Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nadváha poškozuje vaše tělo. Začněte s pohybem, ale vyberte si takový, který vám bude sedět.

Sportovat můžete i s kily navíc. Vhodné sporty pro baculky

Obézní žena
zdroj: TV Nova Obézní žena
aktualizováno 12.02.2015, 16:57 | 12.02.2015, 16:57 | doma.cz / kor

Nadváha poškozuje vaše tělo. Začněte s pohybem, ale vyberte si takový, který vám bude sedět.

Je prokázané, že pravidelný pohyb je účinná prevence mnoha onemocnění včetně těch nejzávažnějších, jako jsou například nemoci srdce a cév. Poradíme vám, který sport je pro vás nejvhodnější.

Pokud jste starší, nikdy jste příliš nesportovali a máte-li nadváhu, nemůžete se po hlavě vrhnout do prvního módního sportu a spoléhat na to, že se tělo přizpůsobí. Měli byste se poradit se svým praktickým lékařem, který vás vyšetří a doporučí nejvhodnější pohyb.

Vyberte si vhodný druh pohybu

Při nadváze jsou enormně zatíženy klouby, zejména kolenní a kyčelní. Není proto vhodné je ještě více zatěžovat, nezačínejte s tenisem, fotbalem či vysokohorskou turistikou. Pohyblivost dolních končetin začněte zlepšovat postupně.

Stačí denně dvacet minut intenzivní chůze – procházka po večeři nebo venčení čtyřnohého miláčka. A budete se divit, jak vám postupně bude lépe po těle i na duši. Hlavní je pravidelnost. To znamená donutit se jít, i když se nám zrovna nechce, v televizi dávají zajímavý pořad nebo fouká.

 

Hubnutí
(Foto: Getty Images)


Moderní a méně obvyklé sporty


Strečink, jóga, tai chi a další podobné sporty protáhnou vaše svaly a šlachy. Mohou vás zbavit bolestí páteře, hlavy, pomoci nenásilně rozhýbat klouby. Poohlédněte se po kursech ve vašem městě, nebo si kupte nahrané DVD se cvičením a cvičte doma. Problém je, že je těžké se vždy donutit. Domluvte se třeba s kamarádkou na pravidelném cvičení doma. Nemusíte si hned budovat domácí posilovnu. Pořiďte si podložku, gymnastický míč, pružnou gumu. Místo činek můžete naplnit PET lahve. Chce to jen výdrž.

ČTĚTE TAKÉ:
Po padesátce pozor na postavu. Obezitou trpí až polovina žen
Kdo nesnídá, tloustne a je unavený
Zázračné hubnutí: vy nezhubnete, ale vaše peněženka ano. 1. díl

Tanec je pohyb, který se počítá. Jste-li společenští, navštěvujte taneční zábavy, zapište se do kurzu společenského tance. Vyzkoušejte orientální tanec, latinskoamerické tance či módní zumbu.

Také golfu můžete holdovat ve vyšším věku i s nadváhou. Už to dávno není sport pro horních 10 tisíc. Posiluje nejen fyzičku, ale také přesnost, cílevědomost a výdrž. Nemusíte se hned stát členem některého klubu. Mnoho z nich láká nové zájemce na cenově výhodné lekce. Na řadě míst vybavení zapůjčí zdarma či za mírný poplatek.

Stará dobrá klasika

Turistika je pro lidi s nadváhou další vhodný sport. Výlety s přáteli v mírně zvlněném terénu se mohou stát novým koníčkem. Důležité jsou dobré boty, oblečení, svačina, nápoje a dobrá nálada. Nepostradatelným pomocníkem se vám stanou turistické hole, které odlehčí kloubům a poskytnou podporu v kamenitém terénu. Správnou rychlost si stanovíte sami – abyste se lehce zadýchali, ale zároveň mohli za chůze konverzovat s přítelem.

Plavání je univerzální sport pro všechny věkové kategorie. Překonejte stud z kilogramů navíc. Na místě zjistíte, že v bazénu nebudete s tímto problémem sami. Sbalte plavky, ručník, plavecké brýle a hurá do vody. Postáváním u břehu a pozorováním okolí si však kondici nezlepšíte. Proto plavte! Snažte se spíše než rychle plavat co nejdéle, na výdrž. Střídejte styly, abyste si jednostranným pohybem nepřetížili páteř. Ve vodě si můžete i zacvičit – místo činek poslouží odpor vody.

Cyklistika je dalším z vhodných sportů pro lidi s kily navíc. Posiluje zejména svaly dolních končetin a pohyblivost kloubů. Ženy však mohou zpočátku po jízdě pociťovat bolest v intimních partiích. Vyzkoušejte gelové sedlo. Vyrazte na cyklostezku nebo do lesa. Terén si vybírejte spíše rovný a mírně zvlněný. Postupně zvyšujte délku trasy i náročnost terénu. Pro zimní měsíce si pořiďte rotoped a můžete jezdit denně u televize.

Lyže jsou vhodnou alternativou letní turistiky nebo kola. Nejste-li dobří lyžaři, zvolte raději běžky, nebo si najměte instruktora a učte se lyžovat na méně frekventovaných svazích. Napadne-li dostatek sněhu, lze jezdit na běžkách i v každém větším městském parku.

6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

jak správně cvičit 09:48 17.11.2010
www.jak-cvicit-zdrave.webnode.cz
sport 12:01 15.11.2010
Nestačí jenom cvičit, aby jste zhubli pokud nedáte tělu správnou výživu, tak můžete cvičit i 2 hodiny a tělo nezhubne ani jeden centimetr. Chcete poradit kontaktujte nás na www.tukydolu.cz
zdravé cvičení 09:55 14.11.2010
Není cvičení jako cvičení. Hledáte-li návod na zdravé cvičení vyzkoušejte www.idealni-dieta.cz sekce zdravé cvičení.