Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pokud pociťujete pořád hlad, je to signál, že vaše dieta je špatná, nebo děláte zásadní chyby.

Hlad není cestou k vysněné postavě: Jak hubout bez kručení v břiše

Jídlo
zdroj: Thinkstockphotos Jídlo
aktualizováno 23.02.2015, 00:26 | 23.02.2015, 00:26 | doma.cz / kor

Pokud pociťujete pořád hlad, je to signál, že vaše dieta je špatná, nebo děláte zásadní chyby.

Když vás ovláde hlad, nesoustředíte se na nic jiného než na jídlo. Když pak přijdete ke stolu, nacpete se k prasknutí několika chody, nebo sníte to první, co se vám dostane do ruky. A to přesto, že se snažíte držet dietu. Tak takhle rozhodně nezhubnete.


Kdo chce hubnout, musí se svým tělem umět zacházet. "Nejlepší pro nastartování metabolizmu je dodávat tělu po malých dávkách neustále něco ke snědku. Tělo si pak zvykne, že dostává energii a nemusí si ukládat živiny do zásoby. Takhle se nastartuje rychlejší spalování, není to těžké. Důležitá je důslednost. A taky - není dobré hlad zapíjet vodou.

 

Samozřejmě, že by člověk měl udržovat pitný režim, ale jídlo je také důležité. Když přijde pocit hladu, už je to všechno špatně,“ vysvětluje pětinásobný vicemistr ve fitness za František Bartoš.


Existují potraviny, které vás zasytí na dlouhou dobu. Obsahují buď hodně vlákniny nebo bílkovin a také mají nízký glykemický index, což znamená, že cukry obsažené v dané potravině se do těla vyplavují pomalu a pocit sytosti tak déle vydrží.


Pozor na tuky a  cholesterol

Ze svého jídelníčku musíte vyřadit potraviny, které obsahují hodně tuku. To znamená nejen uzeniny, bůček, ale i plnotučné mléko, cukrářské výrobky a čokoládu.

ČTĚTE TAKÉ:
Jezte o 100 kalorií méně, a půl kila tuku zmizí
Ananas, celer či grep: opravdu spalují tuky?
Do formy vás dostane ovocná dieta

Abyste neměli často hlad, uberte i cholesterol. Ten se skrývá například v pečivu a živočišných produktech. Místo toho si dopřejte raději celozrnné pečivo. A co se týče vajíček, neměli byste jíst víc jak 4 za týden. Na vašich talířích by se zato mělo objevit víc ryb, a to především mořských.


Méně solte

Lidské tělo sůl sice potřebuje, ale v minerálkách a v jídle jí dostává dostatečné množství. Teoreticky by tedy člověk už neměl potřebovat solit. Maximální dávka, kterou můžeme bez obav přijmout, je pět gramů (čajová lžička). "Nepotřebujeme ji, ale je to ještě přiměřené množství," uvedla odbornice. Připomněla však, že do tohoto objemu patří i sůl obsažená jídle, které konzumujeme.

Nejvyšší podíl soli získáváme z průmyslově zpracovaných potravin, z uzenin, sýrů, konzerv a podobně, do kterých se sůl přidává i z konzervačních důvodů, kvůli jejich trvanlivosti.

Rozbory ukazují, že konzument sní denně 15 až 20 gramů soli, což je třikrát až čtyřikrát více. Omezte tedy průmyslově vyráběné výrobky a začněte si doma víc vařit. Také zvyště podíl ovoce a zeleniny ve stravě.

Zelenina a ovoce


Při dietě byste za den měli přijmout minimálně 600 gramů ovoce a zeleniny, přitom zeleniny by mělo být 400 gramů. Ovoce byste měli konzumovat spíš v dopoledních hodinách, protože obsahuje hodně cukrů. Naopak zelenina, která má hodně vlákniny, vás zasytí navečer.

V zelenině se nemusíme omezovat v podstatě vůbec: má málo kalorií a hodně vitamínů i dalších ochranných látek. Navíc zeleninové jídlo má na stejný počet kalorií větší objem, takže se člověk cítí sytější, což mu pomůže v dietě vytrvat.

6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Andrea 10:57 08.11.2010
Bože copak jste to nečetli? K čemu je váš H.erb.alif.e?? Vy co chcete zhubnout hubnětě jedením normálního běžně dostupného jídla a ne koktejly!! Taky se snažim zhubnout ale cvičením a pravidelnou stravou-ne chemií...ti co tu píší na vás chtějí jen vydělat :(
hubnutí 07:54 04.11.2010
Jestli chcete zdravě zhubnout a hlavně trvale začněte vyživovat svalovou hmotu, aby byla aktivnější a začala spalovat více tuku. Proč myslíte, že se lidem nedaří hubnout, protože všichni dělají pořád to samé omezí stravu na vitamíny, proteiny a minerály no a tělo strádá a bere si živiny ze svalu ne z tuku, pak nastane Jo – jo efekt a kolotoč pokračuje a než se nadějete máte 100kg a více. Jestli se chcete dozvědět více, jak zdravě hubnout, tak nás kontaktujte na www.tukydolu.cz
hlad 06:45 04.11.2010
Naprostý souhlas. Hlad není cesta k vysněné postavě. Tělo začne pracovat obráceně, začne dělat zásoby a Vy začnete přibírat i z vody, ano zdá se to divné, ale je to tak. Stále platí "Nemáte nadváhu, protože jste jedli příliš mnoho! Máte nadváhu, protože jste nejedli dost!" Otázkou je kde je to minimum které musím sníst aby se toto nestalo. To je u každého jiné a lze stanovit podle věku výška a váhy jakousi spodní hranici klidové míry metabolismu pod kterou by jste neměli jít aby se nestalo to co nechceme. A kde tuto analýzu zjistit? Zcela ZDARMA na www.stoptloustnuti.cz