Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Jak zhubnout relativně bez práce, rychle a natrvalo? Jedna z osvědčených cest je dělená strava. Poradíme vám, jak přeorganizovat jídelníček.

Shoďte až 8 kilo za měsíc! Vyzkoušejte DĚLENOU STRAVU!

aktualizováno 07.11.2011, 00:00 | 07.11.2011, 00:00 | doma.cz/ina

Jak zhubnout relativně bez práce, rychle a natrvalo? Jedna z osvědčených cest je dělená strava. Poradíme vám, jak přeorganizovat jídelníček.

Nedaří se vám naplnit vaše dietní plány a předsazení každodenních tréninků. Výrazně shodit se dá i s plným talířem, jen musíte vědět, co na něj naservírovat. Proto dělená strava je dieta i nedieta – můžete ji držet jen dočasně a jakmile se vám podaří „setřást“ nevítaná kila, od principů dělené stravy můžete pomalu opouštět. Jsou ovšem tací, kteří si na „dělený“ jídelníček natolik zvykli, že většinu zásad si zautomatizovali a dělená strava se stala jejich životním stylem spíše než dietou.

 

Hubněte přirozeně a zdravě

 

Dělená strava vás naučí nad jídlem přemýšlet a kombinovat vhodné potraviny. Navíc jako bonus zhubnete až osm kilogramů za měsíc. Samozřejmě to záleží na vaší výchozí váze. Ale odborníci i ti, kteří dělenou stravu drží dlouhodobě, se shodují, že vaše váha se dostane na takovou hmotnost, která je pro vaše tělo optimální.

 

To ostatně může potvrdit i čerstvě zhublá Eva Urbánková, která i díky dělené stravě se z korpulentní baculky stala elegantní dáma svůdných křivek. Více čtěte na:

 

Operní baculka Eva Urbanová shodila přes 20 kilo! Prozradila dietní fígl!

 

 

 

Výhodou jídelníčku podle dělené stravy je konzumace velkého množství zeleniny – ta obsahuje hodně vlákniny, která naplní žaludek a dává tak pocit nasycení, ale přitom je nestravitelná a neznamená tak žádný energetický příjem. Dělená strava je také hodně pestrá, čímž ulehčí například vašemu zažívání.

 

Problém může nastat, pokud se rozhodnete s dělenou stravou skončit a vrátit se zpět k normálnímu stravování. Hrozí totiž postupný návrat kilogramů. Jo-jo efektu však můžete zabránit - omezíte přílohy a budete si místo nich dopřávat víc zeleniny, nebo se naučíte jíst poloviční porce.
 

Princip dělené stravy je jednoduchý

 

A brzy si ho osvojíte i vy! Funguje na základě roztřídění potravin do tří skupin podle složení a vlastnosti ph.
 

První skupina se vymezuje jako sacharidová. Najdeme zde obiloviny, brambory, kapustu, vydatné, sladké ovoce – banány, datle, fíky. Bílkovinové potraviny jsou většinou živočišného původu. Mezi hlavní zástupce řadíme maso, mléčné výrobky, vejce, ale i exotické ovoce, jádroviny a peckoviny.

 



Celý trik je v tom, že by se tyto dvě skupiny neměly v žaludku potkat. Pak se stává, že místo toho, abyste energii získanou z jídla využily v následujících hodinách, tuto energii si vyžádá komplikované trávení. Paradoxně jste po jídle unavené a za chvíli se dostaví i pocit hladu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pětková dieta: 5 kilo dole zdravě a rychle!

DIETA: Nejlepší TEKUTÉ SPALOVAČE tuků

Pořiďte si výstavní bříško v rekordním čase!

 


Naštěstí existuje obsáhlá třetí "kamarádská“ skupina neutrálních potravin (tuky, klasické máslo, oleje, kysané výrobky, sýry, většina druhu zeleniny a salátů, houby, olivy, dokonce i syrové uzeniny - sušená šunka, i debrecínka), která se snese jak se sacharidovou skupinou, tak s jejími "protivníky“ – bílkovinami.

 

Jak byste měla začít?

 

Třeba "zeleným“ dnem, kdy si připravte k snídani banán a ovesné vločky se sušeným ovocem, medem a nakrájeným jablíčkem. K obědu zakousněte například kuskusový salát, nebo brambory se zeleninou a na svačinku si dopřejte tmavé pečivo s plátkem sýru. Povečeřte nevelkou porci těstovinového salátu s pestem a rajčaty.

 

Další den se zaměřte naopak na živočišné potraviny. Pro představu si k snídani připravte vajíčka ( na všechny způsoby) a zeleninový salát. Nezapomeňte, že by se tento den na vašem talíři neměly objevit žádné přílohy! K obídku si proto udělejte grilované maso se syrovou zeleninou. K odpolední svačince se zasytíte jogurtem, či plátky mozarelly s olivovým olejem a rajčaty. Večer si pochutnejte na rybě, či salátu – rybím, kuřecím,nebo sýrovým.

 

 

Eva Urbanová
(Foto: Korzo)

 

Dny střídejte podle vlastních potřeb, buď ob den, nebo si vyhraďte na "zelený“ jídelníček tři dny a další tři dny holdujte "živočišnému". Po týdnu diety si návyky tak osvojíte, že je nebudete vnímat. Dokonce ani v restauracích s dělenou stravou nebudete mít problém. V zásadě volte maso a zeleninový salát, nebo těstoviny, rýži, kuskus nebo brambory s dušenou zeleninou (mrkev, brokolice, kapusta, kukuřice) nebo houbami.

