Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nemusíte vzdávat vašich oblíbených pokrmů, abyste využili všech výhod vegetariánství. Jak získat zdravější a štíhlejší tělo bez přísných pravidel?

Poloviční vegetarián = poloviční v pase!

aktualizováno 17.10.2011, 09:34 | 17.10.2011, 00:00 | doma.cz/ina

Nemusíte vzdávat vašich oblíbených pokrmů, abyste využili všech výhod vegetariánství. Jak získat zdravější a štíhlejší tělo bez přísných pravidel?

Nový výzkum prokázal, že občasné vegetariánství je klíčem k úspěchu pro štíhlejší postavu. A jak takové občasné vegetariánství vypadá? Do svého pracovního týdne zahrňte dva dny, kdy se budete držet od masa dál. Co vám to přinese?

 

- shodíte na svoji přirozenou váhu
- ušetříte (jídle bez masa bývají často levnější)
- pročistíte organismus

 

Bezmasá strava může být pomyslný začátek zdravé výživy. Začnete se totiž více soustředit na to, co jíte a zajímat se, které potraviny vám dají ty správné živiny a vitamíny. I proto je vegetariánství krokem ke štíhlejší postavě.

 

 

Dnes už není problém držet vegetariánskou stravu. Jde jen o to, vědět, co si připravit ke snídani, co zvolit k obědu a jak by měla vypadat vyvážená večeře.

 

Pokud chcete se svým bezmasým postojem obstát, vyhněte se zbytečným jednoduchým sacharidům (bílému pečivu). Místo nich si naordinuje celozrnné pečivo, obiloviny, luštěniny, ořechy ovoce a hodně zeleniny, a budete mít vše, co si tělo žádá! Objevte také skvělé slevy na hubnutí!

 

Co posnídat?

 

Nejvíce se zasytíte vajíčky s baby špenátem, rajčetem a rukolou, pro chuť zkuste ovesné vločky s medem a ovocem. Tmavý chléb s lučinou, nebo sýrové tousty vám také jistě budou chutnat, jen pozor abyste to zbytečně se sýrem nepřeháněli!

 

Svačiny

 

 

Ke svačince volte bílý jogurt v práci, doma zase zeleninový salát, nebo šťávu. Poslouží i zeleninové pomazánky – zkuste cizrnovou, celerovou, nebo mrkvovou!

 

Oběd – nebudete tápat?

 

Rozhodně ne! Asijská kuchyně skýtá mnoho receptů, mezi nimiž hrají hlavní roli zeleninová rizota, kuskus s olivami, houbami a cuketou. V restauracích si místo smaženého sýru dejte spíše květák, nebo žampiony, ale vaší postavě prokážete větší službu, když zvolíte zeleninu dušenou, nebo syrovou před tou smaženou.

 

ČTĚTE TAKÉ:
Marta Ondráčková usilovně hubne! Zkuste její recept
Deset tipů, jak zhubnout bez diety
Shoďte kila díky snídani! Co ubrat, co naopak přidat?
Jste to, co pijete! Zhubněte díky nápojům

 

 Samozřejmě z příloh si můžete bohatě vybrat – nejdietnější si připravíte rychle a snadno doma (pohanka,kuskus, jáhly), a ty v restauraci střídejte (brambory, rýže, nudle, špagety) vždy je pro vás nejlepší varianta vařená!

 

Večeře?

 

Obložený studený talíř vytvoříte pomocí barevné zeleniny – sladký hrášek, kukuřice, paprika, rajče, lusky, olivy a k tomu různé druhy tvrdých a tvarových sýrů. Další možností je plněný lilek, květákový mozeček, či zeleninová polévka.

 

Pozor klasické chyby vege začátečníků:

 

Vegetariánství totiž neznamená sýrové hody! Sýry můžete "vege“ jídla snadno doladit, ale dnes je preferovanější varianta používání klasických, ale i netradičních koření, kterých využívají různé etnické kuchyně. Protože vegetariáni používají minimálně živočišné tuky, opět se jejich kalorický příjem zjevně ztenčuje.

 

Hlad nehrozí

 

Luštěniny a další potraviny bohaté na bílkoviny jsou skvělými "zasyťovači“. Pocit hladu se hned tak nedostaví, protože se tráví pomalu, tudíž se cítí dlouho sytá. I tak zeleninová jídla budete jíst častěji za den, než velký "masitý“ oběd. A jak už jistě tušíte menší pravidelné porce také spadají do dietního desatera.
 

