Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Mrkev je jedna z nejobyčejnějších a neznámějších zelenin. Používáme ji prakticky všichni. Bereme ji za něco naprosto normálního a samozřejmého. Ale pozor. V mrkvi se skrývá schovaný poklad.

Mrkev je skutečný vitamínový klenot! Přesvědčte se sami

Mrkev
zdroj: Thinkstockphotos Mrkev
aktualizováno 22.02.2016, 16:30 | 22.02.2016, 16:30 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Mrkev je jedna z nejobyčejnějších a neznámějších zelenin. Používáme ji prakticky všichni. Bereme ji za něco naprosto normálního a samozřejmého. Ale pozor. V mrkvi se skrývá schovaný poklad.

Tahle obyčejná zelenina má své skryté kvality, hodnotu a sílu. Její konzumaci považujeme za samozřejmost, což je pro naše tělo velmi prospěšné. Podle odborníků je totiž mrkev skutečný vitamínový klenot.


Všichni to známe z dětství, kdy nám dospělí říkali, abychom jedli hodně mrkve, protože pak budeme mít ostříží zrak. Ten nám zaručí spousta beta-karotenu (významný antioxidant), který mrkev obsahuje. V našem těle se mění na vitamín A, který právě zrak podporuje. Nedostatek vitamínu A vede k šerosleposti.


Kromě očí je mrkev vhodná i při redukčních dietách, protože zasytí, podporuje trávení a zároveň obsahuje pouze zanedbatelné množství sacharidů.

 

Mrkev
(Foto: oficiální zdroj)


Mrkev je zkrátka zázrak po naše tělo. Pokud máte problém s vysokým cholesterolem, tak je pro vás tou pravou potravinou, protože jeho hodnotu snižuje. Je ideální i pro těhotné ženy, které díky její konzumaci dostanou do těla velkou dávku draslíku. Draslík je úžasný pro dobrou funkci nervového a svalového systému.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Revoluce ve stravování! Odhalte kouzlo intuitivní diety
TOP 17 potravin, které budou letos vládnout zdravému jídelníčku
Jak si vybrat zdravě v rychlém občerstvení


Tuhle superzeleninu lze konzumovat buď syrovou, nebo tepelně upravenou. Po uvaření mrkev „vypustí“ do těla více beta-karotenu, a když je čerstvá, tak zase získáme více vitamínu C a draslíku. A kolik mrkví bychom měli denně zkonzumovat? „100 gramů mrkve nám zaručí až stonásobek doporučené dávky vitamínu A,“ říká odbornice na zdravou výživu Jana Trebulová.


Kdo by to byl řekl, že v tak běžné potravině jako je mrkev, se skrývá tolik zdraví. A co vy, máte ji rádi?

 
7 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

zuzik1108 09:06 27.02.2016
Mrkvičku baštím každou chvíli,syrovou s jablíčkem nebo i jako vařenoou,můžu potvrdit,že se zdravotně cítím líp,ať vám taky chutná:-)