Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Konečně jste dosáhla své vysněné postavy a teď přemýšlíte, jak si ji udržet?

Pět tipů, jak zůstat štíhlá celý rok

Hubnutí
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí
aktualizováno 12.02.2018, 00:27 | 12.02.2018, 00:27 | doma.cz

Konečně jste dosáhla své vysněné postavy a teď přemýšlíte, jak si ji udržet?

Nejdůležitější věc, kterou by si měl člověk zapamatovat, je být vytrvalý a důsledný. Být štíhlý a zdravý je výsledkem životního stylu a mělo by to pokračovat i poté, co jste dosáhla váhy, kterou jste chtěla. Máme pro vás pár tipů, které vám pomůžou zůstat taková, jakou chcete být.

 

1. Pravidlo pěti kilogramů


Nejjednodušší způsob, jak zůstat štíhlá, je držet se ‚pětikilového‘ pravidla. Když se jednou dostanete na ideální váhu, dělejte, co můžete, abyste se od ní během roku nevychýlila o víc než pět kilo. Pokud se to stane, zpřísněte dietu a snažte se dostat zpět na pětikilovou hranici. Jakmile byste ji totiž překročila, daleko hůř by se vám vše vracelo zpátky. Pokud se vám pět kilogramů zdá moc, stanovte si svou hranici klidně jinak, důležité je ji dodržovat.

 

2. Přirozené spalovače tuků


Pokud už od té doby, co jste se dostala na ideální váhu, tolik nesportujete, dbejte aspoň na to, abyste konzumovala dostatečné množství přirozených spalovačů tuků. Jací to jsou? Skořice, grapefruit, chřest… Skořice je důležitá, protože zvyšuje citlivost těla na inzulin.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Velký valentýnský detox

Tuk na krku, obličeji, lýtkách či na rukou: Zbavte se ho!

Martina (38): Začala vařit jinak a 35 kilo je dole

 

Grapefruit zase podle jedné studie dokáže podpořit snižování váhy, i když necvičíte. A podobně pomáhá i chřest, který obsahuje tak zvaný asparagin, alkaloid, který se podílí na spalování tuků.

 

 

3. Partner na trénink


Ve dvou (nebo více) se to lépe táhne, a při dietě i sportu to platí obzvlášť. Udělejte s kamarádkou dohodu, že bude chodit do tělocvičny i poté, co dosáhnete ideální váhy. Cvičení s parťákem vám pomůže ve chvílích, kdy se na to budete chtít vykašlat. Podporujete se navzájem, a můžete tak zvýšit svou motivaci…

 

4. Pozor na zimu


Nenechte zimu, aby nad vámi zvítězila. Je snadné trochu polevit ve cvičení i v dietě – člověk má chuť zalézt s něčím horkým a pěkně kalorickým někam do tepla a na žádnou dietu nemyslet… Samozřejmě svůj režim můžete trochu upravit a nepřemáhat se tolik, přesto ale dejte pozor, ať přes zimu moc nezpohodlníte. Nezapomeňte – fitka jsou vytápěná, a koneckonců, cvičit můžete i doma. A zahřát se nemusíte tučnými těstovinami, ale třeba zázvorovým čajem!

 

5. Zkoušejte něco nového


Pozor na rutinu – pokud vám vyhovuje, je to v pořádku, ale když se začnete nudit, zkuste hledat nová řešení. Například můžete začít se sporty, které jste dosud nevyzkoušela – co třeba jóga? Jestli si myslíte, že je to odpočinková záležitost, jděte do toho, a uvidíte sama!


A pokud vás nudí vaše zdravá strava, obohaťte ji novými recepty. Co takhle stará dobrá česká kuchyně – ale ta opravdu stará, která vařila jáhly a pohanku? Nebo trocha exotiky v podobě thajské či vietnamské kuchyně? Ta nabízí spoustu lehkých jídel, plných zeleniny, rýže a mořských plodů,experimentujte.

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře