Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Máte po svátcích problém dostat se do kalhot? Přinášíme vám jídelníček, který vám s hubnutím určitě pomůže.

ZPÁTKY DO FORMY: Týdenní jídelníček pro lepší postavu

aktualizováno 04.01.2011, 12:40 | 04.01.2011, 00:00 | doma.cz / kor

Máte po svátcích problém dostat se do kalhot? Přinášíme vám jídelníček, který vám s hubnutím určitě pomůže.

V mnoha českých domácnostech Vánoce, spíš než svátky klidu, připomínají svátky jídla. A pokud jsme všechny ty dobroty snědli, přijali jsme během zhruba deseti dní obrovské množství energie, která se uložila do nechtěných tukových polštářků.

Ale ať už jste přes Vánoce nabrali 3, 5 nebo 10 kilo, nenechte se zlákat reklamními triky, které vám zaručují snadné hubnutí jen díky skvělému prášku nebo hubnoucímu nápoji. Takové léky neexistují. Abyste zase zhubli, musíte prostě snížit příjem energie (méně tučného jídla a sladkostí) a zvýšit výdej energie (zařadit do svého denního programu pohyb).

ČTĚTE TAKÉ:
ZPÁTKY DO FORMY: zničte rychle následky vánočního přejídání
ZUMBA S MÍŠOU: tanec a posilování stehen a zadečku
Novoroční předsevzetí pro štíhlou linii: Budu snídat

Myslete však na to, že ideálním tempem pro hubnutí je shodit zhruba dvě kila za měsíc. Více už není dobré, protože hrozí jo-jo efekt.

Jídelníček pro štíhlou postavu

Možná však po Vánocích vážíte téměř stejně, přesto vás kalhoty nějak tlačí v pase. Pro zhubnutí jen několika málo kilo vám přinášíme jídelníček, který vám zároveň pomůže upravit zažívání.

Pro každý denní chod si z uvedeného seznamu vyberte libovolné jídlo. Jakákoli kombinace jídel vám zaručí, že váš denní příjem energie bude v rozmezí doporučeného denního příjmu a nepřekročí hodnotu 5 500 kJ, která je pro úpravu váhy ideální. Doporučená porce pečiva je 50 – 60 gramů.

Nezapomínejte jíst pětkrát denně a dostatečně pít neslazené nápoje, zejména obyčejnou vodu.

Snídaně – energetická hodnota 900 – 1100 kJ

1. Grahamový chléb s lučinou a rajčaty
2. Žitný chléb s drůbeží šunkou a paprikou
3. Celozrnný chléb s tvarůžky, ředkvičky
4. Sýr cottage s okurkou, koprem a tmavým chlebem
5. Korn-bagetka s tvarovou pomazánkou s pažitkou
6. Celozrnný rožek s rostlinným máslem a avokádem
7. Vajíčko naměkko s celozrnnou žemlí a paprikou

Dopolední svačina – energetická hodnota 300 – 500 kJ
1. Drůbeží šunka s okurkou a ředkvičkou
2. Tvaroh s jablkem
3. Bílý jogurt s jahodami
4. Jeden kus ovoce (jablko / pomeranč / grep / nektarinka / broskev)
5. 50 gramů tvrdého sýra do 30 % t.v.s.
6. Acidofilní mléko
7. Sýr cottage s ředkvičkami

Oběd – energetická hodnota 1500 - 1800 kJ
1. Dušené kuřecí maso s houbami a dušeným čínským zelím
2. Masový vývar s kořenovou zeleninou, vařené kuřecí maso s dušenou zeleninou
3. Špagety s dušenými žampióny a cuketou
4. Zeleninová krémová polévka, grilovaná vepřová panenka s neloupanou rýží
5. Krůtí medailonky s dušenými fazolovými lusky, bazalkou a česnekem
6. Květákovo-brokolicová polévka, rybí rolky s čerstvým zeleninovým salátem
7. Bramborová polévka s celerem, dušené telecí maso s kedlubnem

Odpolední svačina – energetická hodnota 700 - 1000 kJ
1. Ananas s mrkví
2. Kuřecí debrecínka se žlutou paprikou
3. Chléb s vajíčkovou pomazánkou
4. Celozrnné pečivo s ricottou
5. Tmavý chléb s tuňákem a mladou cibulkou
6. Zavináč s vícezrnným chlebem
7. Šopský salát s přírodním sýrem

Večeře – energetická hodnota 900 - 1100 kJ
1. Zeleninový salát s mozarellou
2. Fazolové lečo s vejcem
3. Zapékaný ovčí sýr s rajčaty a bazalkou
4. Krabí salát s bílým jogurtem, pórkem a čerstvou zeleninou
5. Rucolový salát se sušenými rajčaty a vařeným hovězím masem
6. Omeleta se špenátem, rajčaty a strouhaným sýrem
7. Salát z červeného zelí s vejcem, mrkví, pórkem a pochoutkovou smetanou

Jídelníček pro vás připravil brněnský Institut redukce a prevence nadváhy kompliment, který pomáhá klientům hubnout na základě změny jídelníčku a cvičení.

Ve středu vám v seriálu ZPÁTKY DO FORMY přineseme tři způsoby, jak zhubnout.
 

4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

dr 21:02 11.01.2011
Na střední škole jsem studovala obor dietologie a musím říct, že s tímhle jídelníčkem bych u maturity neuspěla. Pokud jste už štíhlá, tak tohle vám může akorát pomoct udržet si linii, ale rozhodně ne zhubnout pár kil... Hýbejte se na čerstvým vzduchu,zacvičte si a jezte zdravě co hrdlo ráčí a jeden týden po třech měsících si udělejte nějakou tu dietku a kila navíc vám nepřibudou, naopak s řádným cvičením půjdou dolů...
hubněte zdravě 15:56 04.01.2011
Jestli jste opravdu odhodlaní zhubnout, tak my Vám rádi pomůžeme a dovedeme Vás až k Vašemu cíly. Budeme Vaší oporou ve Vašem hubnutí až do okamžiku kdy dosáhnete svůj sen. Kontaktujte nás na www.tukydolu.cz
Hanka-pomohl mi spalovač 13:56 04.01.2011
Když sem mluvila s někým, kdo nasadil drastické diety(viz. pití zeleninové šťávy), tak téměř vždy po několika týdnech celá dieta přišla v niveč, protože to člověka úplně vyčerpávalo. Já jsem poměrně rychle 12 kg zhubla jen díky sestavenému jídelníčku, který obsahoval velké množství bílkovin, cvičení 3x týdně a spalovači tuků, který mi jako jediný velmi dobře zabral a dodal energii i ke cvičení a bez jojo efektu. Pokud taky cvičíte a jde to dolů velmi pomalu, tak ráda poradím: Hanka912@seznam.cz Závidím těm málo ženám, které dokážou rychle hubnout i bez nějaké fyzické aktivity.
Ivana Klosová 11:39 04.01.2011
A kdo chce zhubnout přirozeně, zdravě a natrvalo, ať neutrácí zbytečně za doplňky stravy a změní raději životní styl. Institut kompliment v Brně doporučuji, sama jsem tam hubla před rokem a váhu si stále držím, nijak zvlášť se omezovat nemusím, stačí se jen naučit jíst trochu jinak, a přesto chutně a dosyta
kalorie 07:00 04.01.2011
Jídelníček je dobrá věc, problém je v každodením dodržení a ve vytrvalosti. Pokud máte s tímto problém, existuje i jiná snazší cesta. Nemusíte se nijak omezovat, pouze snídani a večeři nahratíte proteinovým nápojem, dopolední a odpolední svačinka + oběd zůstávájí. Protein neboli rostlinné bílkoviny jednak zasytí a jednak protein pomáhá vytvářet čistou beztukovou svalovou hmotu a to je to oč tu běží, protože svalová hmota je nástroj který aktivně spaluje uložené tuky, nic jiného nám uložené tuky nevezme. Čtěte více o ideální dietě na www.idealni-dieta.cz