Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nová dieta slibuje skvělou postavu za týden. Na čem stojí?

Osmihodinová dieta: Amerika po ní šílí!

Hubnutí - 1
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí - 1
aktualizováno 16.01.2017, 00:23 | 16.01.2017, 00:23 | doma.cz

Nová dieta slibuje skvělou postavu za týden. Na čem stojí?

Jezte, co chcete, ale jen od 9 ráno do 5 odpoledne, tak zní pravidlo diety, která slibuje zhubnout za osm dní až pět kilogramů.


Ameriku ovládla dietní kniha nazvaná Osmihodinová dieta, s podtitulem Hlídejte mizející kila místo hlídání toho, co jíte! autorů Davida Zinczenka a Petera Moorea. Ti tvrdí, že za obezitu a zvyšující se výskyt diabetu v Americe může zvyk zůstávat dlouho vzhůru a jíst pozdě večer.

 

kalorická tabulka - 4
(Foto: doma.cz)

 
„Naše těla nejsou schopna zpracovat všechno jídlo, které sníme večer, a tak kalorie skončí tam, kde nemají – na bocích a zadku,“ píše se v knize. Autoři směle tvrdí, že dokážeme shodit pět kilo týdně jen tím, že budeme jíst pouze mezi 9. a 17. hodinou, nebo mezi 11. a 19. hodinou.

 

 

Dokládají to statistikami, podle kterých obezita narůstá zejména posledních padesát let, a právě v té době se stále víc rozšiřuje i zvyk zůstávat vzhůru – a jíst – dlouho do noci. Pokud dobu, kdy jíte, omezíte na osmihodinový režim, bude to mít vliv na metabolismus – bude rychlejší, takže rychleji a efektivněji spálí kalorie, které do něj vpravíte.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 tipů jak zhubnout i bez diety!

Mýty, které vám kazí hubnutí

Julie s dělenou stravou shodí 20 kilo tuku!


Výzkum ‚čtyřiadvacetihodinového‘ jídelního režimu versus ‚osmihodinového‘ na myších ukázal, že ta skupina zvířat, která dodržovala osmihodinový jídelní cyklus střídaný s osmihodinovým půstem, neztloustla, i když dostávala vysocekalorickou stravu.


Ve své podstatě to není až tak revolučně nová myšlenka, ale určitě je to dobrý základ. I jiné výzkumy totiž ukázaly, že vysocekalorická strava se ukládá rychleji večer než přes den. Ideální je jíst nejpozději dvě až tři hodiny před tím, než jdeme spát, a přitom povečeřet tak, aby poslední jídlo bylo bohaté spíše na bílkoviny než na sacharidy.

 
3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

alča 19:14 21.11.2017
držím tuto dietu už 3 týden a malinko mi spadlo břicho,ale jinak nic a kilo dole a pak zas nahoře,jinak mi to vyhovuje,necítím se unavená,ale potřebovala bych,aby šlo nějak kilo dolů nebo aspon centimetry,abych měla motivaci,jinak nevím
Helena 13:17 18.03.2017
Zdravím. Tuto dietu jsem držela před 10 lety a za 3 měsíce jsem zhubla 8 kg.
Pak jsem zabředla do starých kolejí a kila nabrala zpět. Teď jsem začala zase nejíst po 17. hodině a mám dole 2 kg za 14 dní. Jím také vše , na co
mám chuť, nepřejídám se a občas si dám i zákusek. Zkoušela jsem již
mnoho různých diet, ale vždycky mi vadilo omezování některých potravin.
Doufám, že u tohoto typu stravování vydržím, protože jen tímto způsobem
zhubnu a jím, na co mám chuť.
Lakina 14:15 28.08.2015
Zdravím, já na tuto dietu nedám dopustit. Snídám kolem 8hod ráno, v 10 něco malého ve 12 norm.oběd, ve 14 káva klidně se zákuskem a v 16 jogut, nebo sýr + zelenina, klidně i párek s krajičkem chleba Je mi 63 a nikdo mi tolik nehádá.I když dietu poruším - návštěvy, dovolená apod- není problém. Zhubla jsem z 66kg na 62 a ty si držím. Taky se snažím trochu cvičit, ať "nezrezavím". Nesnáším výmluvy typu "nemám čas" a " to bych umřela hlady". Je to jen o vůli. A když vidím ty rozbouchané mladé maminy, je to hrůza!
yasmin 00:33 23.09.2014
zdravim,ja jsem to zkousela ted asi 3 dny a udivilo me,ze jsem jiz behem odpoledne mela o pul kg min nez rano ,a dalsi rano 1kg dolu celkem .pred tim jsem cvicila,snazila se jist vice zdrave ,ale jedla vecer a hubla jsem malo a az za x tydnu..,toto je fakt aspon pro me ucinne a to mam i nemoc stitne zlazy...jeste rano na lacno cvicim chvilku a citim se fajn...je radost stoupat na vahu...myslim,ze to muze hodne lidem pomoct...tezsi je to asi pro ty co pracuji na smeny...tak vsem preji aby jim to pomohlo...
Sansa 20:59 22.05.2013
Ahojte, skúšal už niekto z vás túto 8 hodinovú diétu? Čo si o nej myslíte? Našla som o nej informácie aj tu http://www.dietyachudnutie.sk/diety/redukcne-diety... ale neviem, čo si mám o nej myslieť. Poraďte, či sa do nej oplatí ísť. Nepotrebujem schudnúť veľa, stačí tak 6-7 kg,nie som "buchta" :D Len potrebujem trochu zhodiť a vyformovať, ale na to chodím do fitka. Vďaka za každú informáciu!
Brainy 17:08 12.02.2013
Tady jsou PRAVIDLA této diety:

8 hodinová dieta přináší novou éru hubnutí.

Autorem diety je David Zinczenka, který touto dietou zhubl 3 kila za 10 dní. Hlavním principem 8 hodinové diety je to, že konzumace jídla je povolena pouze po dobu 8 hodin z celého dne.
Pokud toto dodržíte, budete hubnout jako po másle.

Nová revoluční dieta má kromě hubnutí řadu dalších výhod: zlepší vám zdravotní stav, budete spokojenější se svou postavou, posílí se vám mozek a myšlení a pomůže vám dožít se delšího věku.
Už za 6 týdnů budete znát úžasné výsledky.
Osm hodinová dieta nepočítá žádné kalorie a neukracuje vás o žádné oblíbené jídla.
Není náročná a zvládne ji každý.

Pokud do 8 hodinové diety zapojíte i cvičení, výsledky budou patrné mnohem dříve. Stačí, když budete cvičit 8 minut denně a vaše výsledky se zdvojnásobí.

Co 8 hodinová dieta zaručuje
zlepšení inzulinové rezistence
posílení srdce
lépe myšlení
nižší riziko vzniku diabetu
menší riziko vzniku zánětů v těle
nižší riziko vzniku Alzheimerovy choroby

Kolik trvá 8 hodinová dieta
Během 8 hodin denně můžete jíst cokoli a kdykoli budete chtít. Pokud si dáte první jídlo, tedy snídaně v 10 hodin dopoledne, večeře by měla být mezi 17 až 18 hodinou večer.

Co a kdy jíst během 8 hodinové diety
Můžete jíst jídlo, jaké chcete, kolik jen chcete a kdykoliv v daném 8 hodinovém rozmezí.

Jaké potraviny jsou povoleny během 8 hodinové diety
Během 8 hodinové diety je důležité načasování jídla, ne to, co sníte.
Povoleny jsou všechny potraviny, pokud však chcete zlepšit plán hubnutí, při každém jídle si dejte následující potraviny. Vyberete si jednu potravinu z tzv.. „Tučných jídel“ a druhou potravinu z tzv.. „Zdravých jídel“ a budete je mít jako součást každého jídla.

