Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

S ovocem odoláte zimním nemocem, ale navíc prospějete své linii.

Tajná zbraň proti zimním kilům. Nezapomínejte na ovoce

aktualizováno 30.11.2010, 00:08 | 30.11.2010, 00:00 | doma.cz / kor

S ovocem odoláte zimním nemocem, ale navíc prospějete své linii.

Nejenže nás ovoce zásobí vitaminy, ale ještě nám také pomůže od přebytečných kileček. Ovoce by mělo patřit do našeho jídelníčku každý den, přitom odborníci doporučují tuto dávku rozdělit až do pěti porcí.

Pokud si totiž denní dávku rozložíte, zaručíte tělu postupný příjem vitaminů. V opačném případě vám naopak hrozí nafouklé břicho nebo dokonce plynatost. 

Jestli si na ovoce příliš nepotrpíte, přidávejte ho do jídelníčku postupně. Začněte těmi známými a vyzkoušenými druhy, postupně pak přidávejte nové.

ČTĚTE TAKÉ:
Tipy, jak nepřibírat v zaměstnání
Průvodce nakupováním pro štíhlou linii: pečivo
S vodou se hubne snáz. SEDM TIPŮ, jak pít více

Kromě vitaminů najdete v ovoci i vlákninu, minerály, stopové prvky a enzymy. Obsahuje i hodně vody, takže vašemu tělu pomůže zvýšit příjem tekutin.

Ovšem pozor! Pokud budete dlouhodobě jíst jen ovoce, mohou se vám ovocné cukry proměňovat na tuky. Proto jezte ovoce v určitých intervalech a rozhodně jej kombinujte s jinou, neovocnou stravou. Pokud nemůžete sehnat své oblíbené ovoce čerstvé, sáhněte po mraženém. Naopak, sušené ovoce a kompoty nejsou při dietě nejvhodnější kvůli vysokému obsahu cukru. Ovoce patří do vašeho jídelníčku především dopoledne, právě kvůli vysokému obsahu sacharidů, které jednotlivé druhy obsahují.



Určitě vyzkoušejte!


Ananas - častá konzumace čerstvého ananasu má příznivé účinky pro celý organismus. Je to dobrý zdroj vitaminu C a vlákniny, proto je vhodný i při dietě. Má vysoký obsah enzymů, zejména bromelinu. Tyto enzymy pomáhají při uzdravování, zmírňují různé záněty a zlepšuje trávení. Částečně také urychluje spalování tuků a zabraňuje tvorbě tukové tkáně. Při nákupu ananasu si vyberte ovoce, které je je těžké, má zelené listy a voní.

Banány
- díky jemné struktuře a dobrému látkové složení patří banány mezi lehce stravitelné potraviny a využívají se proto mimo jiné v kojenecké výživě a při vředových onemocněních. Díky obsahu tryptofanu jsou vynikajícím antidepresivem, který pozitivně ovlivňuje náladu. Při dietě však jejich množství omezte, protože obsahují značné množství kalorií ..

Ovšem když jsme přepracovaní a nestíháme, není na vyváženou stravu často kdy. Sáhneme po čemkoli, co je po ruce, lhostejno, jestli je to čokoláda nebo tyčinky. Tímto způsobem na sebe nadváha nebo i obezita nedají dlouho čekat. Rada zní: kus banánu s vysokým podílem uhlohydrátů, který sníte každé dvě hodiny, pomůže udržet hladinu cukru v těle v normě a nadbytečná kila nemusejí přibývat.

 

Ovoce (100 g)
Energie (kJ)
Tuky (g)
Bílkoviny (g)
Sacharidy (g)
ananas 176 0,2 0,4 10,1
banán 398 0,3 0,3 23
grapefruit 172 03 0,5 9,6
pomelo 174 0,38 0,6 9,3

ořechy lískové

(vlašské)

2759
(2596)

62,6

(59,1)

12,9

(18)

10,5

(14,6)

papája 590 0,1 0,5 9



Grapefruity
- jeden růžový grapefruit pokryje denní dávku vitaminu C. Navíc obsahuje betakaroten, který se v organismu přeměňuje na vitamin A, který napomáhá zachovat si mládí a chrání nás pro infekcemi.

Grepy se hodí při odtučňovacích dietách. Už po konzumaci jednoho grapefruitu se budete cítit sytá a přitom přijmete minimální množství kalorií. Nahořklá chuť ovoce navíc potlačuje chuť na sladké.

Pomelo
- je kříženec grepu a citrusů a tak taky chutná. Obsahuje hlavně vitamín C a železo. Pomelo se konzumuje syrové a bez slupky. Můžete jej přidat do ovocných salátu i do marmelád pro zpestření chuti. V podstatě má stejné použití jako ostatní citrusové plody. Ze zdravotního hlediska je vhodný především v boji proti vysokému cholesterolu a srdečním nemocem.

Ořechy
- ať už si vyberete jakýkoliv druh, určitě neprohloupíte. samozřejmě, pokud si ho budete dopřávat v přírodní formě. Ani dosolovaný, ani pražený, ani obalovaný v cukru.

Ořechy zásobují náš organismus nenasycenými mastnými kyselinami a vlákninou. Jsou vhodným doplňkem ovocno-zeleninové diety, protože na rozdíl od nich obsahují velké množství rostlinného tuku a bílkovin. Ty velmi bezproblémově přechází do lidského organismu, protože jsou blíže bílkovinám člověka než bílkoviny masa. Výživné jsou také lískové oříšky, jedlé kaštany a kokosové ořechy.

Papája
- toto ovoce má tvar hrušky zelenožluté barvy, s tenounkou slupkou. Má lososově růžovou až oranžově žlutou barvu dřeně. Ta je měkká, šťavnatá a nádherně voní po čerstvých meruňkách. Jadérka uvnitř nejsou jedlá! Jíme samotnou oranžovou dřeň. Chceme-li zvýraznit její chuť, pokapeme ji citronem. Papája je vynikající do ovocných salátů a podporuje látkovou výměnu.

2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

hubnutí 08:31 30.11.2010
Všechno se točí kolem stravovacích návyků, pokud je nezměníte, tak nezhubnete. Jestli jste opravdu odhodlaní zhubnout, tak my Vám rádi pomůžeme. Osobní poradce po celou dobu hubnutí bude s Vámi. Kontaktujte nás nezávazně na www.tukydolu.cz
ovoce 07:02 30.11.2010
Ovoce určitě dobré, zelenina lepší. U ovoce je třeba dát pozor na energetickou náročnost, pokud si někdo počítá kalorie, dva nebo tři banány za den jsou jak jedna lehká večeře, takže člověk si při každém banánu říká jak dělá tělu dobře, samé vitamíny, ale pokud sedíte celý den u počítače tak začnete přibírat i tláskáním banánů a ovoce vůbec. www.idealni-dieta.cz