Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Při dietě se nemusíte vyhýbat fastfoodům, jen je dobré vědět, co můžete jíst.

Jak si vybrat zdravě v rychlém občerstvení

Fastfood
zdroj: Thinkstockphotos Fastfood
aktualizováno 25.01.2016, 00:20 | 25.01.2016, 00:20 | doma.cz / kor

Při dietě se nemusíte vyhýbat fastfoodům, jen je dobré vědět, co můžete jíst.

Ano, všichni víme, že se různým fastfoodům máme při dietě vyhýbat velkým obloukem. Jenomže někdy se nám prostě nechce vařit, nebo už nedokážeme odolávat touze po těch dobrých věcičkách, co tam prodávají.

Čas od času si můžete jídlo z rychlého občerstvení dopřát, aniž byste museli trpět obrovskými výčitkami. Jen je třeba vědět, po čem sáhnout, abyste si z malé večeře neudělali obrovskou kalorickou bombu!

Není to tak dávno, kdy vše, co fastfoody nabízely, byly hranolky. Výběr jídel se však již rozšířil, proto je dobré pořádně prostudovat jídelní lístek. Často obsahuje saláty, chilli, pečené brambory nebo ovoce. Existuje mnoho možností, které neobsahují nic smaženého.

ČTĚTE TAKÉ:
Přestaňte se cpát u televize a konečně zhubněte!
Ženy se vidí zkresleně. Ty hubené si myslí, že jsou tlusté
Tohle nezkoušejte! Nulová dieta vám uškodí

Takže místo toho, abyste jedli výhodné menu, snažte si své jídlo pečlivě poskládat z doplňkových nabídek. Když se rozhodnete správně, nepřijmete o mnoho více kalorií než u doma připraveného jídla.

Nápoje

Vyhýbejte se velkým sladkým limonádám, protože ty vašemu tělu dodají akorát velké množství prázdných kalorií. Jediný půllitrový kelímek má minimálně 100 kalorií, což můžeme přirovnat k 10 lžícím cukru. Jsou to tedy i nápoje, které ohrožují vaši linii. Nejlepší volbou je voda, ovocné šťávy či mléko.

Fastfood si pečlivě vyberte

Jsou provozovny s rychlým občerstvením, které nabízí větší výběr nesmaženého jídla než jiné. Některé dokonce nabízí ryby, mořské plody či kuřecí maso, jiné zase různé přílohy jako rýže či zeleninové saláty. Pro větší úspěch diety si proto pečlivě vyberte místo, kam se půjdete najíst.


Pozor na omáčky a dresinky

Nenechte se nachytat doplňujícími otázkami obsluhy. Ta se vždy ptá, jestli si k salátu nedáte dresink. Ten samozřejmě musíte odmítnou, protože má často například desetkrát více energie než celý salát. Potřebujete-li si jídlo dochutit, vždy volte tu nejvýhodnější variantu.

Vyhněte se také zákuskům

Různé taštičky, zmrzliny a dortíky nejsou při dietě příliš vhodné a je jedno, zda je jíte doma nebo ve fastfoodu. Jen si dejte pozor, aby vás opět nenachytala obsluha na super akci. Málokdo také tuší, že ani kávička není vhodným dezertem. Tedy pokud si nedáváte obyčejné presso s mlékem.

Není žádný důvod cítit výčitky po návštěvě rychlého občerstvení. Stačí si vybrat zdravé a vyvážené jídlo!

 
9 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

rychlé občerstvení 12:45 29.01.2011
Přesně tak, i když jste se rozhodli hubnout, není třeba se zbavovat oblíbených jídel i když na hambugeru nevidím nic oblíbené, ale je to pouze můj názor. Pokud sháníte recept jak zhubnout zkuste www.idealni-dieta.cz/recept-na-hubnuti
zdravá výživa 10:33 29.01.2011
Sestavíme Vám program na regulaci váhy dle vašich potřeb. Dále budete mít podporu vyškoleného poradce, který Vás povede po celou dobu hubnutí, ale i potom, což je klíčové proto, aby jste už váhu nenabrali zpět. Kontakt na www.tukydolu.cz