Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Dali jste si na Nový rok předsevzetí, že se zbavíte několika kilogramů? Pak byste, kromě cvičení, měli určitě upravit i váš jídelníček. Na jaké potraviny bychom si měli dát pozor a které naopak zařadit?

Zvládněte dietní novoroční předsevzetí: Odbornice radí

Pití - 1
zdroj: Thinkstockphotos Pití - 1
aktualizováno 07.01.2014, 00:00 | 07.01.2014, 00:00 | doma.cz/ina

Dali jste si na Nový rok předsevzetí, že se zbavíte několika kilogramů? Pak byste, kromě cvičení, měli určitě upravit i váš jídelníček. Na jaké potraviny bychom si měli dát pozor a které naopak zařadit?

Zdravé hubnutí stojí na několika hlavních pilířích – pravidelná strava 4–5krát denně, snížení přijaté energie v jídle i nápojích a zvýšení pohybové aktivity. Kdo chce snížit svou váhu a u té vydržet, měl své stravovací zvyky i tělesnou aktivitu měnit pozvolně. Jedině tak to totiž neskončí krátkodobým pokusem, ale celoživotním přístupem.

 

"Dospělí by měli zdravě hubnout pomalu, zdravý úbytek týdne je 0,5–1 kg," radí nutriční terapeutka Hana Knížková, která byla hostem Snídaně s Novou.

 


Základní chybou novoročního předsevzetí je volba nereálného cíle, který nedokážeme splnit! Mezi často problémová předsevzetí patří např. tyto:


„Budu jíst jen poloviční porce!“ Někdy, chceme-li jídelníček ozdravit, odlehčit či redukovat, nemusíme velikost porcí vůbec měnit. Stačí, když se nebudeme přejídat a budeme jíst pravidelně. Pak nás totiž uspokojí přiměřená porce, která nám nebude stačit, pokud budeme jíst např. po 6ti hodinách místo po třech.


ČTĚTE TAKÉ:

Julie s dělenou stravou shodí 20 kilo tuku!

Osmihodinová dieta: Amerika po ní šílí!

Boj Hanky (38) o ploché bříško: Co jíst dietního před cvičením?!


„Žádné tuky v jídelníčku!“
Tuků jíme obecně více, než bychom měli. Chceme-li tedy jídelníček ozdravit či odlehčit, je na místě jejich omezení (nikoli vyloučení)! Tuky jsou jednou ze základních živin, které náš organizmus nezbytně potřebuje (např. jako nositele vitaminů rozpustných v tucích a stavební látkou některých hormonů).

 

Důraz bychom měli klást na výběr tuků. Upřednostňovat rostlinné tuky s obsahem nenasycených mastných kyselin včetně omega3 a omega6, které mají příznivý vliv na naše zdraví, např. na srdečně-cévní systém. Omezit bychom měli příjem tuků s převahou nasycených mastných kyselin, které zvyšují hladinu cholesterolu, urychlují stárnutí cévních stěn a rozvoj aterosklerózy.

 

Vyberte si z velké nabídky hubnoucích procedur i kurzů!


„Po 17. hodině nebudu jíst!“ Základem redukční diety, ale i stravy v rámci zásad správné životosprávy, je pestrá a vyvážená strava rozdělená do pravidelných cca 4-5 denních dávek. Množství porcí jídla je třeba přizpůsobit individuálně dennímu režimu každého. Poslední jídlo bychom si měli dát zhruba 3 - 4 hodiny před tím, než si jdeme lehnout. Ne pro každého je tak, dle jeho denního režimu (práce na směny apod.) vhodné přestat jíst v 16 hodin. Pravdou ale je, že ve večerních hodinách často nemáme tak velký výdej energie, a tomu je potřeba přizpůsobit i pokrmy.

 


„Ode dneška bude držet dietu celá rodina!“ Zapojit do snažení o hubnutí či ozdravění celou rodinu je dobrý nápad. Vzájemná motivace a podpora je k nezaplacení. Nikdy bychom se ale do zásadních „akcí“ typu „já mám předepsanou tuto konkrétní dietu, a vy ji budete držet se mnou“ neměli pouštět bez důkladné konzultace s odborníky. Každý člen rodiny totiž má své potřeby a je velice pravděpodobné, že jedna konkrétní dieta nebude vhodná pro všechny. Tím spíše, pokud jsou v rodině děti či členové, kteří mají nějaká onemocnění, která by se měla ve stravování zohlednit.
 

Jiné dietní recepty najdete na POKLIČKA.CZ:

Okoun na italský způsob

Petrželový krém s cuketou, rajčaty a krevetami

Krémová mrkvová polévka

 
18 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře