Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Máme pro vás několik tipů, pro zdravější a hubenější jídelníček. Seznamte se s přílohami, které by ve vašem dietním menu neměly chybět!

Objevte skvělé DIETNÍ přílohy: bulgur

aktualizováno 26.08.2011, 00:11 | 26.08.2011, 00:00 | doma.cz/ina

Máme pro vás několik tipů, pro zdravější a "hubenější" jídelníček. Seznamte se s přílohami, které by ve vašem dietním menu neměly chybět!

Pod tímto nečesky znějícím jménem se skrývá nalámaná celozrnná pšenice a k čemu je nám dobrá? Jde o přímo zázrak mezi dietními přílohami. Neobsahuje téměř žádný tuk, ale díky vysoké nutriční hodnotě nás na dlouhou dobu zasytí. Bulgur se prodává předvařený, to znamená, že jeho příprava je rychlá a využití všestranné. Bulgur stačí zalít vodou a smíchat se zeleninou. Bulgurem můžete nahradit všechny recepty s rýží, či kuskusem, kterým dodá příjemnou oříškovou příchuť.


 

Proč začít vařit s bulgurem?

 

Jedná se o zdravou dietní přílohu, která je lehce stravitelná, tudíž nezatěžuje trávicí trakt. Podporuje zdraví střev a nervové soustavy. Celkově udržuje tělo v rovnováze.

 

 

Bulgur obsahuje mnoho cenných látek – minerály (fosfor, železo, hořčík) vitamíny skupiny A, bílkoviny a sacharidy. Tato kombinace má blahodárný vliv na naši postavu i zdraví.


Bulgur je výživnější a zdravější než rýže a obsahuje 280 kalorií, které zasytí na několik hodin. Navíc nízký glykemický index zažene i zákeřné chutě na sladké.

 

Bulgur můžete využít nejen jako dietní přílohu k zelenině a masu, ale přidává se i do nádivek, jako zavářka do polévek, nebo karbanátků. Je lehce stravitelný a nenadýmá, takže ho můžete bez starosti podávat i dětem.

 

Bulgur se nejčastěji objevuje ve vegetariánské a středomořské orientální kuchyni. Vyzkoušejte nejznámější salát s bulgurem podle originální libanonské receptury.

 

ČTĚTE TAKÉ:


Tajný fígl oskarové hvězdy: 30 kilo dole a bez trápení

Středomořská dieta: zatočte s kily!

Osm zásad, jak po svatbě nepřibrat!

 

Salát Tabouli: Výborný a lehký salát vás osvěží mátovou chutí. Co budete potřebovat?


- osm rajčat, cibuli, dva svazky petrželky, mátu , hlávkový salát, citrón, olivový olej, sůl a pepř, dva hrnky namočeného bulguru
Nadrobno nakrájejte petrželku a mátu, rajčata a cibulku stačí nasekat na kostičky, zamíchejte s bulgurem, zalijte olivovým olejem, přidejte pár kapek citrónové šťávy a servírujte do mističek pokryté hlávkovým salátem.

 

 

Recepty si můžete vymýšlet podle chutí. Bulgur se hodí ke kuřecímu a jehněčímu masu, ke grilované i dušené zelenině, houbám, či uzenému tofu.

 

 

Kde bulgur seženete?

 

Opět se vydejte do specializovaných obchodů se zdravou výživou. Když je pravda, že dneska už každý větší supermarket má svůj zdravý koutek, v němž by pytlíček nažloutlé lámané pšenice neměl chybět.

 

 
5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

hubnutí 13:30 26.08.2011
Stačí snížit příjem kalorii a změnit stravovací návyky a zhubnete. Poradenství v hubnutí www.hubnete.cz/bezobtizi