Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Vaše lednička je zrcadlem vašeho jídelníčku, poradíme vám, jak její obsah o stupeň vylepšit.

Vyžeňte kila z vaší lednice! NÁVOD co jak nahradit

aktualizováno 20.01.2012, 12:56 | 20.01.2012, 00:00 | doma.cz/ina

Vaše lednička je zrcadlem vašeho jídelníčku, poradíme vám, jak její obsah o stupeň vylepšit.

Co se týče jídla, často platí čím více barev, tím více vitamínů, živin a minerálů. Nejčastější potraviny nahraďte jejich zdravějším sourozencem:

 

Světlé pivo -> Tmavé pivo


Češi a pivo? Konzumujeme ho ve velké míře, což rozhodně zdraví nijak nepřispívá. Když už se to jedno nechcete odpustit, zkuste jeho tmavou variantu, která obsahuje více železa a protirakovinné polyfenoly.

 

Cukr -> Javorový sirup


Využijte přírodního cukru v javorovém sirupu, když si osladíte palačinku, nebo ranní dávku musli, nemusíte si nic vyčítat. Javorový sirup obsahuje velkou dávku draslíku.


Medový meloun -> Cantaloupe

 

Pokud si rádi dopřejete zdravý sladký dezert, určitě ve vaší ledničce má místo sladký meloun. Rozlišujte mezi nimi, protože podobný cantaloupe je zdravější. Obsahuje dvakrát tolik vitamínu C, A a betacarotenu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Syndrom oplácané Bridget Jones? Zbavte se ho

Cvičení nabité sexem: nahá jóga, flirt dance a salsa

Získejte zadeček k nakousnutí! Zn. bez posilovny

 

 

 

Světlé maso -> Tmavé maso


Pokud si dopřáváte pouze bílé maso, například oblíbená kuřecí prsa, ochuzujete se tak o železo, zinek a B12. Zdravější varianta je maso tmavé. Zkuste pečená křidélka, nebo raději stehýnka…

 

Ledový salát -> Špenát


Baby špenát vám v obloženém chlebíku, nebo v salátu bude více chutnat a navíc vaše tělo potěší trojnásobný obsah proteinů, antioxidantů a beta karotenu.

 

Mléčná čokoláda -> Hořká čokoláda


Chcete-li mlsat, volte chytře hořkou čokoládu. Sytá chuť uspokojí váš jazýček, hořká čokoláda vedle požitku nabídne i železo a antioxidanty.

 

 

Bílé víno -> Červené víno


Červené víno pomáhá s regulací důležitého hormonu spánku (melatoninu) a obsahuje antioxidanty, které blahodárně působí na stabilní krevní tlak, ale také zabraňují tvorbě vrásek.

 

Bílá rýže -> Hnědá rýže


Hnědá rýže více zasytí díky většímu obsahu vlákniny a selenu. Obsahuje další prospěšné látky, které vám pomohou regulovat hladinu cukru a cholesterolu v krvi.
 

 
5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře