Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Správný pitný režim je důležitý pro hubnutí, ale i pro zdraví. Umíte vypít dost?

S vodou se hubne snáz. SEDM TIPŮ, jak pít více

aktualizováno 21.11.2010, 19:25 | 21.11.2010, 19:25 | doma.cz / kor

Správný pitný režim je důležitý pro hubnutí, ale i pro zdraví. Umíte vypít dost?

Voda je potřebná pro činnost všech tělesných funkcí, každá buňka, tkáň, orgán a systém pracují v tekutém prostředí. Kvalita našeho života je závislá i na tom, kolik toho vypijeme. Nedostatek tekutin může způsobit bolesti hlavy, ztrátu koncentrace, zácpu či ledvinové kameny.

Dostatek tekutin je důležitý i při hubnutí. Tělo pálí víc energie, když si vodu ohřívá na tělesnou teplotu. Voda též zahání urputný hlad, a když se napijete před jídlem, sníte toho méně.

Bojujte proti přebytečným kilům. Obyčejnou vodou
Zázračné hubnutí 2. díl: co vás tuků rozhodně nezbaví
Pozor na skryté kalorie. Mohou za vaše tloustnutí

Kolik pít…

Optimální individuální příjem tekutin nelze přesně stanovit. Lékařská literatura uvádí, že denně potřebujeme přijmout minimálně 1,2 litru tekutin. Dbejte spíše na to, aby bylo tekutin o něco více, ale nejde-li o mimořádnou situaci, není vhodné zvyšovat příjem tekutin nad 3 litry, neboť se pak přetěžují ledviny a vyplavují důležité minerální látky. Potřeba vody stoupá s fyzickou námahou či sportem a při zvýšené teplotě okolí.

…a co pít?

I když nejzdravějším nápojem je čistá voda, můžeme si bez obav dopřát pestřejší skladbu nápojů. K vhodným nápojům patří například i vodou ředěné čerstvé ovocné a zeleninové šťávy a džusy, oblíbené jsou čaje, zejména roiboos a zelený či ovocný čaj. Bylinkové čaje užíváme spíše jako podpůrné léky při onemocnění.



Pozor na minerální vody, jejich dlouhodobá a častá konzumace je nevhodná a mnohdy zdravotně riziková. Minerální vody by měly tvořit maximálně pětinu denního pitného režimu. Lékaři varují před jejich nadměrným pitím, zvláště užíváte-li navíc potravinové doplňky. Pro většinu lidí je vhodné, když voda obsahuje vyšší obsah hořčíku a vápníku, naopak lidé s vysokým krevním tlakem, oběhovými problémy a poruchami ledvin by neměli pít vody s vyšším obsahem sodíku.

Doporučuje se upřednostnit nesycené nápoje, neboť nápoje sycené oxidem uhličitým vedou k překyselení organismu, mohou způsobovat nadýmání a zhoršovat trávení.

Sedm tipů, jak pít víc

1. Začněte den tím, že si hned po probuzení dáte sklenici pramenité vody s čerstvě vymačkaným citronem nebo s jednou lžící jablečného octa. Nastartujete tím zažívací trakt a látkovou výměnu.

2. Zvolíte-li vodu s příchutí, pravděpodobně zjistíte, že vám nápoj více chutná. Na trhu jsou k dostání ochucené neperlivé vody s nulovým obsahem kalorií.

3. Ke každému šálku kávy nebo hrnku černého čaje si dejte sklenici vody. Kofein působí močopudně, což vede ke ztrátě tekutin.

4. Množství přijímaných tekutin lze kontrolovat pitím předem připraveného nápoje z plné lahve o známém objemu. V práci nebo ve škole si láhev postavte na stůl a uvidíte, že večer bude vypitá.

5. Doporučuje se pít průběžně po celý den od samého rána. Zvykněte si doplnit snídani, oběd, večeři i svačiny vhodným nápojem. Pravidelný přísun vody udrží tělo po celý den aktivní a umožní správné fungování důležitých orgánů. Působí jako očistná kůra.

6. Každý den si dopřejte dostatek ovoce a zeleniny, mají vysoký obsah vody.

7. Ve svém jídelníčku nezapomínejte na polévky, které jsou vhodným doplňkem pitného režimu.

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

pitný režim a pohyb 08:40 21.11.2010
Pitný režim a zdravý pohyb to je oč tu běží www.jak-cvicit-zdrave.webnode.cz
hubnuti 17:48 20.11.2010
Všechno se točí kolem stravovacích návyků, pokud je nezměníte, tak nezhubnete. Jestli jste opravdu odhodlaní zhubnout, tak my Vám rádi pomůžeme. Osobní poradce po celou dobu hubnutí bude s Vámi. Kontaktujte nás nezávazně na www.tukydolu.cz
hubnutí 17:46 20.11.2010
Jestli jste opravdu odhodlaní zhubnout, tak my Vám rádi pomůžeme a dovedeme Vás až k Vašemu cíly. Budeme Vaší oporou ve Vašem hubnutí až do okamžiku kdy dosáhnete svůj sen. Kontaktujte nás na www.tukydolu.cz
zásada 08:29 20.11.2010
Zásada a pravodlo číslo 1 "NEpijete - NEzhubnete" Více o správném pitném režimu na www.stoptloustnuti.cz v sekci pitný režim.