Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Existují tučné ryby a libové vepřové maso. Ale pokud vám jde o zdraví a hubnutí, je volba jasná.

Proč je ryba vždycky lepší než vepřové maso aneb co na gril

Maso ryby 1
zdroj: Thinkstockphotos Maso ryby 1
aktualizováno 03.08.2013, 00:00 | 03.08.2013, 00:00 | doma.cz/raw

Existují tučné ryby a libové vepřové maso. Ale pokud vám jde o zdraví a hubnutí, je volba jasná.

Na letním grilování je zrádných několik věcí. Na čerstvém vzduchu snadno vyhládne, a proto toho do sebe na zahradách a terasách dokážeme nasoukat více, než by bylo vhodné.

 

Navíc má mnoho lidí pocit, že když jedí především maso a zeleninu, zase tak moc se neděje.

 

 


Bohužel, málokdo griluje ryby, většinou se na talířích objevuje vepřové, výjimečně kuřecí maso. Přitom právě rybí maso by se mělo stát jedním z pilířů jídelníčku, pokud vám jde o štíhlou linii. A to vedle drůbežího, jehož největší předností je nízká energetická hodnota.

 


Maso, které chrání srdce
Rybí maso je totiž navíc zdravé a přináší tělo významné živiny. Na rozdíl od vepřového a nakonec i od hovězího masa, které jich tělu tolik dodat nedokáží, a to proto, že je zkrátka neobsahují.

 

 

 

Například oblíbený losos je asi o třetinu tučnější než libová vepřová panenka, nicméně zároveň tělu dodává omega 3 a omega 6 nenasycené kyseliny. Navíc většinou se podává tučnější vepřové.

 


Zní to složitě, ale stačí si zapamatovat, že nenasycené kyseliny jsou důležité, protože snižují hladinu cholesterolu v krvi - aby se to však mohlo projevit, měli byste se kvalitní rybí maso dopřát alespoň dvakrát nebo třikrát týdně.

 


Shánějte kvalitní ryby
Je bohužel pravda, že i mezi rybami jsou velké rozdíly a například lososi z velkochovů obsahují potřebných kyselin mnohem méně.

 

maso ryby losos

 

Proto je dobré si alespoň občas dopřát ryby z  jiných zdrojů, u níž bude nižší riziko kontaminace těžkými kovy, která bývá někdy u ryb problémem.

 


Zmrazený kousek z hypermarketu, jehož cena je podezřele nízká a z něhož po tepelné úpravě zbude půlka, protože v balení byla spousta vody, nebude tím pravým. Nemusíte však setrvávat jen u mořských ryb, protože vhodnou volbou jsou i říční, které jsou stejně jako ostatní ryby dobře stravitelné, i když samy o sobě neobsahují ony zdravé kyseliny.

 


Zapomeňte na smažené ryby i krabí tyčinky
I s rybami se však dá udělat spousta dietních průšvihů – velkou chybou je například to, když zůstaneme pouze u jejich smažení jakožto jediného způsobu přípravy.

 

Kapr má sám o sobě energie jako kuře, po obalení a osmažení se však hodnota minimálně zdvojnásobí. Abyste si ryby nemuseli vyčítat, jezte je dušené a hlídejte si množství příloh či různých omáček. Zapomenout byste měli také na kůži, včetně lososí, kterou mnoho lidí považuje za pochoutku. Je příliš tučná.

 

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nová hollywoodská dieta! 5 dní jezte, co chcete, 2 držte půst!

Sexy zadeček podle plánu hollywoodských krásek

Top 10 letních potravin: shodíte s nimi i tři kila!

 


A už vůbec se o přínosu pro zdraví či dokonce linii nedá mluvit u jídel jako jsou rybí prsty nebo různé rybí saláty, i kdyby o nich výrobce tvrdil, že jsou s jogurtem a nikoli s majonézou.

 

Už proto, že vůbec nevíte, jaké ryby byly při jejich přípravě použity. Za zdravé rybí maso se nedají považovat ani surimi tyčinky vyrobené ze zbytků, v nichž je masa minimum. Takže to moc nezachrání ani to, že jsou samy o sobě dietní.

 

Tělu rozhodně nepřinesou nic prospěšného. A to je kritérium, o které byste se měli určitě zajímat. Zvláště, pokud držíte dietu a jíte tak celkově méně.

4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Hanka19 18:27 20.02.2018
Díky za článek, to my doma grilujeme hlavně ryby. Nejradši mám lososa, obzvlášť pěkně vyuzeného, tak jako v tomto receptu - http://www.grilykrby.cz/recepty-na-grilovani/ryby-... :) Ale ani takový pstruh s bylinkami není špatný :)