Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Jakým sýrům se raději vyhnout a které si můžeme dopřát i při hubnoucím režimu?

Sýry – patří do dietního jídelníčku?

Svačina
zdroj: Thinkstockphotos Svačina
aktualizováno 07.07.2015, 00:29 | 07.07.2015, 00:29 | doma.cz/ina

Jakým sýrům se raději vyhnout a které si můžeme dopřát i při hubnoucím režimu?

Chcete shodit, ale zároveň ctíte pravidlo zdravého a vyváženého jídelníčku, ve kterém své místo mají i sýry, jen ne všechny! Během diety byste měla eliminovat sladkosti a tučné lahůdky, mezi než patří i určité druhy sýru. Jaké sýry můžete koupit, aniž byste se musela cítit provinile a čemu se naopak velkým obloukem vyhnout?

 

Sýry dodávají našemu organismu potřebný vápník a jsou velkým zdrojem živočišných bílkovin. Pozor si dejte na tavené a tučné sýry – které to jsou?

 

"Taveňáky" jsou out!

 

Tavené sýry jsou nezdravé nejen během diety , ale v jakémkoliv jídelníčku byste jejich příjem měla radikálně omezit. Doby, kdy děti vyfasovaly na táborový výlet trojúhelníček taveného sýru a kolečko salámu, jsou naštěstí pryč.

  

ČTĚTE TAKÉ:

Sexy zadeček bez posilovny? Máme podrobný návod!

Kuchařová usilovně hubne. Zkuste její recept!

 

Dnes už se ví, že oblíbený  "taveňák“ je velice tučný, navíc obsahuje velký podíl solí, které znesnadňují trávení vápníku. O salámech a dalších uzeninách nemluvě. Ty se samozřejmě do zdravého, natož dietního menu rozhodně nehodí. To si raději dopřejte jednou týdně tavený sýr než uzeniny.

 
Stačí nám padesát gramů denně

 

Z padesáti gramů eidamu, či ementálu získáte 80 procent doporučené denní dávky vápníku, který je důležitý pro správný chod celého organismu. Nejbohatším na vápník je parmazán, ale kvůli tuku s ním musíte šetřit!

 

To jsou určitě dobré zprávy pro dietáře. Jediným úskalím je nepřekročit doporučenou hranici.

 


Čerstvé lehké sýry

 

Sýry vás zasytí. Jejich energetická hodnota je vysoká, takže stačí málo, ochutí vaše těstoviny či chlebíčky. Sýry typu cottage, žervé, lučina light, olomoucké tvarůžky, ale i light hermelín, mají nízký obsah tuku, ale dodají vám energii! Z termizovaných sýrů si s klidem pochutnejte na mozzarella light.


Vyhněte se tučným sýrům

 

Mezi klasické outsidery a nepřítele diet musíme uvést hermelíny všech příchutí a další plísňové sýry (niva, rokfor) i čtyřiceti pěti procentní emetál, mascarpone, čedar nebo goudu. Patří sem ale i sýry hojně využívané českou a slovenskou kuchyní jako brynza a lučina.

 

Jak a kde využít užitečných sýrů?

 

Tvrdé sýry můžete nastrouhat do salátu, či pomazánky - samozřejmě z nízkotučného jogurtu - a třeba vařeného vajíčka bez tučného žloutku!

 

Těstoviny se zeleninou zkuste zvláčnit přimícháním žervé nebo cottage – ještě na pánvi ho přidáte k zelenině s trochou vody.

 

Šopský salát s balkánským sýrem je také schůdnou variantou. Zapojte i ostatní mléčné výrobky – především neslazený nízkotučný jogurt, ze kterého můžete dělat zálivky i pomazánky, či si ho dát jako svačinku třeba s čerstvým banánem.

 

Kvůli dietě se tedy nemusíte stranit všech sýrů. Tvoří důležitou složku v naší potravě a bude stačit, když si odpustíte ty tučné záškodníky vaší postavy.

19 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

plavky 12:18 23.03.2011
Přichází letní období, čas, kdy řada z Vás po zimě si chce zlepšit postavu do plavek. Chceme Vám s tímto pomoci. Sestavíme Vám program na regulaci váhy dle vašich potřeb. Dále budete mít podporu vyškoleného poradce, který Vás povede po celou dobu hubnutí, ale i potom, což je klíčové proto, aby už jste váhu nenabrali zpět a udrželi jste si krásnou postavu napořád. Kontakt na www.tukydolu.cz