Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Chcete si užít léta a všeho, co k němu patří, ale zároveň byste ráda shodila pár kilo? Máme pro vás super plán!

Středomořská dieta: Populární hubnutí na léto!

Dietní salát
zdroj: Thinkstockphotos Dietní salát
aktualizováno 05.08.2017, 00:32 | 05.08.2017, 00:32 | doma.cz/ina

Chcete si užít léta a všeho, co k němu patří, ale zároveň byste ráda shodila pár kilo? Máme pro vás super plán!

Využijte letní měsíce k hubnutí – čerstvé zeleniny je všude dostatek a vy díky středomořské dietě můžete zhubnout i víc jak čtyři kila. Středomořská oblast je populární pro své slunné počasí a teplé moře, co takhle aby se středomoří zabydlelo ve vaší kuchyni! Zatímco my si ceníme přírodních krás a užíváme moře, dietologové se naopak obdivují právě středomořské kuchyni, která obsahuje mnoho druhů zeleniny, ovoce a ryb – zkrátka vše, co v našem jídelníčku nezřídka kdy chybí. A co víc, nejde jen o potraviny, ale o samotný způsob stravování a kombinace pohybu na čerstvém vzduchu, které bychom se měli také naučit. Jak tedy vypadá středomořská dieta?

 

Zásady, které se ctí

 

Než se budeme soustředit jen na jídlo, je třeba zmínit v první řadě stravovací návyky, které můžou být leckdy podstatnější než samotná konzumace jídla.


- Vychutnávejte! Čím více si budete umět pochutnat, tím méně toho sníte.


- Pijte vodu! Nejlepší osvěžení je studená voda s pár kapkami citrónu.


- Zásada malých porcí! Než abyste si naložila obrovský talíř s pěti knedlíky a omáčkou po okraj, dejte přednost více chodům, ale v malých porcích! Pár lžiček polévky, salátu a poloviční porce hlavního jídla vám bude bohatě stačit.


- Před nebo po jídle se pokud možno projděte. Při pomalém tempu lehce vytrávíte.


Kromě jídelníčku nezapomínejte na pohyb! Nemusíte hned začít dřít v posilovně. Bohatě postačí hodinová procházka svižným krokem každý den. Nebo si zamilujte plavání! Kupte si permanentku do bazénu! Ještě několik týdnů budete moct využít i venkovní bazény. Pohyb ve vodě udržuje vaše tělo pružné a vitální, a to bez namáhání kloubů!

 

ČTĚTE TAKÉ:

Paní Vlaďka díky krabičkám zhubla 11 kilo! A udržuje se vlastní dietou!
5 potravin, které vás zbaví bříška
Sexy zadeček podle plánu hollywoodských krásek

 

Jak držet středomořskou dietu

 

Co se potravin týče, hlavní roli hraje samozřejmě zelenina. Pozor středomořská dieta nerovná se středomořská kuchyně, která kromě zdravých nízkokalorických potravin obsahuje i ty nezdravé. Především na tučné sýry, cukrovinky, smetanové zmrzliny a časté pojídání masa byste měli zapomenout! Ze středomořského jídelníčku si vezměte jen to dobré.

 

 

- Zelenina ke každému jídlu. Zvykněte si ke každému jídlu sníst alespoň půl hrnku čerstvé zeleniny. Okurky, listové saláty, rajče, paprika a olivy tvoří vždy jednoduchý základ.


- Místo desertů a sladkostí si dejte sladké ovoce. Ideální jsou melouny, grepy a pomeranče – hodně šťavnaté plody vás osvěží, ale zároveň dodají zdravou dávku ovocných cukrů, a tím pádem i energii.


- Maso (kromě ryb) omezte jen na jednou týdně. Spadají se samozřejmě i uzeniny, které byste měli ze svého hubnoucího jídelníčku naprosto vyloučit.


- Pokud jste zvyklí jíst každý den k obědu maso, snad vám jako dietní náhražka pomůžou právě zmíněné mořské plody, které obsahují cenné mastné kyseliny a tuky.


- K zelenině, či masu volte dietní přílohy (celozrnné pečivo, těstoviny, kuskus, hnědou rýži).


- Mléčné výrobky výrazně omezte. Pokud si budete chtít pochutnat na sýru, volte kozí sýr, nebo typ lučiny. Tavené sýry, hermelíny, nivy a další tučné varianty nahraďte lehkými pomazánkami z bílého jogurtu (vajíček, tuňákem apod.)


- Saláty dochuťte jen olivovým olejem, čerstvými bylinkami a citrónem, nebo jablečným octem. Pro pestřejší chuť můžete použít i opražený dýňový, či piniová semínka. Na kupované zálivky zapomeňte!

 

 

Jak zhubnout s jídelníčkem plným zeleninových salátů? Hravě!


K snídani se hodí vše ze zmíněného výčtu: volte zeleninový vývar, vajíčka, celozrnné pečivo, bílý jogurt a zeleninovou oblohu. Je libo snídaně na sladko? Proč ne, jen místo rohlíku s marmeládou si připravte ovocnou bombu! Pokud vám sladkost ovoce nebude stačit, oslaďte medem.

 

Svačinky zkuste jednoduché kousky zeleniny, nebo ovoce, či šopský, těstovinový, nebo třeba kuskusový salát.

 

Oběd i večeře by měli být lehké. Ryba, dušená zelenina, luštěniny, saláty, rizoto, grilovaná zelenina na pánvi. Po sedmé hodině už nejezte a těšte se na snídani ;))

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře