Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Běhání uvolňuje napětí, odbourává stres, pomáhá vyčistit hlavu a zlepšuje imunitní systém. Když navíc vyrazíte na trať ráno, budete mít energii celý den.

Ranní běh dokáže nastartovat organismus

aktualizováno 05.08.2010, 05:52 | 05.08.2010, 00:00 | doma.cz / kor

Běhání uvolňuje napětí, odbourává stres, pomáhá vyčistit hlavu a zlepšuje imunitní systém. Když navíc vyrazíte na trať ráno, budete mít energii celý den.

Pravidelný vytrvalostní běh posiluje srdce, proto je výbornou prevencí proti infarktu. Také trénuje krevní oběh, snižuje cholesterol i krevní tlak. U pravidelně trénujících dochází k vytvoření nových kapilár, které zásobují svaly kyslíkem.

Běhání dále zlepšuje funkci plic, zvětšuje jejich kapacitu, což má za následek větší výkonnost, lepší přenos kyslíku a zásobení živinami. Zlepšuje pevnost a hustotu kostí, posiluje svaly, vylepšuje pohybovou koordinaci, držení těla a je vhodnou prevencí proti plochým nohám, protože posiluje nožní klenbu, uvádí server lesk.sk.

Tak teď jsme vyjmenovali několik důvodů, proč byste to měli alepoň vyzkoušet.

Dalším důležitým faktorem je skutečnost, že běhání je při hubnutí opravdu výborný pomocník. Protože pravidelné běhání zlepšuje látkovou výměnu a trávení. Navíc spálíte daleko víc energie než třeba při aerobiku. Pokud běžíte rychlostí 10 kilometrů v hodině, spálíte během 60 minut 1900 až 2000 kilojoulů.

Běh patří společně s chůzí a plaváním k nepřirozenějším pohybovým aktivitám pro člověka, takže naučit se správně běhat, nebude ani pro vás zas tak těžké. Důležitá je vytrvalost.
 


Když se rozhodnete obout tenisky a vyrazit na trať, nezapomeňte na protažení před během, ale i po něm.

Procvičení stehenního svalu, kolena i lýtka - postavte se rovně, jednou rukou se chyťte za kotník a patu tlačte směrem k zadku. Koleno ohnuté nohy se snažte držet u kolena nohy, na které stojíte.

Procvičení pánevní části a stehenního svalu - ze stoje udělejte výpad. Noha by měla tvořit pravý úhel, záda by měla být rovná, druhá noha napnutá. Nohy vystřídejte.

 

Svalnatý člověk lépe hubne, i když nic nedělá »

Po hodině intenzivního cvičení pracuje klidový metabolismus ve vyšších otáčkách dalších 48 hodin. ... více»

Jak přirozeně zvýšit svůj denní výdej energie? »

Nemustíte zrovna zdolávat Mount Everest, abyste zatočili s tukovými zásobami. Stačí, když se budete hýbat a třeba místo výtahu použijete schody. ... více»

Máte depresi? Jděte si zacvičit »

Kdo se věnuje nějakému sportu, aspoň občas, chrání se před depresí teď i v budoucnu. Cvičení prostě zlepšuje náladu. ... více»

5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Johny 21:21 05.08.2010
Marcelo, běhejte večer.
Marcela 09:52 05.08.2010
Do práce vstávám v 4.30 . Už se vidím jak ráno běhám.