Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Vláknina pročistí vaše tělo a zasytí vás na delší dobu. Nebudete mít brzy hlad a sníte toho méně.

Pondělí 20. října | svátek má Vendelín

Zhubněte 3 kila za 3 týdny - s vlákninou

aktualizováno 13.01.2011, 00:12 | 13.01.2011, 00:00 | doma.cz / kor

Vláknina pročistí vaše tělo a zasytí vás na delší dobu. Nebudete mít brzy hlad a sníte toho méně.

Všude slýcháte, že ji máte do své stravy zařadit ve větším množství. Na obalech baleného pečiva, jogurtech a dokonce i čokoládových tyčinkách se začalo objevovat slůvko „vláknina“. Výrobci se o tento zdravý trend přetahují – co z toho budete mít vy?

Dráždivé cizokrajné pokrmy, perlivé vody, rychlé občerstvení či konzumace jídla ve stresu dělají v našem organismu větší "neplechu“, než jsme si ochotni připustit. Otruby, ořechy či hrách pak nepatří k běžně konzumovaným dobrotám – proto je vlákniny v těle nedostatek.

ČTĚTE TAKÉ:
Hubněte s kapustou. RECEPTY
Dieta, při které rozhodně hladovět nesmíte
Ani v práci nemusíte zahálet, protáhněte si tělo

Jenomže většina výrobků, které se honosí přídavkem vlákniny, ji obsahuje ve zcela zanedbatelném množství. Například ranní konzumace "toho lepšího“ jogurtu s vlákninou pokryje vaši denní potřebu zhruba z 5 procent, varuje server zijemenaplno.cz. Je třeba se na přísun vlákniny do těla skutečně zaměřit.

Vláknina na sebe váže vodu, kterou je potřeba do organismu znovu dostat. Při jejím užívání vždy pijte více vody a neslazených čajů, než jste zvyklí. Ideálně alespoň 3 litry tekutin denně. Nepřijímejte vlákninu jen z jednoho potravinového zdroje – například z otrub. Ty, podobně jako neloupaná rýže, mohou bránit vstřebávání minerálních látek, vápníku a železa.

Denní příjem vlákniny by neměl překročit cca 30 g u dospělých, u dětí je ideální příjem stanoven pravidlem: věk dítěte+ 5 gramů. Předávkování vlákninou vede k nadýmání, zažívacím obtížím a k nedostatku minerálů.

 

S čím prokazatelně pomáhá

1. s přebytečnými kily. Naplňuje žaludek, který je delší dobu sytý. Zároveň snižuje chuť k brzkému dalšímu jídlu a zásadně usnadňuje vyprazdňování. Vláknina je součástí redukčních diet, pokud jste se jí až do teď vyhýbali, můžete jednorázově přijít i o 3 kg za 3 týdny

2. chrání před cukrovkou (zpomaluje vstřebávání glukózy), chorobami věnčitých tepen, snižuje hladinu cholesterolu v krvi (jelikož váže cholesterol ve žluči a vylučuje se společně s vlákninou z těla), je prevencí žlučových kamenů i infarktu a mrtvice

3. s hemoroidy, s prevencí rakoviny tlustého střeva

4. s peristaltikou střev. Již po několika dnech užívání znatelně redukuje průjmy či zácpu, umožňuje "chodit“ pravidelně. Rozpustná vláknina na sebe totiž váže přebytečnou vodu, tím stolici změkčí a zvětší její objem.



Rozpustná vláknina reguluje tuky a sacharidy, nerozpustná bojuje se zácpou

Je potřeba konzumovat vlákninu rozpustnou i nerozpustnou. Rozpustná (či vstřebatelná) vláknina reguluje vstřebávání tuků i sacharidů, váže vodu a ředí toxické látky v tlustém střevě. Nerozpustná (nestravitelná) sytí žaludek a čistí střeva.

Jak začít s vlákninou v praxi?

- alespoň každý druhý bílý rohlík či chléb nahraďte celozrnným (ne pouze vícezrnným!)
- zakupte celozrnnou rýži a celozrnné těstoviny
- ovoce i zeleninu konzumujte častěji a hlavně i se slupkami, a to včetně ovocných kompotů (výborně fungují švestkové)
- do ranního jogurtu si přihoďte hrstku vloček – celý balík stojí pár korun
- pro večerní mlsání u televize si nakupte ořechy, sušené ovoce (hlavně fíky), semínka a klíčky
- hrášek, kukuřici, fazole či čočku zařaďte jako běžné přílohy k masům, vařte z nich polévky
- k rychlým směsím na pánvi přihoďte hrstku lněných semínek, vedle vysokého obsahu vlákniny jsou nejbohatším rostlinným zdrojem mastných kyselin typu omega-3 (zakoupíte je ve zdravé výživě)
- čokoládky nahraďte müslli tyčinkami, podle složení vybírejte ty s vysokým obsahem vlákniny

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

hubnutí 11:21 13.01.2011
Chcete být sexy? Pomůžeme Vám, máme skvělé výsledky v hubnutí, tak i s tvarováním postavy. Poradenství nejen po celou dobu spolupráce, ale i potom. Kontakt najdete na www.tukydolu.cz
vláknina 07:19 13.01.2011
Vláknina je určitě důležitá, prospěšná, při hubnutí nepostradatelná, ale pozor hubnout pouze na základě vlákniny, tedy ošizení, podvedení našeho organismu aby neměl hlad není cesta k trvalému snížení váhy, ale cesta k jo-jo efektu! K vláknině je třeba přidat pitný režim, jinak si zaděláte na problém zácpa a hlavně je třeba pracovat na aktivním spalovači a to je svalová hmota. Toto lze dosáhnout pravidelným cvičením nebo nahrazením snídaně a večeře nutričním nápojem obsahujícím rostlinné bílkoviny (proteiny) protože vytvoření beztukové svalové hmoty je jediný způsob jak se vyhnout následného jo-jo efektu. Protože jakmile přestaneme tělo šidit vlákninou (a to přestaneme dříve nebo později) a nebudeme mít tuto aktivní svalovou hmotu nemáme nic co by zpracovalo dodanou energii a váha jde okamžite strmě nahoru. www.nadvaha-obezita.cz