Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Máte pocit, že neděláte nic špatně, ale přesto přibíráte! Ověřte si seznam „nevinných“ potravin, po kterých tloustneme.

"Nevinné" potraviny, po kterých přibíráme

Hubnutí - 2
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí - 2
aktualizováno 06.02.2018, 18:55 | 06.02.2018, 18:55 | doma.cz

Máte pocit, že neděláte nic špatně, ale přesto přibíráte! Ověřte si seznam „nevinných“ potravin, po kterých tloustneme.

Taky pamatujete ty doby, kdy se stačilo omezit v jídle, přestat mlsat oblíbenou čokoládu a pít kalorickou colu a tělo samo začalo ztrácet kila? Jenomže to už dnes neplatí. Jíte pořád stejně a váha pomalu stoupá a stoupá.

 

S přibývajícími lety bazální metabolismus zpomaluje a tělo snižuje spotřebu energie, a tak přibíráme, ačkoliv nejsme línější ani víc nejíme. Řešením není jíst méně, protože hrozí, že našemu tělu budou chybět nějaké důležité živiny. Tělo zvyklé na určitý přísun potravy začíná při jejím nedostatku vytvářet zásoby, což vede k ještě větším zásobám tuku na našem těle.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Marta Jandová hubne! „Šest kilo musí pryč“

Super tipy, jak snadno shodit

Zabijáci špeků: jaký sport se k vám nejlépe hodí?

 

Začněte poctivě jíst, zhruba každé tři hodiny, podle pravidel zdravého stravování. Snídejte. Dopoledne ovoce, odpoledne zeleninu. Při hubnutí můžete jíst celý den, ale po malých porcích. Pro nastartování rychlého spalování byste se měli ideálně hýbat 3 krát týdně zhruba 40 minut.
 

Každý se chce udržet v kondici! Nemusíte držet dietu, ani si nic odpírat, přesto abyste se pomalu a jistě nezakulacovala, dejte si pozor na různé potraviny, které se běžně jíme. Neznamená to, že byste je měla úplně vyškrtnout, jen se snažte svůj jídelníček více vyvážit a zpestřit.

 

Úskalí příloh 

 

Pokud holdujete často přílohám a ještě hůře smaženým, buďte si jisti, že vaše postava tím rozhodně nezíská. Těstoviny, brambory, knedlíky a smažené nezdravější varianty jako jsou hranolky, opékané brambory, smažené asijské nudle, patří rozhodně mezi jídla, která zkuste nejíst každý den.

 

Hubnutí
(Foto: oficiální zdroj)

 

Tip: Nahraďte je dušenou zeleninou, luštěninami a zeleninovými saláty a dietními přílohami (hnědá rýže, kuskus, pohanka, jáhly...)


Omezte pečivo

 

Snídani a večeři si bez pečiva neumíte představit? V tom případě se alespoň vyhněte bílému pečivu, crackerům a předavším toustům. Nadýchaný toustový chléb je sice chutná rychlovka, ale rozhodně ne zdravá.

 

Tip:Klasický chléb vyměňte za pšeničný, žitný, nebo celozrnný.


Tučné maso a uzeniny vám na kráse nepřidají

 

Maso patří sice do mnoha jídel, ale pro vaší štíhlou linii se v labužírování kroťte. Salámy, párky, vepřové maso omezte na jednou týdně.


Tip: Pokud bez masa nemůžete být, přeučte se na kuřecí, rybí a krůtí.

 

Hubnutí
(Foto: Profimedia)


Med, marmeláda, tvarohové pochoutky, ovoce

 

U sladkého, vás asi nepřekvapí, že je kalorické a tučné. Neplatí to však jenom u kupovaných čokoládiček a sušenek, ale i u přírodních cukrů. Proto i tak s nimi šetřete a ovoce konzumujte po ránu, či dopoledne, abyste energii a získané kalorie stihla vybít!

 

Zálivky a pesto


Máte-li ráda italskou kuchyni, určitě používáte často pesto, a do salátů chutné zálivky. Pozor, jsou opravdu vysoce kalorické, proto se naučte s nimi šetřit a více používat čerstvé bylinky, olivový olej a citrón.

8 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře