Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pokud vynecháte oběd, nemá tělo dostatek energie, bílkovin ani jiných živin.

Hubnete? Bez oběda to nepůjde. Co NEJÍST

Vitamíny
zdroj: Thinkstockphotos Vitamíny
aktualizováno 30.01.2018, 18:40 | 30.01.2018, 18:40 | doma.cz

Pokud vynecháte oběd, nemá tělo dostatek energie, bílkovin ani jiných živin.

Každý, kdo se snaží zhubnout, jistě zná důležitou roli snídaní, které nastartují tělo na celý den, dodají mu živiny po nočním hladovění a pomůže nám omezit různé uzobávání sladkostí během dne.

Snídaní však snaha o změnu stravování nesmí skončit, musíte změnit i přístup k obědu. Podle zásad zdravého stravování by oběd měl být pro každého povinností a večeře léčbou.

V každodenním stresu však zůstává často právě oběd na vedlejší koleji. Lidé kvůli nedostatku času obědvají v bufetech s rychlým občerstvením, takže jídlo jim pak zůstává dlouho ležet v žaludku těžké jako olovo, což krátkodobě škodí nejen vaší náladě a aktivitě, ale dlouhodobě i zdraví. Anebo neobědvají vůbec.

 




Člověk by měl jíst nejméně 5x za den, a to ve 2,5 až 3 hodinových intervalech. Podle odborníků se tímto doporučením však málokdo řídí, a to přesto, že časté dávky energie urychlují metabolismus a tělo pak lépe spaluje tuky.

Obědy mají jednu velkou výhodu - můžete si dopřát téměř cokoliv, protože do večera je ještě dost času a všechnu přijatou energii stihnete spálit.

Mezi nevhodné potraviny patří:
-
knedlíky (houskové, kynuté, bramborové)
- sladká jídla

- bílé pečivo
- tučné uzeniny, párky a sýry
- tučné maso (vnitřnosti, paštiky, konzervy)
- instantní polévky a další sušená jídla připravená k rychlé přípravě
- máslo, sádlo, škvarky

Samozřejmě vždy volte ty dietnější varianty, lépe kuřecí než vepřové maso, pečené či dušené jídlo místo smaženého...

Z ostatních potravin si můžete vytvořit dietní oběd, ale pamatujte si, že porce musí být přiměřeně malé - tedy brambor asi 150 gramů (500 kJ), rýže 40 gramů (610 kJ), těstovin 40 g ramů (610 kJ). Váha je uvedená v syrovém stavu.


Myslet tak často na jídlo však dělá většině lidí problém, často kvůli vysokéma pracovnímu nasazení. Proto je třeba se to naučit. Je to jednoduché. Každé tři hodiny si nařiďte budík na svém mobilním a telefonu, a když zazvoní, skutečně jezte. Pokud máte opravdu hodně práce, jezte při ní, ale není to příliš zdravé. Na jídlo byste se totiž měli soustředit, jinak toho sníte víc.

 



ČTĚTE TAKÉ:

Jak si vybrat zdravě v rychlém občerstvení

Chcete konečně zhubnout? Přestaňte se cpát u televize!
Tajná zbraň proti zimním kilům. Nezapomínejte na ovoce

Vypustit oběd, jak to však dělají příliš zaměstnaní lidé, je chyba. Nejvhodnější je jít na jídlo mezi půl dvanáctou a půl druhou, podle toho, v kolik jste snídali. Organismus potřebuje doplnit zásoby energie a živin, aby v pohodě a bez hladu zvládl zbývající část dne.

Co se děje, když vynecháte oběd:

- tělo má nedostatek energie, bílkovin i jiných živin,
- hladina cukrů (dávka potřebné energie) v krvi klesne pod potřebnou úroveň a organismus proti tomu bojuje a připomíná vám to - jste malátní, unavení, dostáváte velký hlad,
- vynechaný oběd ve většině případů později zaháníte vysoce kalorickými potravinami (sladkosti, hamburgery, chipsy, oříšky, slazenými nápoji a jiné), prostě zkonzumujete daleko více kalorií než je třeba
- organismus zpracuje jen malou část těchto kalorií a zbytek si samozřejmě ukládá jako zásobu tuku
- přibíráte a jste nešťastní, přestože toho možná sníte málo
- k vaší smůle se organismus při přejídání zbavuje přebytečných cukrů (kalorií) v krvi rychle, a tak se znovu jejich hladina v krvi dostává pod potřebnou úroveň, opět dostanete hlad a tak se přejídáte
- příčinou tohoto procesu je, že neobvědváte nebo nejíte dostatečně vyváženě