 

Pohled odborníků

 

Lidé, kteří dělenou stravu vyzkoušeli, si ji pochvalují. Je to prý způsob, jak hubnout poměrně bezbolestně. Odborníci se nedokážou dohodnout, zda tato (ne)dieta funguje. Výsledky totiž nejsou vědecky ověřené.

 

"Dělení potravin na bílkovinné a sacharidové provést nelze, protože většina potravin obsahuje obojí. Tělo navíc vyučuje všechny trávicí enzymy najednou, neumí vyloučit jen enzymy, které by trávily například sacharidy," vysvětlila nutriční poradkyně Václava Kunová, proč podle ní dělená strava nefunguje.

 

Jiný názor na věc mají však známé celebrity, kterým se úspěšně podařilo zhubnout, jako například naší slavné operní sólistce.

 

Podle výživového poradce Ivana Macha přináší dělená strava v praxi řadu výhod, a to přesto, že její teoretické základy se dají jen těžko dokázat. "Člověk tak získá lepší kontrolu nad složením konzumované stravy i jejím množstvím. Tím, že se naučíme svoji stravu poznávat a odměřovat v kýžených porcích, dostaví se příznivý efekt pro naši váhu," vysvětlil Mach.

Hubněte podle hodinek! »

Váš plán pro štíhlou postavu na každý den! ... více»

Lucie Borhyová 6

Lucie Borhyová: přišli jsme na tajemství její postavy! »

Oblíbená moderátorka si ráda dopřeje dobré jídlo, a to bez většího omezování. Za štíhlou postavou je tedy něco jiného… ... více»

Štíhlejší bříško za jeden den! »

Nechte splasknout bříško během jediného dne! Poradíme vám, jak se zbavit nafouknutého bříška a vrátit se zpět do formy. ... více»

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Monika 10:13 21.03.2017
cau holky, mrknete na nas zdravy blog. jsou tam tipy na jidelnicek, jak kombinovat potraviny, ktere potraviny vyradit a tak dale.. mrknete -- http://www.slimming.cz/delena-strava/ jeste dodam, ze zhubnout lze klidne i 20 kilo, ale je jasne, ze zalezi na vasi vstupni vaze, nejaka anorekticka, co vazi sotva 50, urcite menuze zhubnout 20. ale nejaka 150kg pani muze i vice, nez 20. neda se slibit - "Hele Mareno, za mesic zhodis 15kg". Na internetu nikdo nevi, kolik Marena vazi!!! Takze necekat zazraky... -- http://www.slimming.cz/delena-strava/
Heligon 23:31 18.02.2012
tato - popisovaná dělenka je podle Dr. Haye - ne podle Kořínkové !!!!!!!!!!!!!! Proto ty rozdíly ........
karkulka 17:34 21.11.2011
Mohu se zeptat, kdo pise jednotlive clanky, nikde nemohu najit jmeno redaktorky ani pseudonym? karkulka60@volna.cz
výživa 11:17 14.11.2011
Nadváha způsobuje obrovskou zátěž pro srdce, plíce, klouby i zažívací
systém... Ovlivněn jí bývá celý organizmus - dochází ke zpomalení
činnosti a snižují se i jeho možnosti. Nastal čas na změnu. Nastal čas
najít systém, který účinkuje. Zaprvé musíte přijmout rezolutní rozhodnutí,
že změnu hodláte postoupit. Nebudete sami. Váš osobní poradce
vás bude podporovat po celou dobu, dokud nedosáhnete
požadovaných výsledků. www.hubnete.cz/bezobtizi
čtenářka 15:35 07.11.2011
Chtěla bych ještě napsat, že mám s touto dietou ty nejlepší zkušenosti. Skutečně člověk nehladoví, je plný elánu, shodit 7 - 8 kilo za měsíc lze a přitom se dá vpodstatě pořád jíst. Nikdy jsem ale nikde v souvislosti s touto dietou nečetla varování. Návrat k normální stravě s sebou nenese jen riziko jo-jo efektu. Je potřeba vracet se k "normální" stravě velmi pozvolna a opatrně. Mám pocit, že tělo krmené dělenou stravou se tak trochu rozmazlí a neprodukuje tolik trávicích šťáv, kolik je ke zpracování zela-vepřa-knedla potřeba. Mohou pak nastat velmi závažné zdravotní komplikace - např. se slinivkou.
čtenářka 15:15 07.11.2011
Nechápu, jak můžete napsat, že sýr, šunka a debrecinka jsou neutrální potraviny. Jsou to bílkoviny a chléb s šunkou je jednoznačně pro dělenou stravu nevhodná kombinace.
stastnicka 13:23 07.11.2011
Na mě tato dieta také fungovala, za měsíc jsem zhubla 4 kg bez omezování množství jídla a pocitu hladu. Ale delší dobu jsem to nevydržela, tak nemohu soudit, jak rychle jdou kila dolů další týdny.
Ilona 10:57 07.11.2011
Můžu potvrdit,tady ta dieta opravdu funguje.Na mě se začne projevovat tak za 14.dní,to mám tak dvě kila dole.Fakt super.