

 


8. Olivový olej
Kupte si co nejkvalitnější. Obsahuje nenasycené mastné kyseliny, které vám pomohou spálit kalorie. Vědci dokonce tvrdí, že se hodí třeba i do misky cereálií, stačí přidat trochu do mléka, které by v tom případě mělo být nízkotučné. Ale stejně zabere i na salátu


9. Grapefruit
Studie, kterou před několika lety provedlo centrum zaměřené na výzkum metabolismus u americké Scripps Clinic, ukázala, že kdo si dá před každým jídlem půlku grapefruitu nebo bude třikrát denně pít sklenku šťávy z tohoto ovoce, zhubne během tří měsíců o jedno až dvě kila, aniž by pro to jinak něco udělal. Ovlivňuje totiž vylučování inzulínu. 

 

 

10. Skořice
Hodí se třeba na ovesnou kaši nebo na opečený celozrnný toast a pomáhá zabraňovat výkyvům hladiny krevního cukru, protože drží pod kontrolou produkci inzulínu. Navíc snižuje hladinu cukru a škodlivého cholesterolu.


11. Ocet

Tohle nezní moc lákavě, ale švédští vědci před časem zjistili, že se lidé, kteří jedli chléb namočený v octě cítili sytější než ti, kdo tak nečinili. Kyselina z octe zřejmě zpomaluje průchod potravy ze žaludku do tenkého střeva, takže máte déle plný žaludek. Pokud to chcete vyzkoušet, sáhněte po chutnějším jablečném octu.


12. Tofu
Že nejste žádní vegetariáni? Stejně byste měli zkusit, zda měla pravdu studie, která zjistila, že kdo si dá kousek tofu jako předkrm před jídlem, celkově sní méně, a proto hubne. Tofu totiž mírně snižuje chuť k jídlu a to se hodí. 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pozor na vnitřní tuk. Není vidět, ale ohrožuje zdraví!

V létě jste nezhubli? Nejlepší na hubnutí je září!

10 věcí o hemoroidech, na které jste se styděli zeptat!

 

13. Ořechy
Ano, jsou tučné. Hrst jich má stejně energie jako jeden a půl rohlíku. Přesto jsou lidé, kteří si jich občas pár dopřejí, většinou štíhlejší než ti, kdo se jim úzkostlivě vyhýbají. Ořechy totiž zároveň vedou k tomu, že toho člověk celkově sní méně. Navíc obsahují zdravé mastné kyseliny a vápník.

 


14. Cereálie

Skutečně to funguje a čím více vlákniny, tím lépe. Díky této nestravitelné složce potravy se budete cítit sytější, vláknina navíc pomáhá z těla odvádět toxiny. Jezte kvalitní cereální výrobky, ne sladké lupínky s minimálním obsahem vlákniny.

 


15. Pálivé papriky
Pikantní chilli vám také může pomoci zhubnout. Japonská studie už potvrdila, že kdo si dá dopoledne trochu pálivých papriček, vystačí poté s menší porcí k obědu, aniž by měl hlad a vzápětí pocítil potřeba se něčím dojíst. Za tento kladný efekt může látka kapsaicin potlačující chuť k jídlu.

 
1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

ellie 10:21 11.09.2013
http://on.fb.me/1edROWA neco hezkeho :-)
ellie 10:20 11.09.2013
nevim, jestli me polevka - vyvar zasiti stejne jako hlavni jidlo :-) Jinak ja zhubla, stacilo se ridit selskym rozumem. Ale s temi lusteninami je to pravdda. Ty doporucuju. Ze zac. nadymaji, ale to je proto, ze telo neni naucene je travit. Pozdeji se to zlepsi. Je taky dobre do lustenin pred varenim prisypat trochu jedle sody, cca lzicku, ta by nadymani mela zabranit a chut neovlivni.
on.fb.me/1edROWA