Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Víte, že několik piv v sobě má více energie než celý oběd nebo večeře? Ani víno není ničem dietní.

DIETA: Pozor na alkohol! I tyhle kalorie se počítají

alkohol 4
zdroj: Thinkstockphotos alkohol 4
aktualizováno 09.08.2013, 00:20 | 09.08.2013, 00:00 | doma.cz/raw

Víte, že několik piv v sobě má více energie než celý oběd nebo večeře? Ani víno není ničem dietní.

Možná vám vrtá hlavou, jak to, že někteří pivaři jsou hubení. Vězte, že za tím může být fakt, že krom alkoholu už to ho moc nesnědí a jejich kondice je skutečně mizerná. Nebo mají zkrátka spalování, které se i se zvýšeným přísunem cukru v alkoholu vyrovná.

 


Většina lidí však takové pochybné štěstí nemá a musí proto dávat pozor na to, kolik toho vypije, nejen kvůli opilosti. Pravidelné pití piva, vína či tvrdého alkoholu je totiž jistou cestou k vzestupu váhy. Právě obsažený cukr dělá z veškerých alkoholických nápojů kalorickou bombu.

 

 

 


Nejhorší jsou likéry, nejlepší suché bílé víno
To, že spousta kilojoulů bude v nápojích jako je vaječný koňak nebo různých smetanových likérech asi nikoho nepřekvapí, ale bohužel, s dietou se moc nesnesou ani pivo či víno.

 

Samozřejmě, dvě deci vína během večera ještě nikoho do obezitologické poradny nepřivedly, ale sedmička vína vás tam může nasměrovat spolehlivě.

 

ČTĚTE TAKÉ NA KRASNA.CZ:

Víš, co piješ? Pozor na kalorie v nápojích
Džusová očistná dieta: Ploché břicho za víkend


Jinak je však víno ze ze všech alkoholických nápojů nejvhodnější, zvláště suché bílé, na druhé straně žebříčku stojí tvrdé alkohol a již zmíněné likéry. Víno je sice samo o sobě vydatnější než pivo kvůli vyššímu obsahu alkoholu, ale škodí méně, protože se obvykle nepije po půl litrech.

 

 

 

Pozor však na šampaňské, sladké odrůdy si vydatností nezadají s pivem a mají v pouhých dvou deci skoro tolik cukru jako půllitr lehkého piva.

 


Pivo pomáhá ukládat tuky v břiše
Nejde přitom o zrovna malé dietní prohřešky. Možná vás přesvědčí několik konkrétních příkladů - v půllitru piva je zhruba 700 až 800 kilojoulů, což odpovídá polovině velkého vepřového smaženého řízku.

 

Samozřejmě, není v něm žádný tuk, ale nadbytečný cukr se v něj v těle stejně dokáže přeměnit. Krom toho pivo svým složením podporuje ukládání tuků do zásob zejména v oblasti břicha, takže jeho pití je zrádné zejména v kombinaci s obvyklými hospodskými pivními pochoutkami. Nebo klasickými českými jídly, která jsou bez něj skoro nestravitelná.

 

Panák vodky odpovídá jednomu pořádnému rohlíku, dvě decí bílého vína jednomu a půl jablku, dvě deci červeného dvěma menším nanukům nebo jogurtům.

 

ČTĚTE TAKÉ:
Ovoce si dopřejte dopoledne. Na meloun večer zapomeňte!

Vystavte své nohy v sandálech! Jak na domácí pedikúru?

Top 10 letních potravin: shodíte s nimi i tři kila!

 


Dietní a nealko pivo vás nespasí
Pokud si myslíte, že na vše úplně vyzrajete například pitím nealkoholického nebo dia piva, jste trochu vedle. V jednom chybí alkohol, ale ne cukr, a ve druhém je použité jiné sladidlo vhodné pro diabetiky, ovšem rovněž kalorické.

 

 

 

Ale je pravda, že nealko varianta přece jen obsahuje méně energie a to zhruba o půlku, ovšem výrobci se tu dost liší. Proto raději čtete etikety. Méně vydatná a to také o půlku jsou i dealkoholizovaná vína.

 
27 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře