Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Trápí vás partie, z nichž ne a ne shodit tukovou vrstvu? Tělo vám tím dává signál, abyste změnili životní styl. Poradíme, jak se tuků zbavit!

Tuk na krku, obličeji, lýtkách či na rukou: Zbavte se ho!

Hubnutí - 2
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí - 2
aktualizováno 13.02.2017, 00:05 | 13.02.2017, 00:05 | doma.cz/ina

Trápí vás partie, z nichž ne a ne shodit tukovou vrstvu? Tělo vám tím dává signál, abyste změnili životní styl. Poradíme, jak se tuků zbavit!

Možná to není velký zadek či bříško, které vás trápí. Tuk se může ukládat na partiích jako například kolena, stehna, pas, líce na obličeji či na rukou. A právě tyto partie se velmi těžko "hubnout".

 

Odborníci tvrdí, že tyto problémy vám mohou prozradit hodně o vašem životním stylu a zdravotním stavu. Trenér celebrit a autor knihy o dietě (Clean & Lean Diet) James Duigan tvrdí, že za ukládání tuku na netradičních místech může nesprávná strava, hormonální výkyvy, stres a toxiny ve vašem těle. "Zbavíte se jich jen tehdy, když porozumíte, co vám vaše tělo chce říct," tvrdí.

 

Pokud vyzkoušíte naše rady, existuje šance, že se tuku na nežádoucích partiích zbavíte. Poradíme vám, co zabírá!

 

Tuk na břiše

 

Problém: Vaše bříško vypadá nafouklé většinou stále a téměř nikdy není ploché, ani když vyzkoušíte dietu a cvičení. Když přiberete, tuk se začne ukládat okamžitě právě na bříšku.

 

Příčina: Jste příliš vystresovaní

 

"Tuk na břiše je přímo spojen s hladinou stresu", tvrdí výživová poradkyně Vicki Edgson. Stresový hormon kortizol je u vás vyšší a to je signál pro tělo, že si má ukládat tuk v této partii. Dokonce i štíhlé ženy mívají problém s tukem na bříšku. Znamená to, že jsou často dokonce snad i neustále ve stresu. Tento viscerální tuk je jedním z nejškodlivějších tuků z hlediska zdraví.

 

 

Jak se ho zbavit

 

Dobrá zpráva je, že se nemusíte držet žádnou drastickou dietu ani příliš cvičit, abyste se tuku na břiše zbavili. Naopak kardiovaskulární cvičení jako například běh, vám může uškodit, protože také si jím zvedáte hladinu kortizolu v krvi. Proto vyzkoušejte raději jógu a pilates. To jsou cvičení vhodné pro vás.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Hanka (38): Dokonale ploché bříško díky 3 cvikům!

Martina (38): Začala vařit jinak a 35 kilo je dole

Najděte ideální snídani přesně pro vás! 5 pravidel

 

Vyhněte se cukru a obilninám, což znamená, že nejezte sladkosti, chléb a těstoviny. Ty jsou výbornou živnou půdou pro bakterie, které mohou za ukládání tuku na břiše. Naopak pomoci vám může, pokud do stravy zařadíte více citrusů. Vyhýbat byste se měli alkoholu, kávě, příliš slaným pokrmem a rychlému občerstvení, které také stresují váš organismus. Jezte kuřecí maso, ryby, zelenou zeleninu, sladké brambory, olivy a avokádo.


Tuk na lýtkách

 

Problém: Nemůžete dopnout zip na kozačkách? Máte problémy se spánkem a často cítíte, že vaše dolní končetiny jsou těžké.

 

Příčina: Jste unaveni

 

"Důvodem ukládání tuku na lýtkách může být nedostatek odpočinku a nekvalitní spánek během noci," říká James Duigan.

 

Jak se ho zbavit

 

Neexistuje univerzální počet hodin spánku, který vám zaručí to, že se vzbudíte odpočatí. Obyčejně se však doporučuje spát alespoň sedm až devět hodin denně.

 

"Kvalitu spánku můžete zlepšit tak, že se vyhnete konzumaci karbohydrátů a cukrů tři hodiny před tím, než si lehnete. Ty totiž zatěžují váš organismus," tvrdí James.

 

"Kofein v čaji či kávě ale i čokoláda vám mohou narušit spánek. Pití velkého množství tekutin před spaním, i kdybyste si dali jen vodu, může váš organismus také zatížit a vy tak budete mít nekvalitní odpočinek.V noci budete muset vstát a jít na toaletu. Proto těsně před spaním už určitě nepijte," radí.

 

Večer nejezte ryby, hovězí, vajíčka či jogurt, protože i příliš mnoho vitamínu B vám může narušit spánek. Stejně škodlivé je i modré záření z mobilů, televize, iPadů, i-Phone či notebooků. Raději si večer přečtěte dobrou knihu.

 

"Podprsenkový" tuk

 

Problém: Tuk se vám ukládá v okolí podprsenky, tedy na zádech a v oblasti kolem podpaží.

 

Příčina: Vaše tělo nedokáže zpracovat sacharidy

 

Pokud tělo nedokáže efektivně zpracovat sacharidy, tak se tuk začne ukládat ženám právě v této oblasti.

 

Jak se ho zbavit

 

Vyhýbejte se obilovinám a rafinovaným sacharidům jako rýže a těstoviny. Nahraďte je postupně hnědou rýží, pohankou či bulgurem. Nevyhýbejte se však zelenině, která je bohatá na vlákninu a je v ní jen málo sacharidů. Z cvičení vyzkoušejte výbušné a dynamické cvičení jako například kruhový trénink či hodinu spinningu.

 


Tuk na rukou a prsou

 

Problém: Kůže na vrchní vnitřní straně rukou při podpaží je ochablá a nepěkná. Tuk se vám může ukládat i ve svrchních částech poprsí, což je nehezké zejména když si oblečete top či šaty bez ramínek.


Příčina: Toxiny ve vašem těle

"Váš organismus je plný toxinů, které získal ze stravy či vnějšího prostředí. Pití z plastových lahví, ohřívání jídla v plastových miskách, to vše podle nejnovějších výzkumů zatěžuje vaše tělo toxiny," říká Jason CAMM.

 

Jak se ho zbavit

 

Zaměřte se na stravu a cvičení, které slouží k detoxikaci organismu. Vyzkoušet můžete i cvik na triceps – zapažte, přidržujte se židle, sedněte si a rukama se pohybujte nahoru a dolů.

 

Výborná je i Bikram jóga, která se cvičí při pokojové teplotě 40 stupňů Celsia. Masáž a peeling pokožky je výborný na její prokrvení, což vám také může pomoci zbavit se toxinů a tuku.

 

Tuk na bocích v nižší části zad

 

Problém: Jste štíhlá, ale váš pás není zrovna úzký. Když si oblečete džíny, "špeky" v této oblasti vám vylézají z kalhot.


Příčina: Příliš mnoho cukru

 

James Duigan tvrdí, že právě nadbytek cukru a neschopnost vašeho těla se s ním vypořádat, vede k ukládání tuku v této oblasti. Doporučuje snížit příjem cukru až o polovinu.

 

Jak se ho zbavit

 

Tento typ tuku také může kromě cukru způsobovat i stres. Proto si naordinujte každý den o 15 minut relaxu navíc. Do boje zapojte antioxidanty, které najdete v malinách, zda v barevné zelenině a ovoci, v zeleném nebo bílém čaji. Ten pomůže stabilizovat hladinu cukru ve vašem těle.

 

Dodejte tělu i zinek, obsahují ho například hovězí maso a dýňová semínka. Z cvičení vyzkoušejte Bikram jógu, která je výborná i proto, že se při ní dobře vypotíte.

 

Přečtěte si také na KRÁSNÁ.CZ:

Tajemství jojo efektu prozrazeno

Zaměřeno na problematické partie! Sestava, která funguje

 

Tuk na lících a na krku

 

Problém: Máte velmi kulaté, buclaté tváře? Když přiberete, jako první to prozradí vaše líce? Tuk se vám začíná hromadit i na krku.

 

Příčina: Příliš mnoho alkoholu

 

"Lidé, kteří pijí pravidelně alkohol, mívají tučnou tvář a krk. Tělo zadržuje více vody, pleť je však dehydrovaná, "říká James.


Jak se ho zbavit

 

Vyhýbejte se alkoholu. Bez alkoholu byste měli být minimálně čtyři dny v týdnu. Vyzkoušejte i masáž obličeje, která pomůže svalstvu se zregenerovat.


Tučná stehna

 

Problém: Vrchní část těla je štíhlá. Máte ploché bříško, úzký pás a velké stehna?

 

Příčina: Vaši rodiče

 

"Jde o výsostně genetickou záležitost. Tento problém se dá odstranit úpravou stravy, "říká James Duigan. Výhodou je, že tento typ ukládání tuku na postavě je pro zdraví nejméně nebezpečným. Čím dále od srdce a dalších orgánů, tím lépe.

 

Jak se ho zbavit

 

Vyhýbejte se všem produktům, které obsahují sóju. "To znamená, žádné sójové mléko, sýr, jogurt, chléb či hotová jídla, které mohou obsahovat sóju. Čtěte proto důsledně složení všech potravin, které konzumujete, "radí Jason CAMM.

 

Z cviků vám pomohou zejména dřepy a výpady, jsou určeny právě na zpevnění těchto partií a zároveň se u nich zapotíte a spálíte kalorie.
 

4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

janne85 22:21 02.04.2013
co to je za blbost?????
janík 20:24 30.03.2013
To zase někdo perlí. A co si text po sobě přečíst, chudáci češtináři.
anonym 10:52 16.02.2013
skoro to vypadá, že nemůžete jíst nic, protože se pokaždé máte vyvarovat něčeho jiného:(