Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Také jste si dali novoroční předsevzetí, zhubnout nějaké to kilo? Tak se podívejte, jestli ve vaší ledničce nestraší 8 nejhorších viníků vašich nechtěných kil.

Inventura v ledničce: Tyhle potraviny okamžitě vyhoďte!

Hubnutí
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí
aktualizováno 07.01.2017, 00:10 | 07.01.2017, 00:10 | doma.cz

Také jste si dali novoroční předsevzetí, zhubnout nějaké to kilo? Tak se podívejte, jestli ve vaší ledničce nestraší 8 nejhorších viníků vašich nechtěných kil.

Lednička o nás vypovídá hodně a její obsah přímo souvisí s naší figurou. Pokud tedy chcete zhubnout, musíte nejdříve „zeštíhlit“ vaši ledničku! Které potraviny jsou ty nejhorší a měly by dostat zákaz vstupu do dveří vaší lednice, či mrazáku?

 

1) Máslo

Máslo těžko z jídelníčku úplně odstraníte, ale minimálně si můžete dát pozor a nepoužívat ho více, než je nutné. Pokládat si na rohlík, či chleba pláty másla, patří mezi nejrozšířenější nešvary. Máslová chuť je výborná, ale taká kaloricky hodně bohatá, proto bychom měli máslem i margarínem, který na tom není nijak výrazně lépe, šetřit.

Lepší varianta: Opět něco vyřeší olivový olej, který je sice také kalorický, ale zdravější. Máslovou chuť můžete nahradit bylinkovými zálivkami, nebo kapkou sojovky.

 

2) Tučné a tavené sýry

Hermelín, parmazán, i obyčejný eidam patří mezi tučné mléčné bílkoviny, které určitě nemají v redukčním jídelníčku, co dělat. Jíst je každý den vede k tloustnutí, čím je tedy nahradit?

Lepší varianta: Mezi nejdietnější sýry patří sýr cottage, a podobné sýry, které svou chutí i konzistencí připomínají tvaroh. Chybu rozhodně neuděláte ani se syrečky, či stříbrňákem. Namísto sýrů vyzkoušejte dietní zeleninové paštiky a pomazánky, které naleznete v koutech s racionální stravou.

 

 

3) Uzeniny

Párky, salámy, ale i šunky byste se měli snažit z ledničky eliminovat. Obsahují vysoké množství solí a tuků, které neprospívají ani vaší postavě ani zdraví. Uzeniny zvyšují riziko infarktu a cukrovky. Velké množství soli navíc v těle zadržuje vodu, takže hrozí problém s otékáním končetin.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Julie s dělenou stravou shodí 20 kilo tuku!

Osmihodinová dieta: Amerika po ní šílí!

Boj Hanky (38) o ploché bříško: Co jíst dietního před cvičením?!


Lepší varianta: Maso si určitě můžete dopřát, jen volte místo uzenin třeba ryby, nebo zkuste podobnou chuť, ale zdravý obsah, který najdete v uzeném tofu, sóje, nebo přírodních sýrech.


4) Toustový chléb

Možná by vás nenapadlo, že zrovna měkoučký toustový chléb by mohl představovat riziko pro vaši postavu. Bílá rafinovaná mouka je ochuzená o veškeré důležité látky (bílkoviny a vlákninu), často tedy jeden ani dva krajíčky nestačí zahnat hlad a jdou jen a pouze na tloušťku!

Lepší varianta: Klasický chléb, ideálně z vícezrnné mouky, žitné nebo celozrnné mouky.


5) Smetana
Pozor na vysoký obsah smetany ve vašem jídelníčku. Pokud ji máte každý den v hlavním jídle obsaženou a´t už v polévce, omáčce, či dezertu, nemůžete se divit, že vám roste bříško.

Lepší varianta: Smetanu nahraďte sojovou obdobou, či zkuste jídlo o smetanu ochudit (pokud to jde).

 

Kalorická tabulka
(Foto: doma.cz)

Tabulku najdete ke stažení také v Pdf ZDE!

 

6) Majonéza

Ať už ji milujete, či ji naopak nemůžete vystát, majonézu můžeme najít téměř v každé domácnosti. Přidáváme ji do salátů, pomazánek, k obloze, i do sendvičů! Přitom majonéza představuje kalorickou pohromu a je to nejhorší kalorické ochucovadlo!

 

Lepší varianta: Hořčice je skvělá alternativa! Pokud ale toužíte po té syté a výrazné chuti, zkuste pesto. Je sice také kalorické, alespoň ale obsahuje zdravé oleje.

 

7) Kupované bagety a sendviče
Kupované bagety obsahují všechny předchozí nešvary – majonézu, uzeniny, tučné sýry a bílé pečivo.Pokud dvě hodiny po obědě spořádáte kupovanou bagetu, či chlebíček, zaděláváte si na problém.

 

Lepší varianta: Bílé pečivo, uzeniny a sýry, zkuste nahradit čerstvými produkty. Zelenina, ovoce, či bílý jogurt s oříšky, zasytí a navíc jimi doplníte i vitamíny a další cenné látky.

 


8) Limonáda

Slazené bublinaté pití a dokonce i takové, které má nálepku dietní, je to nejhorší, co můžete z tekutých potravin v ledničce mít. Pravidelné popíjení limonády zpomaluje metabolismus a navíc sladké limonády představují velkou zásobárnu kalorií. Sladkým navíc žízeň nezažene.

 

Limonády až z 90 procent můžou za dětskou obezitu, proto nenechte, aby se vaše dítko stalo závislým na sladkých nápojích.

Lepší varianta: Pokud vám samotná voda nechutná, vyzkoušejte různé čaje – mátový, rooibos, či přírodní ochucovadla, jako jsou jablečné koncentráty, nebo si vyrobte domácí citronádu.
 

Jiné dietní recepty najdete na POKLIČKA.CZ:

Okoun na italský způsob

Petrželový krém s cuketou, rajčaty a krevetami

Krémová mrkvová polévka
 

6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Neni dulezite 23:14 21.01.2013
Celou tu sekci dieta bych zrušil,akorát ženám motáte hlavy,největší kravina co může žena dělat je počítat si kalorie,cely život to nechápu,není snad lepší řešit obsah bilkovin,sachru a tuku nez tohle jedno debilni cislo ? a ty vase diety na bazi zeleniny a ovoce ? sahnete si na ssrdce ze nic takoveho nemuze fungovat,poroucim se.
Dadka 17:01 15.01.2013
Tak vám nevím já ním vše,ale v malém množství a kila mi jdou dolů.Prostě se nepřežirám a pohybu mám v práci dost!Nic nebudu vyhazovat.Všeho s mírou.
irena 15:54 15.01.2013
takže aby bylo jasno:nežrat a cvičit,jinak to nejde!
ja 14:18 15.01.2013
Zdravim proč bych u jídla nepřemýšlel já jim jen maso 300gr za den, 500gr tvaroh 1l mleka. Sacharidy vločky, suché testoviny rýže. A ještě sacharidy vlnim neděle 100 pondělí 300 utery 400 středa 500 řtvrtek 300 pátek 200 sobota žrací den vše važím a kostky a svalová definice pomalu vylezá to je správná strava
Terka 10:34 15.01.2013
No určitě si budu mazat rohlík olivovým olejem nebo pokapávat sojovkou...=D
Ančí 10:10 15.01.2013
Nejlepší je kombinovat...začlenit pohyb, klidně jen delší procházky a jíst pravidelně, nejlépe 5x denně bohatou stravu a je vyhráno...tím, že si budete upírat věci, které máte rády a ještě u jídla budete přemýšlet, jestli to děláte dobře a jestli to není moc tučné, výsledek akorát obrátíte ve váš neprospěch ;-)
kača 09:33 15.01.2013
Pohyb,nepřejídat se a vynechat pochutiny a jde to samo :-)
marf 09:26 15.01.2013
Holky neblbněte,hubnout se dá jen pohybem. Dietou a náhražkami (margaríny apod.) si ničíte zdraví!