4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

hubnutí 19:58 02.02.2011
Jestli chcete zdravě zhubnout a hlavně trvale začněte vyživovat svalovou hmotu, aby byla aktivnější a začala spalovat více tuku. Proč myslíte, že se lidem nedaří hubnout, protože všichni dělají pořád to samé omezí stravu na vitamíny, proteiny a minerály no a tělo strádá a bere si živiny ze svalu ne z tuku, pak nastane Jo – jo efekt a kolotoč pokračuje a než se nadějete máte 100kg a více. Jestli se chcete dozvědět více, jak zdravě hubnout, tak se podívejte na www.tukydolu.cz
hubnuí 19:54 02.02.2011
Jestli chcete zdravě zhubnout a hlavně trvale začněte vyživovat svalovou hmotu, aby byla aktivnější a začala spalovat více tuku. Proč myslíte, že se lidem nedaří hubnout, protože všichni dělají pořád to samé omezí stravu na vitamíny, proteiny a minerály no a tělo strádá a bere si živiny ze svalu ne z tuku, pak nastane Jo – jo efekt a kolotoč pokračuje a než se nadějete máte 100kg a více. Jestli se chcete dozvědět více, jak zdravě hubnout, tak se podívejte na www.tukydolu.cz
Klára 09:09 02.02.2011
Hanka má naprostou pravdu, pravidelné stravování opravdu pomáhám. A nejdůležitějším jídlem dne je bez pochybu snídaně! Pokud nevynechám poctivou snídani, stačí mi po celý den pouze malé porce jídla. Nejraději snídám celozrnné cereálie, třeba Fitnessky....A bez cvičení to samozřejmě nejde!
Marie 17:25 01.02.2011
Pro Kristýnu
Snažím se.Chodím na procházky se psem,protože jsem tři roky po totální endoprotéze kyčle cvičím dle možností,rotoped,procházky,cviky na kyčle aby správně fungovaly svaly.
Kristýna 15:49 01.02.2011
Pro Marii
Víš proč musíš mít i nějaký pohyb!!
Marie 15:24 01.02.2011
Je to všechno hezké,ale žena v menopauze nic nenadělá,už roky dodržuji zásady správné výživy a kyla jdou stále nahoru, jím 4-5 krát denně menší porce,při koukání televize nemlsám a je to na nic.
Hanka 14:37 01.02.2011
Když sem mluvila s někým, kdo nasadil nějaké drastické diety(viz. pití zeleninové šťávy, večeřet do 17:00 hodin a podobné nesmysli), tak téměř vždy po několika týdnech celá dieta přišla v niveč, protože to člověka úplně vyčerpávalo z důvodu minimálního přísunu bílkovin a ostatních živin, které jsou k hubnutí nezbytné. Já jsem poměrně rychle 12 kg zhubla jen díky sestavenému jídelníčku, který obsahoval velké množství bílkovin, cvičení 3x týdně a spalovači tuků, který mi jako jediný velmi dobře zabral a dodal energii i ke cvičení a bez jojo efektu. Pokud taky cvičíte a jde to dolů velmi pomalu, tak ráda pošlu svůj jídelníček, který je ověřený zkušeností: Hanka912@seznam.cz Závidím těm málo ženám, které dokážou rychle hubnout i bez nějaké fyzické aktivity, ale většinou to bez pohybu prostě nefunguje...
Martina 11:16 01.02.2011
S článkem musím naprosto souhlasit.. Dříve jsem v pracovním shonu nenašla za celý den chvilku ani na jedno jídlo. Ale s novým rokem a novým předsevzetím se snažím jíst pravidelně i v práci. Ráno vydatná snídaně, nevynechávám polední pauzu na oběd a stále se snažím mít na stole nějakou tu svačinku, ať už kousek ovoce nebo třeba musli tyčinku. Výsledky se zatím nedostavily, ale rozhodně se cítím lépe a plná energie!
nedostatek 08:00 01.02.2011
Držíte dietu a přesto nehubnete? Pak je něco špatně. Řešením je strava s nízkým glykemickým indexem. Připravujte si jídla s nízkým nebo středním glykemickým indexem. Důležité je také stravování v pravidelných intervalech a příjem vlákniny, která zpomaluje vstřebávání sacharidů do krve. Zdravé stravování, upravený jídelníček, pitný režim, potraviny s nízkým glykemickým indexem je naprostý základ správného stravování, ale uložených tuků Vás tyto populární jídelníčky nezbaví. V každém případě je to správný a důležitý krok k dosažení budoucích trvalých výsledků, protože dodržením výše uvedených zásad správného stravování přestanete přibírat a snadno si udržíte váhu po aktivním odstranění tuků. Chcete vědět jak se aktivně zbavit uložených tuků? Čtěte více na www.nadvaha-obezita.cz