Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Na své postavě tvrdě dřete, ale výsledky nikde? V tom případě si dejte pozor na nejčastější chyby, kvůli kterým nejdou kila dolu.

Nejčastější chyby při cvičení – proč nehubnete

aktualizováno 28.01.2012, 00:00 | 28.01.2012, 00:00 | doma.cz / ina

Na své postavě tvrdě dřete, ale výsledky nikde? V tom případě si dejte pozor na nejčastější chyby, kvůli kterým nejdou kila dolu.

Většinou nestíháte, a tak namísto kurzu nebo osobního trenéra si zacvičíte doma v obýváku? To je určitě pozitivní, jen se vyvarujte některých chyb, kterými zbytečně oddalujete vysněný výsledek. Cvičení doma má nepřeberně výhod – šetříte čas, peníze a navíc vy sama rozhodujete kdy "lekce“ začne a kdy skončí. Jedinou velkou nevýhodou je absence odborníka, proto než se vrhnete na váš domácí rotoped, nebo než popadnete činky, čtěte!


Pro efektivní cvičení a hubnutí se vyhněte chyb začátečníků. Budete tak lépe spalovat, rychleji posílíte i zhubnete.

 

Špatná technika


Nepodceňujte techniku! Jen díky správnému provádění cviku posilujete ty svaly, které jste měla v úmyslu. To, že se zadýcháte, nebo zpotíte, ještě neznamená, že cvičíte správně. V čem nejčastěji chybujeme? Třeba v obyčejném běhu, či rychlé chůzi. Pokud nezapojujete paže a v posilovně se například držíte madel, efekt snižujete až o 90 procent!

 

Cvičíte na břicho, ale svaly nejsou vůbec vidět?

 

Krásně vymakané bříško bychom si přáli všichni, ale ani sto sedů lehů denně vám ho nezaručí. Břišní svaly potřebují kromě posilovacích cvičení trénovat i vytrvalost. Jen se začnou tvarovat a pomalu rýsovat na povrchu. Vedle kardiak zařaďte i pomalé tahové cvičení, jako je jóga či pilates.


Efekt zvýšíte díky vyvažování rovnováhy. Cvičením na míči posilujete vedle svalů povrchových i svaly hloubkové, takže jsou výsledky rychleji a markantněji vidět.


ČTĚTE TAKÉ:

Nejlepší fitness VIDEA internetu pro božské tělo!

6 super cviků proti celulitidě

Celebrity v tlusté podobě: takhle by vypadaly se 30 kily navíc!

 


Břicho je oblast, která se těžko hubne jen cvičením. Možná jste si toho všimli i u různých profesionálních sportovkyň, které se pyšní vypracovanýma rukama, nohama, i zádama, ale na bříšku jim přesto jeden dva faldíky vykukují. Je to proto, že "do břicha“ se ženám ukládají první tuky. Chcete-li zhubnout tuto partii, neobejde se to bez nějaké formy diety.

 

Nekonečnými sedy lehy ztrácíte čas. Ačkoliv si vypěstujete slušné svaly, při těchto cvicích toho moc nespálíte, tudíž i ten nejnamakanější břišní pekáč schová vrstva tuku.

 

 

 

Tip: Omezte sacharidy! To znamená nejen cukry, ale i produkty z bílé mouky. Zhubnete špíčky na břiše, a když do toho budete pravidelně posilovat tuto partii, začne se pomalu, ale jistě rýsovat.



Pauzy mezi cvičením – špatně!

 

Izolované cviky samy o sobě mají opravdu nízkou efektivitu. Pokud to s posilováním myslíte vážně, měla byste si vymezit alespoň čtyřicet minut a cvičit v kuse! Pár minut, či dvacet zdvihů činky, nebo několik rychlých cviků nebude mít valné výsledky. Tělo se nestačí zahřát, takže o spalování tuku nemůže být řeč a navíc cviky zaměřené jen na jeden sval nedokážou dostatečně stimulovat svalová vlákna. Tím pádem se nevytváří nová.


Tip: Vždy dejte přednost komplexnějším cvikům, u nichž zapojujete co nejvíce svalů. Jakmile začnete cvičit, nenechte se ničím vyvézt z tempa. Neberte telefony, ani si zbytečně nedělejte pauzy na pití.

 

Čím déle, tím lépe – neplatí!


Bohužel tato úměra neplatí. Divíte se, že přes několik hodin týdně strávených v kurzu aerobiku nepřináší své ovoce? U cvičení neexistuje přímá úměrnost delšího cvičení a rychlejších výsledků. Při takové přístupu na vás čeká spíš únava a deprivace.


Tip: Zaměřte se na kvalitu! Začněte u volby cviků, či případně kurzu, nebo osobního trenéra a v neposlední řadě se soustřeďte na kvalitu vašeho provedení! Úplně jiné plody přinese soustředěné a do detailu provedené posilování než bezmyšlenkovité švihání, nebo poskakování.

 

Domácí posilovnu nutně k hubnutí nepotřebujete!


Mnoho žen je přesvědčeno, že po zakoupení "malého zázraku“ v podobě posilovacího stroje vám vyčaruje perfektní figuru. Omyl! Stroje, ještě navíc často umístněné před televizí, vám nepomůžou o nic víc zhubnout než klasické posilovací cviky, které znáte ze školy. U cvičení si nepouštějte televizi ani rádio, všechny neplánované ruchy odvádí vaši pozornost a vy pak místo jízdy na rotopedu sedíte!


Tip: Nečekejte na nablýskané posilovací stroje z teleshoppingu, poradíte si lépe bez něj. Vždy jsou pro tělo a jeho kondici lepší přirozené cviky a přirozená zátěž, kterou vytvoří překonání vaší vlastní váhy.


Stále jedna a ta samá sestava – špatně!


Pokud cvičíte stále stejnou sestavu, děláte velkou chybu! Samozřejmě je to pohodlné a každý naučený pohyb je snaží ve chvíli, kdy ho cvičíte po několikáté. Ovšem výsledky mohou stagnovat. Máte-li takový pocit, přišel čas na změnu!

 


Tip: Jakmile vám cviky půjdou bez větší námahy, měla byste něco změnit. Výsledky stereotypního cvičení vás nijak neohromí. Proto na sebe klaďte větší nároky a cviky střídejte. Rozložíte zátěž do všech možných svalů. Pozitivně se to projeví na vašich křivkách!
 

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře