Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Snídaně je základ pro zdravý jídelníček a hubnutí. Ještě horší než nesnídat, je snídat špatně. Neděláte některou z následujících chyb?

Nejhorší snídaně všech dob: Těmto jídlům se vyhněte

Hubnutí - 4
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí - 4
aktualizováno 16.02.2017, 14:53 | 16.02.2017, 14:53 | doma.cz/ina

Snídaně je základ pro zdravý jídelníček a hubnutí. Ještě horší než nesnídat, je snídat špatně. Neděláte některou z následujících chyb?

Snídaní si můžete pomoci ke štíhlé linii, ale také tomu může být přesně naopak. Vyvážená snídaně váš metabolismus nakopne a ten pak spaluje rychleji, vy se cítíte plni energie a hlad pocítíte nejdříve kolem oběda. Takto by měl vypadat správný scénář.

 

Občas se však stane, že jen co dosnídáte, máte chuť si jít zalézt opět do postele, cítíte únavu, nebo že potřebujete ještě nabrat sílu? V tomto případě je na vině špatně poskládaná snídaně. Kalorická jídla, rafinované cukry, nebo tučné tělo unaví, takže se dostaví obrácený efekt. Místo toho, abyste energii z jídla načerpali, jídlo vás vysílí a zbytečně unaví metabolismus, což opravdu nejsou zrovna ideální startovní podmínky pro hubnutí. Jak chyby děláme nejčastěji?

 

 

1) Zapomeňte na uzeniny! Obsahují příliš mnoho soli, která zadržuje v těle vodu a brání tak správnému fungování vašeho organismu. Pokud si neumíte snídani bez masa představit, zkuste chuťově výrazné uzené tofu, nebo třeba tuňákovou pomazánku.


2) Dejte sbohem taveným sýrům.
Rychle a snadno se roztírají, ale umí vaše spalovaní solidně zpomalit. Zejména kvůli vysokému procentu éček a chemických dochucovadel. Dejte přednost raji čerstvý sýrům, jako je cottage, či gervais.


3) Nebažte po džusech! Zvykla jste si po ránu na skleničku džusu? V tom případě zadržte! Džusy jsou z velké míry doslazovány a tak byste začala hned od rána se slušnou kalorickou porcí. Místo umělého ovocného nápoje si vymačkejte šťávu z čerstvých pomerančů.


ČTĚTE TAKÉ:

Velký valentýnský detox

Tuk na krku, obličeji, lýtkách či na rukou: Zbavte se ho!

Martina (38): Začala vařit jinak a 35 kilo je dole


4) Nemlsejte hned od rána!
Croissanty, wafle, a plněné koblihy vás sice zaplní, ale energie z nich vám dlouho nezůstane. Naopak budete mít brzo hlad. Pokud se necháte zlákat sladkým pečivem a slazenými nápoji, které vám rychle zvednout hladinu cukru v krvi, ale ještě větší rychlostí pak klesnou dolu a řeknou si tak o další nezdravá sousta.

 

Kalorická tabulka - 1
(Foto: doma.cz)


5) Pozor na velikost porce
. Příliš vydatná snídaně také není to pravé ořechové. Můžete se cítit unaveně! Navíc je vědecky prokázáno, že velikost snídaně ve výběru dalších porcích během dne nehraje roli. Představa, že když pořádně snídáme, budeme méně jíst během dne, je jen pověra. Výzkum ukázal, že lidé jedí stejně velký oběd a večeři bez ohledu na to, jak velkou snídani si dali.
 

 

Kalorická tabulka - 3
(Foto: doma.cz)

5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

budulínek 15:31 18.02.2017
trapnéééééééééé
Tereza 15:56 11.02.2013
Základem je zkrátka správný jídelníček. Většina lidí si myslí, že když bude jíst jen velmi málo nebo nejlépe si sem tam něco zobne, tak že zhubne. Bohužel z vlastní zkušenosti mohu potvrdit opak a veškeré dostupné diety jsou také k ničemu, protože u diety dojde k jojo efektu. Zhubla jsem 22 kg až díky správnému jídelníčku, který byl pravidelný a vyvážený. Jsem ochotna jej zdarma komukoli zaslat na email, protože sama moc dobře vím, jaký je to pocit, když člověk nemůže pořád zhubnout. Už jsem jej poslala několika lidem a dokonce mi od některých přišel po čase email, že zhubli za 2 měsíce přes 8 kg a váhu si drží, což je krásné si myslím. Kdo tedy bude chtít, tak jsem ochotna jídelníček i veškeré rady emailem přeposlat. Můj email je: terezajandov@gmail.com
here 13:11 11.02.2013
Tak si dáme po ránu olomoucké tvarůžky a bude nám hej!!!
harakiri 11:30 11.02.2013
Tak jsem si vždycky myslela, že vyvarovat se má "těchto jídel", ale vyhnout se má "těmto jídlům". Že bych se pletla?