Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nastal čas plískanic, co děláte pro své zdraví?

15 tipů na posílení imunitního systému

Zdraví
zdroj: isifa.com Zdraví
aktualizováno 12.11.2016, 00:20 | 12.11.2016, 00:20 | doma.cz/kat

Nastal čas plískanic, co děláte pro své zdraví?

Co z uvedených tipů (ne)děláte?

 


Nestresujte se


Určitá míra stresu může být prospěšná, protože připraví vaše tělo na přicházející podněty. Ale pokud je stresu příliš nebo je dlouhodobý, vaše tělo se vyčerpává a i váš imunitní systém se oslabí. Udělejte si proto čas na odpočinek a odreagování.

 

Pravidelně se milujte


Sex zlepšuje náladu a prospívá i vašemu zdraví. Studie ukázaly, že lidé středního věku, kteří se milují častěji, jsou na tom zdravotně lépe než lidé s chudým milostným životem.

 

Zdraví
(Foto: isifa.com)

 

ČTĚTE TAKÉ:

Váš příběh: Prokletá anorexie! Vážila jsem 34 kg

By-pass žaludku si poradí s obezitou. Oslabí ale kosti

Dovolená mimo hlavní sezónu prospěje vašemu zdraví

 

 

Pořiďte si domácího mazlíčka


Pes vás donutí vyrazit na procházku, i pokud se vám nechce, jinak budete uklízet loužičky. Pravidelný pohyb vám sníží tlak i krevní cholesterol a tím se zlepší vaše zdraví. Navíc se ukazuje, že domácí zvířata zabraňují vzniku alergií u dětí.

 

Rozšiřte si okruh známých


Nedávná studie ukázala, že lidé se širokým okruhem známých žijí déle než lidé osamocení. Navštěvujte vzdělávací kurzy nebo se připojte ke skupině lidí se stejnými zájmy.

 

Myslete pozitivně


Optimistická nálada posiluje váš imunitní systém, proto se věnujte věcem, které vás baví a dělají vám radost.

 

Zdraví
(Foto: isifa.com)

 

 

Smějte se


Vědci sledovali, jaký vliv má sledování vtipných videí na imunitní systém, a přišli na to, že lidé, kteří se smějí od srdce a nahlas, mají imunitní systém výkonnější.

 

Jezte ovoce a zeleninu


Ty obsahují antioxidanty – látky, které chrání buňky lidského těla před poškozením kyslíkovými radikály. K získání různých typů antioxidantů jezte ovoce a zeleninu různých barev.

 

Užívejte vitamíny


Pokud cítíte, že ve vaší stravě něco chybí, dodávejte tělu vitamíny, nejlépe ve formě multivitamínů. Pro imunitní systém jsou důležité hlavně vitamíny A, C, D a E, selen, zinek a hořčík.


Vynechte prázdné kalorie


Cukrovinky, jídla z fastfoodů a sladké nápoje obsahují minimum vitamínů, vlákniny a dalších důležitých živin. Naopak obsahují velké množství chemických přísad, které mohou poškozovat vaše tělo.

 

Používejte bylinky a doplňky stravy


Pro váš imunitní systém jsou prospěšné například česnek, ženšen a probiotika.

 

Cvičte


Pravidelný pohyb je jedna z nejlepších metod, jak posílit svůj imunitní systém a zlepšit svůj celkový zdravotní stav.

 

Spěte


Pokud spíte málo, vaše tělo nemá dost času bojovat proti nežádoucím vlivům.

 

Omezte alkohol


Nadmíra alkoholu váš imunitní systém oslabí a vy budete častěji nemocní. Muži by měli vypít maximálně dvě piva nebo dvě sklenky vína denně, u žen je maximum jedno pivo nebo jedna sklenka vína.

 

Přestaňte kouřit


Kouření oslabuje váš imunitní systém. I pokud kouříte jen občas, váš imunitní systém vám to dá najevo.

 

Myjte si ruce


Hygiena je nejjednodušší obrana proti infekčním nemocem. K mytí rukou používejte mýdlo a ruce si myjte pod čistou tekoucí vodou alespoň 20 vteřin.

 
6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Kamila Čapková 08:11 23.03.2016
Dobrý den, já jsem nikdy neměla problémy s imunitou a s nemocema... Hodně jsem sportovala a nepřipouštěla si nejaké problémy...Potom jsem otěhotněla a začala mít nějaké problémy, celkově jsem dost zeslábla, těhotenství mi nabouralo imunitu a po porodu jsem prodělala zápal plic, a brala asi měsíc antibiotika.... Nakonec mi moje ginekoložka na kontrole po šestinedělí doporučila probiotika a ty mi pomohli jak s problémy s oslabenou imunitou tak jsem zahlala inemoce a hlavně jsem se mohla naplno starat o maličkou!
Magdaléna 19:09 03.12.2015
Můj osobní recept na posílení imunity - se začátkem podzimu piju čaj Lapacho, dopřávám si i ostrá jídla (na vyštípání bacilů :D) a mamka mi koupila Biopron - to jsou probiotika. Moc jsem jim nevěřila, ale v kombinaci s čajem, teplým oblečením a (pokud možno) vyhýbání se zalidněným místům (což ale v obchodě na nákupu či v MHD nejde) jsem letos zatím u bez rýmy :)
Andrea 14:41 04.11.2015
No Johano musím teda naprosto souhlasit s vašim názorem, je to fakt vtipný, nikam nechodit...a co se týká té mořské vody taky ji užíváme jako prevenci... a ještě Biopron což jsou probiotika a taky domácí zazvorový sirup. Při kombinaci těhle věcí si můžeme klidně jednou za čas zají i do zoo mezi zvířata a ne jen mezi prskající lidi... A tu echinaceu používá moje babička amoc si to chválí. Myslím že asi taky každému může vyhovovat něco jiného...
Lenka 16:30 11.01.2015
Měla jsem vždy hodně nalomenou imunitu, když kolem mě prošel někdo nachlazený, tak jsem okamžitě chytla rýmu, kašel i teploty. Pak mi bylo doporučeno užívat echinacové kapky z kořene. Od té doby mám klid.
Johana 19:03 22.10.2014
Díky za skvělé tipy :-D
My se celá rodina dopujeme vitamínama, snažíme se hodně pít a mýt si ruce. Ideální by bylo vyhýbat se přeplněným prostorám, nechodit do práce a do školy :-D...ale to nejde :(..takže aby nás nedoběhla kapénková infekce, stříkáme si do nosu mořskou vodu...skvělý je třeba Quixx...nos se krásně pročistí a infekce nemají tolik šanci.
Monča 10:50 06.10.2014
Myslím, že pro posílení imunity je nejlepší dobrá životospráva a více pohybu. Navíc v tomto sychravém období užívám doplněk stravy žampion brazilský. Má příjemnou nasládlou chuť, je přírodní a má pozitivní vliv kromě imunity i na zažívání a krevní tlak.
lenča 11:47 25.07.2014
Pravdou je, že imunita dost souvisí s životním stylem. Mohla bych o tom vyprávět. Po škole jsem nastoupila do práce, která byla dost hektická, takže najednou přišel stres, přestala jsem mít čas a hlavně chuť sportovat, přišlo celodenní sezení za počítačem a taky objednávané obědy, což bylo nejčastěji smažené a nebo aspoň hranolky s něčím.začala jsem mít problémy se zažíváním, váhou i imunitou, byla jsem často nemocná a to jsem taky přecházela. Naštěstí jsem si to začala uvědomovat a začala jsem s tím něco dělat. Donutila jsem se začít obden půl hodiny cvičit, začala jsem si dělat obědy do krabičky, takže zdravější varianty a na imunitu jsem začala užívat probiotika biopron. A začala jsem taky dělat jógu,abych se trochu zklidnila. Zlepšení nebylo hned, ale po dvou měsících jsem se začala cítit jako nový člověk.
Gábina 00:38 06.07.2014
Já myslím, že problém není v tom, že by lidi nevěděli, co mají dělat v případě, že mají poškozenou imunitu, problém je v tom, že oni všechny tyhle rady i všechny své problémy a nemoci naprosto ignorují a až ve chvíli, kdy už je imunita v téměř dezolátním stavu, tak začínají hledat řešení – pokud možno, co nejrychlejší a nejúčinnější. Přitom stačí strašně málo, naučit se trochu dbát o sebe, ne jen o práci (tam jim beztak nebudete nic platní, když budete neustále marodit kvůli nízké imunitě), imunitu podpořit třeba přírodními probiotiky (velké ohlasy jsem slyšela například na biopron forte, který stojí pár korun a je volně prodejný), naučit se mít rád a z toho pramenící zodpovědnost za své tělo, které poslechnete, když ohlásí problém skrze nemoc a nebudete jej ignorovat a umlčovat antibiotiky.
Katka 14:32 01.10.2013
Také mám velmi dobré zkušenosti s Hlívou 800mg s rakytníkem na posílení imunity, užívám ji pravidelně, hlavně teď na podzim, když každý začíná smrkat, kašlat a kýchat, hlavně v autobuse to je nepříjemné, musím říct, že já ale statečně odolávám a to opravdu jen zásluhou hlívy, protože dříve se mě chytalo kde co
katka 09:06 25.04.2013
Pro hlívu jsem se rozhodla právě kvůli rakytníku, který obsahuje, dřív už jsem ho užívala a byla jsme s ním moc spokojená a takhle dohromady s hlívou, to je prostě bomba..velmi mi to takhle vyhovuje.
1 2