Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Všude se píše o hubnutí, ale nikde na obzoru konkrétní jídelníček? My ho pro vás máme! Navržen tak, aby nepřekročil 1500 kalorií, ale zároveň abyste měla dostatek energie a elánu během celého dne!

Přesný dietní jídelníček! Jděte do sebe!

aktualizováno 10.06.2011, 00:01 | 10.06.2011, 00:00 | doma.cz / ina

Všude se píše o hubnutí, ale nikde na obzoru konkrétní jídelníček? My ho pro vás máme! Navržen tak, aby nepřekročil 1500 kalorií, ale zároveň abyste měla dostatek energie a elánu během celého dne!

Mantrou propagátorů zdraví je "kombinace vyvážené stravy, zahrnující dostatek vitaminů, kvalitních bílkovin, vlákniny a dalších důležitých složek výživy v optimálním poměru, ale i jejich množství odpovídající zdravotnímu stavu, fyzické aktivitě a věku člověka. Když tímto krédem začnete už u snídaně, jste na nejlepší cestě zažít fajn fit den,“ radí dietoložka a výživová poradkyně Monika Nevolová, která nám pomohla se sestavením jídelníčku.


Takhle nějak by měl vypadat váš denní jídelníček, který díky chytré volbě potravin zasytí, vy si pochutnáte, ale zároveň nízkokalorické potraviny přimějí organizmus k tomu, aby sáhl do tukových zásob, a vy tak shodili zbytečné kilogramy!

 


Snídaně – vydatný základ

 

Dva vajíčkové bílky a jedno vajíčko celé smíchejte s půl hrnkem čerstvého špenátu, přidejte houby a pár kostiček feta sýru a koření dle libosti. Teplá míchaná vajíčka zakousněte celozrnným chlebem a zapijte bílým nebo zeleným čajem. (362kcal)

 


Svačinka- syrová zelenina

 

Nakrájené plátky celeru, mrkvičky nebo okurky poslouží jako zdravá a chutná svačinka. Plátky zeleniny dochuťte nízkokalorickým dipem. Použít můžete cottage sýr, hořčici, nebo mandlové máslo. (219 kcal)

 

 


Obídek – aneb jak se najíst ze salátu!

 

Základní pravidlo zní, nesnažte se nasytit pouze zeleninou a olivovým olejem, hlad vás opustí jen dočasně! Raději zkombinujte salát s přílohou. Ideální variantou jsou těstovinové saláty, u nichž musíte dát pozor na zálivku. Saláty z kuskusu si také získaly své pravidelné místo v jídelních meníčkách restaurací.

 

 

ČTĚTE TAKÉ:


Řekněte NE celulitidě!

Nejlepší sestava jógy, která vám zformuje postavu!

 

 

Navíc takový salát si snadno připravíte doma. Potřebujete kuskus a zeleninu dle vlastních chuti! Rozhodně byste měla vyzkoušet fazolky a sušená rajčata, která dodají salátu pořádný šmak, dále z klasik je ideální okurka, paprika a různé druhy listového salátu. (319kcal)

 


Odpolední snack – troška sladké chuti neuškodí

 

Nakrájené jablíčko nebo hruška přijde vhod během vleklých odpoledních hodin v práci. Doplňte je celozrnnými krekry a opět důmyslným dipem. Pro různorodost chutí vyzkoušejte avokádový dip, který můžete zakoupit, anebo připravit doma. Rozmixujte avokádo, okurku, přidejte trošku olivového oleje, pepř a sůl. Dílo je hotovo! (239 kcal)

 


Lehká večeře, aby se lépe spalo a více hublo!

 

Nachystejte si chřest, tofu, edamame (neboli čerstvé sojové boby). Zeleninu nejdřív povařte, a pak můžete na chvíli osmahnout v troubě. K jídlu zakousněte pečené, nebo orestované brambůrky, mezi které přihoďte proužky cibulky a uzeného tofu. K dochucení se výborně hodí bazalka, ať už čerstvá nebo drhnutá. (380kcal)

 

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Vzorový jídelníček 07:15 10.06.2011
Tři hlavní zásady zdravého stravování:

1. Omezte spotřebu soli na 5-7 g denně

2. Omezte spotřebu cukru a konzumaci potravin bohatých na cukry. Cukr je okamžitým zdrojem energie, jehož efekt příjmu energie je pouze krátkodobý. Slazené nápoje často obsahují 7krát více cukru, než běžně zkonzumujete.

3. Omezte spotřebu tuku a konzumaci potravin bohatých na tuky. Jsou nezbytné pro výživu našeho těla, ale obecně jich tolik nesníme. Jedná se o různé pochutiny, cukrovinky, uzeniny, máslo, omáčky... vyvarujte se máslových a smetanových omáček, tučných způsobů přípravy jídel, jako je smažení, obalování, pečení, fritování...

Vzorový jídelníček a další zajímavé recepty můžete najít na www.stoptloustnuti.cz v sekci "jídelníček"

_