9 rad, jak začít cvičit a nepřestat! »

Motivace je pro dosažení cíle nejdůležitější. Nabízíme vám devět rad, jak začít cvičit, motivovat se a vylepšit postavu! ... více»

Trenérka - 3

Souboj sexy cvičitelek! Která z nich vyhraje? Hlasujte »

Vyberte nejlepší cvičitelku v naší soutěži „Staň se profesionálním trenérem,“ kde se utkají tři soutěžící. Rozhodněte o výherkyni i vy! ... více»

Sexy křivky podle Renée: objevte zónovou dietu! »

Vyměňte oplácané bříško za sexy postavu stejně, jak se to podařilo baculaté Bridget Jones. Prozradíme vám, co je za krásnou figurou Renée Zellweger. ... více»

4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Sabina 15:44 10.11.2011
Proti vegetariánství nic nemám. Ale upřímně si myslím, že nadpis je silně zavádějící. Vzhledem k tomu, že přítel je taky vegetarián a já maso moc nemusím, maximálně prsíčka z kuřete a ryby, tak mám maso jednou do týdne a nebo taky třeba jednou za 14 dní. A že bych z toho měla poloviční pas se rozhodně říct nedá. Takže je to jako vždycky ... jen o vyvážené zdravé stravě. Rozhodně někdo neshodí půlku v pase jen tím, že přestane jíst maso nebo ho značně omezí.
kastel 10:45 30.10.2011
...á, paní veganka jako mnozí dalš z této kategorie předvedla jak se živví antistresovou stravou a nazývá každého další pokrytcem - medvědí služba. Zkuste se někdy uvolnit a nebrat se tak vážně. Život je hledání a nikdo zatím nenašel tu pravou univerzální cestu, ani Vy...
Meropa 22:54 29.10.2011
Já jsem vegan už přes 10 let a se zdravím a nadváhou jsem nikdy neměla problémy (až teď po těhotenství jsem trochu přibrala), takže to že člověk potřebuje živočišné produkty je pověra! Ono stačí se trochu informovat.. A ne jenom kritizovat, oni mezi vegany jsou i dobří sportovci...

A vy co píšete že si nechcete vegetariánstvím či veganstvím ničit zdraví, tak jste docela jistě pokrytci kteří se neumí ovládat! Maso, vejce atd. z velkochovů jsou daleko nebezpečnější než veganství, obsahují stresové hormony, antibiotika atd.
takže kdyby se někdo chtěl více informovat a ne jenom pokrytecky žvanit tak více info na www.goveg.cz nebo 8meropa8@gmail.com .
regulace váhy 13:32 17.10.2011
Představte si novátorské a účinné řešení, připravené na míru tak, aby odpovídalo vašim osobním potřebám, pomáhalo vám regulovat váhu a získat postavu, kterou si již dlouho přejete! www.hubnete.cz/bezobtizi
Aňulka 11:35 17.10.2011
souhláááás!!!! nevim fakt nevim nevim proč bych ze sebe měla dělat nějakýho pitomýho vegetariána? jenom abych zhubla nějaký kilča v pase? hele to rači budu špekatá, ale vege fakt ne !!! Mitšo co píšeš je fakt jako rači zvednu zadek a zajdu cvičit nechci si za žádnejch okolností huntovat svý zdraví !
Lucie 11:29 17.10.2011
Mitšli: tak ted se nedá přidat žádný komentář,pěkně napsané
Mitšli 11:21 17.10.2011
Nejsem si tak úplně jistá, jestli by se tenhle článek měl brát vážně. Přeci jen proč bysme ze sebe měli dělat nějaký polo nebo úplný vegetariány, když je maso zdravý a lidem prospívá... jinak bychom ho přeci nekonzumovali od vzniku lidstva. Dle mě je to tak akorát cesta na zadělání pěknejch problémů. Kor když se toho tady chytne nějaká nezralá dívčina, která ještě nemá zkušenosti a myslí si, že když to tady píšete, je to asi ok. Je spousta jiných variant jak zhubnout nebo zeštíhlit v pase a rozhodně míň drastických pro tělo. Co takhle nelenit a začít cvičit? Špeky z biřcha budou za pár měsíců tatam a tělo nebude strádat ... nebo co třeba se zamyslet nad tím, co jíme a zredukovat jídelníček.. odstranit nezdravý věci - brambůrky, který tolik milujem a sladkosti a hambáááče... a nahradit to zeleninou a ovocem a libovým masíčkem.. proložit to pravidelně nějakou kvalitní vodou a dopřát si bublinky v mattonce.. to je podle mě ta nej cesta a ne žádný drasťáky v podobě vegetariánství .. voda a správný potraviny to je základ všeho hubnutí a formování postavy ;-)))