Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pozor, vaše oblíbená kávička může být spolehlivým záškodníkem vaší štíhlé linie.

Kávička: kalorická hrozba ničí postavu!

Vůně kávy
zdroj: Thinkstockphotos Vůně kávy
aktualizováno 30.11.2015, 00:54 | 30.11.2015, 00:54 | doma.cz / ina

Pozor, vaše oblíbená kávička může být spolehlivým záškodníkem vaší štíhlé linie.

Máte ráda kávu k snídani, nebo si dopřejete cappuccino odpoledne pro dobití energie, či si chcete jednoduše pochutnat, když nastane čas siesty? Ve všech případech byste měla vědět, že káva může být opravdový kalorický "nášup“. Samozřejmě že mluvíme o dochucované kávě, která si kolikrát svými kaloriemi nezadá s malým moučníkem!

 

Klasický odvar z pražených kávových zrn si dnes připraví jen málokdo. Naopak stoupá obliba rychlých káviček do ruky, které na vás utočí nejen přehnaným objemem, ale hlavně skrytými kaloriemi, na něž vás chceme upozornit.

 

Káva a cukr
(Foto: oficiální zdroj)

 

Kávový nápoj v čisté formě je téměř bez kalorií. Problém představují nejrůznější dochucovadla, která jsou tučná a plná cukrů. Pokud si držíte linii, nebo se snažíte zhubnout, měla byste si dát pozor na sladké kávičky!

 

Není káva jako káva! Před, kterými typy se mějte na pozoru

 

Protože je káva hořká, tíhneme k tomu ji dochucovat, a to především sladkými ingrediencemi, jako je mléko, cukr, slazené sirupy a smetana. Téměř nekalorický kávový nápoj se kvůli nim stane opravdovou kalorickou bombou! Například cappuccino a café latté obsahují minimum vody, ale převládá v nich mléko, proto jsou do počtu kalorií vydatné!

 

ČTĚTE TAKÉ:
Rýže a kiwi - udělají s kily divy!

Gwyn hubne žvýkáním a má postavičku jako dvacítka!

Nejvíce strategická jídla pro hubené bříško

 

Čím větší velikost šálku, tím více si zahráváte se svojí liníí! Do mléčného nápoje navíc často přihodíme jeden, dva cukříky, nebo ochucený sirup a kalorie (190 kcal) odpovídají zákusku, jako je větrník!

 

Oblíbené a nebezpečné varianty se šlehačkou představují dalšího nepřítele. Nadýchaná šlehačka vám z nápoje udělá dortíček. Když se do díla vloží ještě čokoláda (neboli čokoládové macchiato), znamená to dalších sto kalorií!

 

Nemluvě o sušenkách, které vám ke kávě nabídne nejedna kavárna. Velice výjimečně si dopřejte i variantu s alkoholem – je obzvlášť kalorický, proto na doladění kávy alkoholickým pitím raději úplně zapomeňte!

 

Změntě své "kávové" rituály

 

Nedovedete si den bez kávy vůbec představit? Jestli je to tak a vy se bez své slaďoučké, smetanové kávy prostě neobejdete, zkuste ty zrádné přísady nahradit!

 

Lehčí varianta šlehačky – použijte nízkotučné mléko a šetřete s ním. Zapomeňte na maxi porce ve fast foodech. Rychlá káva do ruky má spoustu praktický výhod, když člověk spěchá. Uvědomte si ale, že tyto obří kelímky vás naprosto a bez ostychu zaplácnou svými kaloriemi na celé dopoledne!

 

Místo bílého cukru, slaďte zdravějším hnědým cukrem. Dochucovací sirupy a alkohol vyměňte za skořici, čerstvou mátu, či javorový sirup. Hned rapidně snížíte kalorický součet celého nápoje!
 

 
16 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Alena 14:16 30.11.2015
Bože, tady už někdo neví, čím ženy strašit... řeči o štíhlé linii a bulvár plný vychrtlých modelek zabere vždy. :-D Radši teda sním nějakou tu kalorii, vychutnám si siestu u dobré kávy a budu pak v dobré náladě pro sebe i pro okolí, než abych se stresovala, že to a to není zdravé nebo vhodné pro mou linii... Stačí se pořádně hýbat a ne sedět, studovat diety a hladovět. Krom toho, chlapi mají taky většinou radši tvary než kosti a ženskou, která si s nimi tu kalorickou bombu klidně dá, než aby počítala každou kalorii a tím stresovala sebe i chlapa. ;-)
Hanna 10:15 20.01.2015
Já si kvůli redukční dietě kávu sladím nízkokalorickým sladidlem SlaDIA, ať si kdo chce co chce říká, mě to tak chutná, neoslazené kafe bych nevypila možná to ničí jeho chuť ale když u mě to prostě jinak nejde. A pokud to člověk s konzumací kávy nepřehání, tak si postavu kávou zničit nemůže.
Milllie 12:14 18.05.2012
Kávička je slušnej hajzlík no :) ono se to nezdá, ale pak třikrát týdně kávička někde v coffee to go s vanilkovou příchutí a kila jdou nahoru, pomalu ale jistě .. za tři měsíce tři čtyři nahoře.. z vlastní zkušenosti vím :D obzvlášť, když sedíte 8 hodin na zadku v práci a pak jedete domů tramvají a do bytu jedete výtahem.. klasika :))) za mě teď jednoznačně jede káva s trochou mléka a bez cukru, navíc si ji doma připravuju sama a když jedu do práce, usrkávám v metru.. ušetřim celkem dost peněz :DD kafe už si dávám jen jednou denně ráno na probuzení a pak už piju zásadně jenom čistou balenou vodu ... nejradši mám aquilllu ... teď sem dokonce zjistila, že maj první kojeneckou vodu, tak sem hned žhavola drát ségře - protože má mimi :) ... jinak pokud chcete přestat pít kávu úplně, ale máte rádi tu kávovou chuť je dobrý kupovat si špaldovou kávu.. neni v tom kofein, neni to tak hořký a je to fakt zdravé :)))
Iva 09:50 17.05.2012
Hnědý cukr je zdravější, protože neobsahuje chemikálie, které by ho vybělily, ale na kalorie chudší nebude, je totiž taky z cukrovky a složení třtinového cukru se velmi podobá řepnému cukru. Raději si kupte hroznový cukr, je sice dražší, ale když ho spotřebujete půl kila za půl roku, tak to peněženka unese a kila půjdou dolů. Navíc bez řepného cukru v potravě, se chuť zjemní a začnete si více uvědomovat, že např. i cibule je sladká. S tím nízkotučným mlékem to funguje, ovšem není důvod si ho dávat málo, když vynecháte jiné mléčné porce, hlavně sýry, které mají vysoký obsah tuku, tak si klidně dejte celou jednu deci nízkotučného mléka třikrát nebo čtyřikrát denně v různých variantách, něco do kávy a něco např. do svíčkové omáčky místo smetany, obsahuje živočišné bílkoviny, které chrání tělo od hladu a tělo tím nemá důvod ukládat zásoby.