Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Rádi byste přestali kouřit, ale bojíte se, že v ten moment poleze váha nahoru? Nemusí to tak být!

Končím s kouřením! Jak nepřibrat!

kouření 1
zdroj: Thinkstockphotos kouření 1
aktualizováno 31.08.2013, 00:00 | 31.08.2013, 00:00 | doma.cz/raw

Rádi byste přestali kouřit, ale bojíte se, že v ten moment poleze váha nahoru? Nemusí to tak být!

Je pravda, že kuřáci spalují jídlo o něco rychleji, a proto těm, kdo s kouřením přestanou, hrozí, že jejich váha stoupne. Rozhodně to neplatí pro všechny. Musí však něco dělat proto, aby se jim to nestalo.

 


Když člověk cigaretu nahradí jídlem, přibere
Ženy, kterých se nedávno ptali v rámci výzkumu o kouření odborníci z Michiganské univerzity v USA, většinou uvedly, že kdyby konec kouření znamenal, že přiberou, určitě by se cigaret nevzdaly.

 


Určité riziko tady je. Udává se, že kuřáci, kteří si denně dopřejí pět, deset nebo ještě více cigaret, mají o něco výkonnější metabolismus než nekuřáci.

 

 

Takže kdyby přestali kouřit a jedli by přitom stále stejně, mohlo by se stát, že by jejich váha začala pomalu stoupat. Rozdíl však činí maximálně deset procent – jde tak dejme tomu o rohlík a jablko k tomu denně.

 


Skutečný důvod toho, proč část lidí po tom, co seknou s kouřením, začne nabírat kila, je však jiný. Nevědí, co s rukama, když čekají na vlak nebo se chystají na důležitou poradu, a tak mlsají. Jsou nervózní z prezentace svého projektu a když nemají po ruce cigaretu, sáhnou po sušence.

 

Chtějí se jídlem odměnit za to, jak dobře si při odvykání závislosti na nikotinu vedou, a proto si dopřejí pořádný kus čokolády. Takže pozor na to - pokud si neumíte představit kávu bez cigarety a teď byste si coby cenu útěchu dali kávu se šlehačkou, raději kavárny dočasně vynechejte úplně. 

 

 


Přestáváte s cigaretami? Začněte se více hýbat
Jinými slovy, jedí víc, než by odpovídalo jejich energetickému výdeji. Což se dá změnit dvěma způsoby: buď se vrátí ke střídmějšímu jídelníčku nebo se začnou více hýbat. Ideální je zapracovat na obojím.

 


Krom toho je potřeba si předem promyslet, co vlastně člověk bude dělat v momentě, kdy by dříve sáhl po cigaretě, tím také omezí riziko, že prostě sáhne po jídle jakožto náhražkové aktivitě.

 

ČTĚTE TAKÉ:

DIETA Co je horší? Česká kuchyně nebo hamburgery?

Hubněte kvůli sobě, ne kvůli partnerovi a okolí!

Nový film o princezně Dianě: Blondýnka ano, ale žádná blbka!

Co dělá kouření s tvou krásou?

 

Někomu stačí, když v takový moment vytáhne z kapsy žvýkačky, ale mohou to být třeba nakrájené kousky zeleniny a podobně. Vymyslete si také reakci, kterou řekněte kolegům, když se vás budou snažit vytáhnou na pět minut ven na cigaretu - jít tam a nasávat nikotin nemá smysl, stejně jako není dobrý nápad během doby, co kouří, pojídat čokoládu. 

 


Pozor na zácpu, která trápí některé čerstvé nekuřáky
Nikotin má trochu projímavé účinky. Proto se může stát, že jakmile kouření zabalíte, budete se potýkat se zácpou. Je to nepříjemné, ale řešením je opět změna jídelníčku a dostatek pohybu, díky čemu nastartujete své spalování i bez nikotinu.

 

 

 

Na talíři by se mělo objevit mnohem více zeleniny, což energetickou vydatnost jídla nezvýší, spíše naopak, obsažená vláknina přitom může kýženým způsobem rozpohybovat trávení. Hodně důležitý je dostatek tekutin, bez toho ani vláknina nenabobtná potřebným způsobem.

 

Platí přitom, že kdo se nehýbe, má lenivější trávení a naopak – prozatím stačí když přidáte na procházkách ostřejší chůzí.
Kdyby nic z toho nezabralo, můžete sáhnout po vláknině v kapslích, která je k mání v lékárnách, zabrat mohou i sušené švestky nebo namočené lněné semínko. Projímadla si nechte až jako skutečně poslední možnost.

 
1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře