Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nedostatek spánku se projevuje nejen tmavými kruhy pod očima, psychickým rozladěním, ale i bezdůvodným“ tloustnutím!

Spánek a štíhlá linie: jak spolu souvisí?

aktualizováno 05.03.2011, 19:17 | 06.03.2011, 00:00 | doma.cz/ina

Nedostatek spánku se projevuje nejen tmavými kruhy pod očima, psychickým rozladěním, ale i "bezdůvodným“ tloustnutím!

Stává se vám, že usnete na stole, u televize nebo v autobuse cestou z práce? Všechny tyto signály vysílané vaším tělem byste neměly brát na lehkou váhu. A to doslova.

 

Málo hodinami spánku riskujete zdravotní problémy, mezi něž se řadí i nadváha! Je prokázána souvislost mezi nedostatkem spánku a velkým apetitem k jídlu. Potvrdili to američtí vědci, kteří se zabývají výzkumem obezity.

 

V dnešním hektickém světě spí přes třetinu dospělých méně než sedm hodin denně, což je výrazný rozdíl oproti minulému století, kdy lidé věnovali spánku kolem devíti hodin denně. Tento čas také odpovídá doporučené denní "dávce“ spánku pro dospělé. Školním dětem by mělo být dopřáno deset nebo dokonce jedenáct hodin spánku, protože vydávají více energie, rostou a spánek, mnohdy podceňovaný element, je pro lidský organismus stejně důležitý jako jídlo či pitný režim!

 

 

Důsledky několika probdělých nocí všichni známe. Únava se fyzicky projeví černými kruhy pod očima a zhoršením pleti. Hůře se soustředíme a celkově jsme rozladěné. Časté ponocování vede k vážným zdravotním problémům a odrazí se daleko "rozsáhlejším“ způsobem.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Dělená strava: dieta jinak, než ji znáte

Rozeběhněte se jaru vstříc a shoďte nadbytečná kila

 

Metabolismus se snaží přivyknout a nedostatek spánku vynahradit jinde – častější chutí k jídlu! Navíc člověk bez energie, kterou by měl získat právě z devítihodinového odpočinku, je daleko náchylnější k přejídání se. Postupně se v průměru zvyšuje riziko obezity. K tloustnutí z nedostatku spánku jsme nejnáchylnější mezi osmnáctým a třicátým rokem.

 

Každá hodina spánku garantuje přirozenou chuť k jídlu, váhu úměrnou výšce, věku a fyzické námaze. Proto dbejte na svůj denní režim a neopomínejte důležitou roli spánku, který nás dobíjí a působí jako harmonizátor celého organismu. Je důležitou součástí našeho života, kdy se obnovují všechny života nepostradatelné orgány. A proto tuto dobu odpočinku nezanedbávejte a spěte vydatně a sladce!
 

Aktivní dovolená vám vrátí elán a zformuje postavu »

Zkuste sportovní pobyty, budou vás bavit a navíc si vylepšíte figuru! ... více»

Mýty o detoxikaci. Jak se věci skutečně mají? »

Jedli jste během zimních měsíců nezdravě, chybí vám energie a necítíte se fit? Vyřeší váš problém detoxikace? ... více»

Vyrýsujte postavu na léto bikram jógou »

Bikram jóga přináší rychlé výsledky. Hledáte něco nového? Horká jóga by mohla být zajímavá alternativa. ... více»

2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Silva 16:28 28.02.2015
Chjo, kdyby se mi chtělo aspoň pět krát denně pár minut cvičit na bříško, tak do léta mám super pupík. Tak málo stačí, jen se do toho dokopat a pravidelně si vzpomenou. :-)
hubněte zdravě 13:03 07.03.2011
Sestavíme Vám program na regulaci váhy dle vašich potřeb. Dále budete mít podporu vyškoleného poradce, který Vás povede po celou dobu hubnutí, ale i potom, což je klíčové proto, aby jste už váhu nenabrali zpět. Kontakt na www.tukydolu.cz
léto 13:02 07.03.2011
Přichází letní období, čas, kdy řada z Vás po zimě si chce zlepšit postavu do plavek. Chceme Vám s tímto pomoci. Sestavíme Vám program na regulaci váhy dle vašich potřeb. Dále budete mít podporu vyškoleného poradce, který Vás povede po celou dobu hubnutí, ale i potom, což je klíčové proto, aby už jste váhu nenabrali zpět a udrželi jste si krásnou postavu napořád. Kontakt na www.tukydolu.cz