Mezi tučné potraviny patří:
jogurty a mléčné výrobky
vajíčka a libové maso
arašídy, vlašské ořechy a jiné ořechy
fazole a jiné luštěniny

Mezi zdravé potraviny patří:
maliny a jiné bobulové ovoce
jablka
pomeranče a jiné citrusy
ovesné vločky a celozrnné výrobky, včetně quinoa
zelená listová zelenina

Co jíst mezi hlavními jídly během 8 hodinové diety
hummus s mrkví
zelený salát s vlašskými ořechy
jogurt s borůvkami
pečené hovězí maso s rajčaty a celozrnným pečivem

Které potraviny by neměly chybět každý den v jídelníčku
Vláknina, libové bílkoviny, zdravé tuky (mono a polynenasycené), všechny druhy ovoce a zeleniny

Které potraviny by se měly omezit v jídelníčku
Rafinované sacharidy, jako je pečivo, cukr, bílý chléb, rýže a těstoviny, nasycené tuky a trans tuky, potraviny s vysokým obsahem jednoduchých cukrů

Jak kombinovat jídla
Pokud si dáte potravinu, která obsahuje rafinované cukry, vždy je zkombinujte s dvěma povolenými potravinami, které by se měly konzumovat během 8 hodinové diety (například těstoviny se sýrem a rajčatovou omáčkou, sendvič a libovým krůtím masem a salátem, hranolky se zeleninou a salsou) .

Co pít během 8 hodinové diety
Během 8 hodinové diety byste měli zapomenout na sladké nápoje a limonády, čímž si snížíte i příjem kalorií. Také omezte alkohol na dva až tři nápoje za týden, díky čemuž budou vaše výsledky rychleji.

Cvičení během 8 hodinové diety
Každé ráno si zacvičte po dobu 8 minut.
Katka 14:54 16.01.2013
Něco na tom určitě bude, ale stejně bude základem zdravě jíst a cvičit k tomu... nejdůležitější je snídat a omezit večeři, nemusím tu opakovat známé heslo :) Jinak mě teď zaujal článek v časopise Dieta, mrkněte na to, píší tam o dietě podle typu postavy. Kamarádka to zkoušela a celkově se jí ta postava opravdu změnila. Myslím si, že se dá docela dobře bojovat proti genům :)
Petra 09:50 15.01.2013
Toto není novinka,ale klasika ja to držela před 4lety a za měsíc 3kg dole ,8kg to není .I ted když nejím večer po 17hod což v tuto hodinu je posledn večeře pak jen voda hubnu ,hlavně ráno snídaně .
Petra 09:47 15.01.2013
Toto není novinka,ale klasika ja to držela před 4lety a za měsíc 3kg dole ,8kg to není .I ted když nejím večer po 17hod což v tuto hodinu je posledn večeře pak jen voda hubnu
Ivinka 23:25 13.01.2013
Takto se stravuji přes 20 let (aniž jsem kdy věděla, že jde o nějakou dietu :-)) a vyhovuje mi to nejen kvůli udržení postavy. První jídlo mám mezi 11. a 12. hodinou a poslední do 20. hodiny. Po jídle se necítím plná, netrpím nadýmáním, po jídle nebývám unavená, jíst mohu cokoliv. Jakmile svoje stravovací návyky změním (i např. podle rad odborníka), okamžitě mám problémy. Můj bývalý kolega, nyní v důchodu, měl tuto "dietu" trochu upravenou: dopoledne jedl pouze ovoce, od oběda do večeře pak jedl již "normálně". Protože nebyl zcela zdravý, tímto se mu podařilo svůj zdravotní stav stabilizovat. Na druhou stranu musím říci, že toto stravování nemusí vyhovovat každému, nejlépe je naslouchat svému tělu a jeho potřebám a s tím pracovat.
Takže hodně zdaru a hlavně, ať jsme zdraví.
Ivinka
1 2